دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با کفپوش های مناسب برای اتاق خواب ها

logo
Sakhtemoon
آشنایی با کفپوش های مناسب برای اتاق خواب ها

با نصب انواع کفپوش ها مثل کفپوش چوبی، پارکت، کفپوش لمینت و کفپوش چرمی در اتاق خواب، علاوه بر ایجاد آسایش و راحتی می توان زیبایی اتاق خواب را دو برابر کرد.


کفپوش ها درون فضا های داخلی به خصوص در اتاق خواب ها دارای اهمیت زیادی هستند. این المان ها مساحت و فضای قابل توجهی را به خود اختصاص می دهند و از این رو تاثیر بسیار زیادی در نمای نهایی و دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر دارند. تنوع قابل توجهی از جنس و رنگ و طرح برای کفپوش ها (مثل کفپوش اپوکسی، کفپوش لمینت، پارکت، کف پوش چرمی، کف پوش چوبی و ....) ارائه شده است که می توان از بین آن ها نمونه مناسب برای سلایق مختلف و دکوراسیون ها و سبک های معماری مختلف را پیدا کرد. در مورد اتاق خواب، به علت ویژگی های متمایز کننده این فضا از سایر اتاق ها و بخش های دیگر خانه، مانند نوع کاربردی، نیاز به ایمن بودن بیشتر، تردد کمتر افراد در آن، نیاز به ایجاد تم متناسب و محدودیت های مختص این فضا، انتخاب کف پوش مناسب و کاربردی تر کمی دشوار به نظر می رسد و حتی در هنگام خرید، برخی کفپوش ها جزو پیشنهادات اولیه برای خریداران می باشند و برخی دیگر اصلا پیشنهاد نمی شوند. با توجه به تنوع بالای محصول مورد نظر، در این مقاله وبسایت ساختمون برای شما چند نمونه از کفپوش های به کار رفته در اتاق خواب را معرفی و بررسی می کنیم و به مزایا و معایب آن می پردازیم.

5511

کفپوش چوبی

این کف پوش زیبا، حس حضور در کنار المان های طبیعی را برای دکوراسیون شما تقویت می کند. مدل های چوبی جزء نمونه های بسیار محبوب و زیبایی هستند که به علت رنگ ها و طرح های چوبی که دارند، نمای زیبا و منحصر به فردی ایجاد می کنند. کفپوش ها و یا پارکت های چوبی را با اعمال زیر سازی های لازم، بر روی هر سطحی می توان اجرا کرد و از این بابت نگرانی برای امکان به کارگیری آن وجود ندارد. تنها نقطه منفی در مورد این کف پوش ها، انتقال سرما از کف توسط آن ها است. بنابراین معمولا توصیه می شود در نواحی مشخصی مانند بخش مخصوص تخت خواب و یا جلوی آینه و میز آرایش، از قالیچه های کوچکی استفاده شود. کفپوش های چوبی جزو متریال های نسبتا سخت به شما می آیند، بنابراین بهتر است تا حد ممکن آن ها را برای اتاق کودکان به کار نبرید، چرا که در صورت افتادن کودکان، امکان صدمه و آسیب برای آن ها وجود دارد. بعضی از مدل های کف پوش چوبی به نور حساس بوده و تغییر رنگ می دهند به همین علت اگر در اتاق خوابتان پنجره (پنجره UPVC) دارید؛ بهتر است از پرده های (پرده زبرا) مناسب برای تنظیم نور اتاق استفاده نمایید تا رنگ کف پوش شما دچار تغییراتی نشود.

کفپوش لمینت

این کفپوش، جایگزینی مناسب به جای کف پوش های چوبی است که مدل هایی بسیار متنوع با نمای زیبا و مشابه با طرح چوب و رنگ های متنوع آن را دارد. کف پوش های لمینت از لحاظ قیمت، هزینه و زمان نگه داری نسبت به پارکت های چوبی و کفپوش های تمام چوب به صرفه تر هستند. از سوی دیگر چون جنس کامپوزیت این محصول از چوب های بازیافتی و یا همان ام دی اف می باشد؛ می توان آن را در دسته محصولات دوست دار محیط زیست قرار داد. این کف پوش ها بر خلاف پارکت های چوبی، مشکل انتقال سرما از کف را ندارند و به همین دلیل تجربه بهتری را در حین راه رفتن ایجاد می کنند. کف پوش لمینت مانند مدل چوبی، این مزیت را دارد که در صورت خرابی بخشی از کفپوش، می توان قطعات مربوط به آن بخش را تعویض کرد و نیازی به تعویض کل کف نمی باشد.

5513

کفپوش سرامیکی

کف پوش های سرامیکی نمایی براق و لوکس ایجاد می کنند. تنوع رنگ و طرح قابل توجه آن نیز دامنه بالایی از انتخاب ها را برای خریدار ایجاد می کند، همچنین تمیز سازی بسیار آسانی نسبت به گزینه های دیگر دارد. اما این کف پوش گزینه الزاما مناسبی برای اتاق خواب نیست. سطح سرد این محصول در زمستان در صورت عدم وجود سیستم گرمایش از کف، سختی بسیار بالای آن، امکان لیز خوردگی و آسیب رسانی به افراد در صورت سقوط و در نهایت سطح لیز آن، باعث می شود نتواند امتیاز بالایی برای یک کفپوش مناسب اتاق خواب داشته باشد. اما در صورتی که تمایل دارید از این مدل برای اتاق خواب استفاده کنید، توصیه می شود بکارگیری فرش و قالیچه ای متوسط بر روی آن را حتما مد نظر داشته باشید.

کف تماما فرش شده برای اتاق خواب

این نمونه از رایج ترین و پرطرفدار ترین انتخاب های خانه هایی سنتی ایرانی بوده است. تنوع بسیار بالای طرح، رنگ و نقش فرش، برای هر دکوراسیونی از قدیمی تا مدرن و امروزی می تواند مناسب باشد.
معمولا فضای کف اتاق خواب دارای پوششی است که بدون فرش نیز قابل استفاده است (لمینت، چوب، موکت و ...) اما در صورت انتخاب فرش برای پوشش کف، مساحت بسیار زیادی از این سطوح پوشانده می شود. نرمی و عدم لیز خوردگی افراد (در صورت استفاده از محصولات ضد لیزخوردگی مخصوص زیر فرش) این گزینه را به یکی از ایمن ترین پیشنهادات برای اتاق های خواب مخصوصا اتاق خواب کودک تبدیل می کند. نکته دیگر، روشن و تیره بودن رنگ است. توصیه می شود در اتاق هایی که امکان لک پذیری بالایی دارند از طرح های رنگ روشن و خلوت استفاده نشود تا اگر لکی ایجاد شد و پس از تمیز سازی نمایی از آن همچنان بر روی فرش ماند، زیاد نمایان نباشد. توجه به الیاف به کار رفته و عدم پرزدهی آن نیز از نکاتی است که باید به آن ها توجه کرد. فرش به خوبی می تواند گرمای کف را حفظ کند و تجربه خوبی در حین راه رفتن ایجاد کند.

5515

استفاده از موکت برای کف اتاق خواب

موکت نیز یکی از گزینه های رایج برای خانه های ایرانی سنتی در سال های گذشته بوده است. امروزه تنوع موکت ها از لحاظ طرح و رنگ بسیار بالا است. این محصول نیز از لحاظ میزان نرمی و عدم ایجاد سطح سرد برای کف، ماندد فرش عمل می کند. از لحاظ هزینه این نوع دارای قیمت مقرون به صرفه ای است و برای اتاق کودکان گزینه مناسبی به شمار می رود. نمونه رایج موکت ها، مدل های پرز کوتاه آن است که تمام سطح کف را با آن می پوشانند. البته امروزه مدل های پرز بلند بسیار زیبایی نیز ارائه شده است که می توانید از آن ها به جای قالیچه های مدرن تر برای پوشش دهی بخش محدودی از کف استفاده کنید. نکته مهم در مورد موکت تمیز سازی مداوم آن توسط جاروبرقی برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل پرز هایش می باشد.

کفپوش چرمی

این گزینه به شما فضایی فوق لوکس و بسیار منحصر به فرد می دهد. حس مطلوب راه رفتن بر روی کفپوش چرمی، عدم انتقال سرما از کف و نرمی مناسب آن برای ایجاد ایمنی در فضا، از مزیت های این محصول است. به علت کم رفت و آمد بودن فضای اتاق خواب؛ کف پوش چرمی گزینه خوبی خواهد بود، اما باید به نکات نگه داری و عدم خش خوردن سطح آن نیز توجه داشت. این مدل بهتر است در اتاق های خواب مستر و بزرگسالان به کار برده شود.

5517

کفپوش چوب پنبه

این نوع که در دسته کفپوش های گرانقیمت قرار می گیرد. عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسبی به عنوان یک کف پوش است و همچنین احساس خوبی در حین راه رفتن ایجاد می کند. رنگ های زیبای طبیعی نیز آن برای اتاق خواب مناسب است. اما مهمترین عیب این محصول، به جا ماندن آثار پایه های سنگین اجسام بر روی آن است. در کل این محصول با وجود ویژگی های مثبتی که دارد، به اندازه سایر نمونه ها رایج نمی باشد.

5519
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای