دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک آرت دکو و نقش آن در دکوراسیون داخلی منازل

logo
Sakhtemoon
آشنایی با سبک آرت دکو و نقش آن در دکوراسیون داخلی منازل

سبک آرت دکو در نوع خود یکی از بی نظیر ترین سبک های دکوراسیون داخلی است. سبکی خاص و با تزیینات لوکس که چشم اندازی بی همتا برای هر فضایی به ارمغان می آورد.


سبک های طراحی دکوراسیون داخلی بسیار زیاد هستند. طوری که برای هر کسی با سلیقه خاص طراحی های متفاوتی وجود دارد که بتواند مطابق با بودجه ای که دارد سبک مورد نظر خودش را انتخاب کند. این سبک ها هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند که اگر می خواهیم تاثیر گذار باشند باید حتما این ویژگی ها رعایت شوند. برای افرادی که به زرق و برق و تجملات علاقه مند هستند استفاده از این سبک پیشنهاد می شود. سبک دکوراسیون داخلی آرت دکو زیبایی خاص خود را دارد و در این مقاله وبسایت ساختمون به ویژگی ها و مسائل پیرامون این سبک می پردازیم.

7117

سبک آرت دکو چیست؟

در سبک آرت دکو به دنبال نوعی طراحی هستیم که توجه ها را به خود جلب کند. تقارن هندسی جایگاه ویژه دارد و این سبک مدرن جلوه ای زیبا برای خانه ایجاد خواهد کرد. در این سبک به دنبال ایده های مدرن و تفکرات نو و تازه هستیم و مسیرمان رو به جلو است. اگر بخواهیم سبک آرت دکو را برای دکوراسیون داخلی منزل پیاده کنیم باید شکل و ظاهر هم به اندازه ای که به کاربرد توجه می کنیم، برای مان مهم باشد و به آن دقت کنیم. یعنی فقط کاربری اشیا نیست که اهمیت دارد. بهترین تعریفی که می توانیم ارایه کنیم این است که با اجرای این دکوراسیون داخلی فضایی باشکوه ایجاد می کنیم. لوازم آینه ای، براق و درخشان هم در این نوع طراحی جایگاه ویژه و اساسی دارند و می توان گفت در واقع جز لاینفک به حساب می آیند. متریالی نظیر شیشه، آینه، پوست حیوانات و سنگ مرمر که نمایانگر زندگی ثروتمندان هستند هنگام اجرای دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو استفاده زیادی دارند.

تاریخچه سبک آرت دکو

این سبک برای اولین بار در کشور فرانسه آن هم در دورانی قبل از جنگ جهانی اول ارایه شد. انعطاف پذیری این سبک سبب گردید رفته رفته پیشرفت کند و مورد توجه درصد زیادی از مردم با سلایق مختلف قرار بگیرد. اکثر مردم زیبایی و تجمل و زرق و برق را دوست دارند پس عجیب نیست که به عنوان یکی از سبک های پر طرفدار دکوراسیون داخلی شناخته شود. فلزاتی نظیر برنز، فولاد و نیکل از فلزات پر کاربرد در طراحی وسایل می باشند. اجرای پترن ها و الگو های منظم از قدیم الایام که این سبک طراحی عرضه شده تا به الان جز اصلی ترین ویژگی ها می باشد.

7118

طراحی دیوار ها در دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو

کاغذ دیواری های مجلل و تشریفاتی جز المان های پر کاربرد دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو به حساب می آیند. در این نوع طراحی خبری از کاغذ دیواری های ساده نیست بلکه نقش و نگار های زیبا هستند که طرفدار دارند و در نتیجه به کار می روند. معمولا روی این کاغذ دیواری ها نقوش مختلف به شکل قرینه ایجاد شده است.

رنگ در طراحی داخلی به سبک آرت دکو

سیاه و سفید اصلی ترین ترکیبی است که در دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو مورد استفاده قرار می گیرد. خیلی از ما بدون توجه به سبکی خاص از ترکیبات سیاه و سفید استفاده می کنیم. رنگ سیاه و سفید کنار هم جذابیتی چشم نواز به محیط می بخشند که باید بدانیم چه طور این جذابیت را ایجاد کنیم.

مبل های مناسب برای دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو

پارچه های مناسب این گونه طراحی پارچه های ساتن و براق است. پس مبل هایی که از این پارچه ها ساخته شده اند به کار تان می آید. میز های آینه ای و براق در کنار این مبلمان چیده می شوند و درخشش مورد نظر را فراهم می کنند. آینه ها هم در طراحی اتاق و تزیین آن در کنار سرویس مبلمان قرار می گیرند. فقط مراقب باشید که زیاده روی در استفاده از این ترکیبات آینه ای و براق اثر عکس خواهد داشت و زیبایی خود را از دست می دهد. اگر جایی مبلمان آینه کاری شده دیدید و به نظر تان آمد که در چه نوع سبکی می توان از این مبل های تجملاتی استفاده کرد، خوب است بدانید آن مبلمان برای چنین دکوراسیونی مناسب خواهند بود.

7119

فرش ها و موکت ها در طراحی داخلی سبک آرت دکو

حتی فرش ها هم در دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو ساده نیستند. نقوش هندسی که پیش از این هم گفتیم روی فرش ها و موکت ها هم پیاده می شود تا هماهنگی مورد نیاز ایجاد شود.

کفپوش های مورد استفاده در سبک آرت دکو

همان طور که گفتیم رنگ سیاه و سفید رنگ اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو می باشد. برای کفپوش ها هم می توانید از این رنگ استفاده کنید. اگر در مورد صرف هزینه هم محدودیتی ندارید پیشنهاد می شود از سنگ های مرمر برای پوشاندن کف خانه کمک بگیرید.

تقارن در دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو

هنگام اجرای طرح آرت دکو باید به ایجاد تقارن توجه ویژه شود. این تقارن نه فقط در نقوش بلکه در چیدمان وسایل هم باید مورد توجه باشد و به کار گرفته شود. فضای ایجاد شده در سبک آرت دکو فضایی لوکس است که برای خیلی از افراد جذاب به حساب می آید. به همین دلیل معمولا در خانه هایی با این طراحی تفاوت ها نمایان است و در همان نگاه اول می توان تشخیص داد.

7121

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع کفپوش ها (کفپوش اپوکسی، لمینت، پارکت، سرامیک و...)، پارتیشن بندی های گوناگون، پرده های مختلف، شومینه های مدرن و فانتزی، پنجره های دو جداره (پنجره دوجداره upvc) و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

7122
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای