دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

ترمووود متریالی جذاب برای نمای ساختمان ها

logo
Sakhtemoon
ترمووود متریالی جذاب برای نمای ساختمان ها

ترمووود نوعی چوب فرآوری شده است که طرح و رنگ منحصر به فردی دارد. این چوب مقاومتی عالی در برابر رطوبت دارد و برای نمای ساختمان ها انتخابی منحصر به فرد است.


ترمووود نه فقط برای نمای بیرونی ساختمان که در طراحی دکوراسیون داخلی هم کاربرد فراوانی دارد و به کمک آن می توان زیبایی خیره کننده ای به خانه بخشید. چوب از جمله متریال هایی است که معمولا برای همه سلیقه ها کاربرد دارد و خیلی از افراد از آن به عنوان متریال مورد علاقه شان یاد می کنند. اما برخی خواص طبیعی چوب موجب می شود که برای برخی کاربرد ها مناسب نباشد به همین دلیل فناوری های جدید سعی در برطرف کردن این ویژگی ها دارند. ترمووود که از چوب طبیعی ساخته می شود یکی از انواع مواد جدیدی است که به کمک آن دامنه استفاده از چوب بیشتر و بیشتر شده است. ترموود امروزه بسیار مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است، به همین دلیل در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی این متریال جذاب و موارد استفاده از آن می پردازیم.

6989

ترمووود را چگونه می سازند؟

برای ساختن ترمووود چوب را تحت دمای بالا قرار می دهند تا به این ترتیب رطوبت موجود در آن از بین برود. بعد از این مرحله چوب را به آرامی سرد می کنند و با کمک بخار آب و آب آن را به دمای محیط می رسانند. با کمک این روش ویژگی های بد چوب که در کار نما و دکوراسیون داخلی ممکن است برای ما دردسر ساز شود از بین می رود. این چوب دیگر در برابر رطوبت بالا، سرما و گرمای زیاد و حتی حشرات موزی مقاوم شده است.

چوب های ترمو را کجا به کار ببریم؟

همان طور که گفته شد چوب های ترمو مقاومت زیادی در برابر سرما و گرما دارند پس می توان به راحتی از آن ها برای فضا هایی که در معرض شرایط آب و هوایی خاص هستند استفاده کرد. به همین دلیل است که چوب ترمو برای نمای ساختمان ها کاربرد زیادی دارد.

6990

مزایای استفاده از ترمووود در نمای ساختمان

علاوه بر مقاومت بالایی که پیش از این برای این چوب ها ذکر کردیم، استفاده از ترمووود زیبایی بسیار زیادی به نمای ساختمان می بخشد و در نوع خودش خاص است. چوب ترمو تغییر اندکی در ابعاد دارد و به همین دلیل می توان با دقت و قدرت بالا و هم چنین سرعت زیادی آن را در نمای ساختمان اجرا کرد. علاوه بر این ها چوب های ترمو دمای داخل ساختمان را هم حفظ می کنند و در نتیجه کم ترین اتلاف انرژی را خواهیم داشت. ترمووود رنگ زیبایی دارد که در زیباتر ساختن نمای ساختمان تاثیر زیادی خواهد داشت. این متریال بر سلامت انسان ها تاثیر بدی نخواهد داشت. پاکیزگی نما در زیبایی آن تاثیر گذار است لذا مهم است که متریالی که در نما مورد استفاده قرار می گیرد قایلیت تمیز کاری داشته باشد. شست و شوی این ترمووود ها آسان است و نگهداری از آن ها نیازمند صرف هزینه های زیادی نخواهد بود. ترمووود ها را می توان به راحتی به اشکالی که می خواهیم برش بزنیم و در نتیجه برای مکان های هلالی و گرد هم مورد استفاده قرار می گیرند.

معایب استفاده از چوب های ترمو

مقاومت مکانیکی در چوب های ترمو پایین است.

حتما باید هنگام استفاده از چوب های ترمو در نمای ساختمان از رنگ ها و پوشش های پیگمنت دار استفاده کرد چرا که در صورت عدم استفاده از آن، چوب ها در برابر اشعه آفتاب مقاومت بالایی ندارند و به راحتی و در مدت زمان کوتاهی تغییر رنگ خواهند داد. لذا باید هنگام استفاده به این نکته حتما توجه شود.

6991

انواع ترمووود

ترمووود ها یا از چوب های نرم و یا از چوب های سخت هستند.

چوب های نرم

چوب های نرم، چوب درختانی با برگ های سوزنی شکل مانند درخت کاج هستند. این چوب ها سبک بوده و دارای بافت زیبایی هستند. در نتیجه برای استفاده در نما بسیار مناسب می باشند. علاوه بر این قیمت این ترمووود ها در مقایسه با انواع دیگر ارزان تر است و استفاده از آن ها مقرون به صرفه می باشد. برای این گونه ترمووود ها، درختان کاج فنلاند به دلیل شرایط آب و هوایی آن جا و رشد درختان شان مناسب ترین انواع هستند. در واقع ترمووودی هم که از این درختان تهیه شود کیفیت بسیار بالایی دارد و بسیار مرغوب است.

چوب های سخت

این چوب ها معمولا از درختانی تهیه می شوند که دارای برگ پهن هستند. اگر چه نمای چوبی این گونه بسیار زیبا و جذاب است ولی به دلیل قیمت بالایی که دارند کمتر برای نما مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این چوب های سخت نسبت به انواع چوب های نرم، وزن سنگین تری هم دارند.

6992

نکات مهم در مورد چوب ترمو

از قدیم الایام استفاده از چوب در خانه ها مرسوم بوده است و چوب به عنوان نمادی از طبیعت در راس توجه همگان قرار داشته، ولی در گذشته که متریال مختلف و خصوصیات آن ها به درستی مورد بررسی قرار نمی گرفته است، استفاده از هر متریالی معایبی به همراه داشته که گاه موجب دوباره کاری و یا صرف هزینه هایی بیش تر در مدت کوتاهی شده است. اما امروزه ابتدا خواص مکانیکی و فیزیکی و شیمیایی متریال های مختلف به خوبی مورد بررسی قرار می گیرد و در نتیجه خروجی این بررسی ها، این می شود که هر ماده ای در بهترین جایگاه خود مورد استفاده قرار بگیرد.

6993

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن همچون انواع کفپوش ها، پرده های گوناگون، شومینه های مدرن و مختلف، پارتیشن بندی های متفاوت، پله گرد ها، ساندویچ پنل ها و موارد دیگر نیز مشاهده فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای