دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

بهترین کفپوش آشپزخانه از نظر زیبایی و دوام کدام است؟

logo
Sakhtemoon
بهترین کفپوش آشپزخانه از نظر زیبایی و دوام کدام است؟

یافتن بهترین کفپوش برای آشپزخانه، یکی از مهمترین دغدغه‌ها در هنگام ساخت خانه و یا بازسازی است. لذا در این مقاله در ارتباط با کفپوش آشپزخانه صحبت می‌کنیم.


با توجه به تنوع کنونی کفپوش‌های رایج از جمله سنگ و سرامیک، کفپوش‌های اپوکسی، لمینت و حتی موکت یک نوع سردرگمی در هنگام انتخاب کفپوش به وجود می‌آید. به همین سبب، بد ندیدیم این‌بار در وب سایت ساختمون درباره انتخاب و تنوع کفپوش‌ آشپزخانه بنویسیم.

کفپوش آشپزخانه، یک انتخاب هوشمندانه

انتخاب بهترین کفپوش برای آشپزخانه می‌تواند تبدیل به یک پروسه‌ی وقت‌گیر و انرژی‌بر شود. حتی ممکن ست، افراد دست به انتخاب‌های اشتباهی بزنند و هزینه‌ی بیشتری به آن‌ها تحمیل شود. اما با دانستن نکات بسیار ریز و ساده، و در عین‌حال مهم و اساسی، به راحتی می‌توان بر این مساله فائق آمد و سال‌های متمادی از انتخاب یک کفپوش اشپزخانه‌ی هوشمندانه لذت برد. برای همین کفپوش‌هایی که برای آشپزخانه مرسومند را معرفی می‌کنیم و معایب و مزایای هر یک را برایتان بر‌می‌شمریم. با دانستن این نکات به راحتی می‌توانید دقیق‌ترین و بهترین انتخاب را داشته باشید.

3932

کفپوش کاشی و سرامیک

معمول‌ترین کفپوش برای آشپزخانه کاشی و سرامیک است. این‌ها انتخاب خوبی هستند، زیرا هم در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند و هم در برابر مواد شوینده. مقاوم بودن در برابر این مواد، نکته‌ی بسیار مهمی است. زیرا به دلیل مسائل بهداشتی و مجاورت با مواد غذایی، استفاده از آب و مواد شوینده بسیار در آشپزخانه معمول است و لازم است کف آشپزخانه دائم تمیز و حتی آب‌پاشی شود. از طرف دیگر، کاشی و سرامیک در مقایسه‌ با سایر کفپوش‌ها ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر هستند، البته انواع گران‌قیمت و خاص هم به وفور یافت می‌شود. حسن دیگر این کفپوش‌ها، تنوع بالای رنگ و طرح است، به عبارت دیگر به راحتی و بدون نیاز به گشتن زیاد، می‌توان کاشی و سرامیکی را پیدا کرد که با باقی کفپوش‌های خانه هماهنگ باشد و توی ذوق نزند.

3934

اما مشکل این کفپوش‌ها این است که ابدا در مقابل ضربه مقاوم نیستند و اگر قابلمه یا هر جسم سنگین دیگری از دست بیفتد به راحتی می‌شکند یا ترک برمی‌دارند و متاسفانه قابل تعمیر نیستند، فقط باید تعویض شوند. مشکل دیگر این کفپوش‌ها، لیز بودن آن‌هاست. علاوه بر این، سرامیک سفید گزینه‌ی چندان مناسبی برای آشپزخانه نیست، چون به شدت تمیز کردن آن سخت و خسته‌کننده است. به رغم این مشکلات، همچنان این کفپوش‌ها بسیار معمول و پرطرفدار است و معمولا  جزو اولین انتخاب‌های هر کس به حساب می‌آیند.

کفپوش وینیل

این کفپوش گزینه‌ی مناسبی به حساب می‌آید. بافت بسیار نرمی دارد و راه رفتن روی آن حس خوشایندی دارد. همچنین، در برابر ضربه مقاوم هستند، یعنی نه لب‌پر می‌شوند و نه ترک می‌خورند. در قیمت‌های بسیار پائین هم در بازار یافت می‌شود. از طرف دیگر، تنوع رنگ و مدل و نصب آن‌ها بسیار بالاست. به راحتی هم نصب می‌شوند.

اما صندلی و مبلمان روی آن‌ها جا می‌اندازد؛ حتی راه رفتن هم بر روی آن ها نقش می‌اندازد. به همین دلیل، با وجود تمام مزایا، سایر کفپوش‌ها پرطرفدارتر هستند.

3937

کفپوش لمینت، پارکت و چوب طبیعی

افراد بسیاری این نوع کفپوش‌ها را برای آشپزخانه انتخاب می‌کنند. زیرا به راحتی در هماهنگی کامل با کف خانه است و هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کند. نگهداری از آن‌ها سخت نیست، زیبا هستند و تنوع قیمت و مدل در آن‌ها بسیار بالاست. همچنین، طراحی داخلی آشپزخانه با این کفپوش بسیار شیک و خاص و متفاوت از آب در می‌آید.

اما به هیچ عنوان در برابر آب و مواد شوینده مقاوم نیستند و در صورتی که بخواهید نوع مرغوب و مقاوم را انتخاب کنید، مجبورید هزینه‌ی بالاتری پرداخت کنید. علاوه بر این، این کفپوش‌ها محل مناسبی برای لانه کردن مورچه‌ها به شمار می‌روند. اما در مجموع، اگر نوع مرغوب را انتخاب کنید و کمی بیشتر هزینه کنید، و نسبت به مراقبت و نگهداری از آن‌ها بسیار حساس باشید و به هیچ عنوان نگذارید که مرطوب بمانند، گزینه‌ی خوبی برای آشپزخانه به حساب می‌آیند.

3939

کفپوش اپوکسی

خیلی از مردم کفپوش اپوکسی را نمی‌شناسند، اما گزینه‌ی مناسبی برای آشپزخانه به حساب می‌آید. این کفپوش‌ها به راحتی نصب می‌شوند؛ تنوع مدل، رنگ و قیمت بسیار بالایی دارند؛ به راحتی می‌توانید رنگ و طرحی را متناسب با سایر بخش‌های خانه انتخاب کنید؛ زیبا هستند؛ به راحتی تمیز می‌شوند و نسبت به آب و مواد شوینده بسیار مقاوم هستند؛ به هیچ عنوان لیز نیستند؛ یکپارچه هستند و هیچ آلودگی و جسمی را در خود نگه نمی‌دارند. در مجموع، گزینه‌ی مناسبی به حساب می‌آیند. می‌توانید در هنگام طراحی داخلی از فروشندگان و اهالی فن درباره‌ی آن‌ها هم پرس و جو کنید.

3941

کفپوش سنگ تراورتن

سنگ تراورتن انتخاب مناسب و مرسومی است. مانند سرامیک و کاشی لیز نیست، نسبت به آب و مواد شوینده‌ی  سبک و ملایم مقاوم است، به سختی لب‌پر می‌شود، خراش یا ترک بر می‌دارد، طرح‌های نسبتا متنوعی دارد، ماندگاری بسیار بالایی دارد و زیبا است. اما معمولا تنوع رنگ بالایی ندارد و متاسفانه قیمت آن، نسبت به سایر کفپوش‌ها، بالاتر است. بنابراین، گزینه‌ی بسیار خوب و با دوامی برای آشپزخانه به حساب می‌آید، به شرطی که بخواهید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید.

چند نکته‌ تکمیلی در رابطه با انتخاب کفپوش آشپزخانه

فرش یا موکت کردن کف آشپزخانه گزینه‌ی چندان مناسبی نیست. اول اینکه، از نظر بهداشتی خیلی مناسب نیست، آشغال و آلودگی را در خود نگه می‌دارد، تمیز کردن آن سخت است و نمی‌توان دائم آن‌ها را شست. دوم اینکه، با سلیقه‌ی امروزی چندان هماهنگ و متناسب نیست، به اصطلاح مد روز نیست. بنابراین، توصیه ما انتخاب سایر کفپوش‌ها و عدم استفاده از فرش و موکت برای آشپزخانه است.

3944

درست است که قیمت فاکتور بسیار مهمی در انتخاب به شمار می‌رود، اما اکیدا توصیه می‌کنیم قیمت اولین ملاک شما نباشد. زیرا آشپزخانه یکی از حساس‌ترین بخش‌های خانه به حساب می‌آید و انتخاب کفپوش نامناسب دردسرهای زیادی می‌تواند ایجاد کند، چه بسا هزینه‌ی بیشتری هم در آینده به شما تحمیل شود.
حتما به هارمونی و هماهنگی کفپوش با کابینت‌ها و دکوراسیون آشپزخانه دقت کنید. اگر آشپزخانه شما اپن است، نسبت به هماهنگ بودن کفپوش اشپزخانه با کفپوش کلی خانه، رنگ مبلمان و دکوراسیون داخلی توجه کنید.

3946

حتما در هنگام سفارش کالا بیشتر از مساحت آشپزخانه‌ سفارش دهید و آن‌ها را در انبار نگه دارید. اینگونه، در هنگام وقوع هر آسیبی می‌توانید به راحتی و با کمترین هزینه کف را تعمیر کنید. مثلا فرض کنید لوله‌ی آشپزخانه بترکد و مجبور به شکافتن کف شوید، اگر کالای اضافه داشته باشید، قسمت آسیب دیده را می‌توانید دوباره بازسازی کنید. چون پیدا کردن جنس مشابه بعد از گذشتن ماه‌ها و سال‌ها سخت و شاید غیرممکن باشد.
حتما برای انتخاب بهترین کفپوش آشپزخانه با متخصصین و اهالی فن مشورت کنید. به هیچ عنوان بدون کسب اطلاعات لازم و برآورد قیمت‌ها و هزینه‌ها تصمیم نگیرید. حتما یک طراح داخلی هم طرف مشورت شما باشد.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وبسایت ساختمون یکی از معتبرترین مراجع نیازمندی های صنعت ساختمان است که در آن انواع محصولات مرتبط با صنعت ساختمان را می‌توانید بیاید. از جمله محصولاتی که در این وبسایت ارائه می‌شود می‌توان: پله گرد، درب ضد سرقت، سقف کاذب، انواع پارتیشن، پنجره دو جداره، انواع دربهای داخلی و خارجی، پنجره دوجداره upvc، لمینیت و پارکت، کرکره برقی، پرده کرکره، شیشه سکوریت، توری پنجره، کفپوش های بتنی، پله پیش ساخته، درب اتوماتیک شیشه ای، نمای کامپوزیت نام برد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای