دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

بررسی انواع پوشش سقف شیبدار تایل و ملاحظات نصب آن

بررسی انواع پوشش سقف شیبدار تایل و ملاحظات نصب آن

logo
Sakhtemoon
بررسی انواع پوشش سقف شیبدار تایل و ملاحظات نصب آن

آیا با انواع سقف‌های شیب دار آشنایی دارید؟ در این مطلب قصد داریم درباره سقف‌های شیب دار تایل که عموما از جنس بتن یا سفال هستند، صحبت کنیم. در ادامه به مزایا و معایب استفاده از این نوع سقف پرداخته شده است. سایت ساختمون سعی بر این دارد که توسط مطالب آموزشی مختلف به شما در زمینه انتخاب مناسب و بهینه مصالح ساختمانی یاری رساند، پس با ما همراه باشید.


به سقف‌هایی که دارای شیب حداقل 15 درجه باشند، سقف شیبدار گفته می‌شود. پارامتر زیبایی یک سقف شیبدار با افزایش درجه شیب آن بهبود می‌یابد، با این حال این شیب می‌تواند حداکثر در حدود 70 درجه باشد. پوشش سقف‌های شیب‌دار دارای انواع مختلفی از جمله سقف شیبدار تایل‌(بتنی یا سفالی)، شینگل، دکرا و فورتیزا است. در ادامه مطالبی درباره سقف‌های شیب دار تایل‌ و ملاحظات نصب آن آورده شده است.
سقف‌های شیب دار روف تایل زیبا و با دوام هستند. با این حال مانند بیشتر مصالح ساختمانی سنگین وزن و تا حدی گران هستند. تایل‌های سقف شیبدار معمولا از سفال یا بتن ساخته می‌شوند. این روف تایل ها دارای اشکال مختلف صاف، منحنی و S شکل هستند.
انتخاب سقف شیبدار تایل بهترین گزینه برای آب و هوای گرم و مرطوب است. بنابراین شما بیشتر سقف‌های شیبدار تایل را در شمال یا جنوب کشور مشاهده می‌کنید. بنابراین اگر قصد استفاده از این نوع سقف را در سایر شرایط آب و هوایی دارید، به خاطر داشته باشید سقف‌های شیب‌دار تایل در برخی شرایط آب و هوایی دوام نداشته و می‌شکنند. در ادامه به مزایا و معایب استفاده از سقف شیبدار تایل‌ می‌پردازیم.

مزایا و معایب استفاده از سقف‌های شیب‌دار روف تایل

فارغ از انتخاب جنس سقف شیبدار تایل‌ (بتنی یا سفالی) استفاده از این نوع سقف دارای مزایای قابل توجهی است که در ادامه به تشریح آن می‌پردازیم.

  • دوام بالا

سقف شیبدار تایل اگر با در نظر گرفتن ملاحظات آب و هوایی انتخاب شود، بیشتر از 100 سال عمر می‌کند. بنابراین، وقتی شما سقف شیبدار تایل نصب می‌کنید تقریبا دیگر نیازی به نصب هیچ سقفی تا پایان عمر ساختمان ندارید. به علاوه از ویژگی‌های بارز بتن و سفال مقاومت در برابر آتش، باد، طوفان و تگرگ است.

  • تنوع در رنگ و مدل
  • مقاوم در برابر آتش سوزی
  • مقاوم در برابر تغییرات فیزیکی و جوی
  • عایق حرارتی مناسب
  • دوست‌دار طبیعت و دارای قابلیت بازیافت
  • بی نیاز از تعمیر و نگهداری

با وجود تمامی مزایای چشمگیر استفاده از سقف شیبدار تایل‌، باید اذعان داشت هزینه نصب این نوع سقف، تقریبا 2 الی 3 برابر نصب یک سقف شیبدار ایزوگام است. لازم به ذکر است قیمت تمام شده سقف شیبدار تایل از جنس بتن، کمتر از نوع مشابه سفالی آن است.

2665

ملاحظات نصب سقف شیبدار تایل

نصب سقف شیبدار تایل یک پروژه خانگی یا DIY نیست و توصیه ما این است که برای این کار از متخصصین کمک بخواهید. پس در این بخش به بیان برخی ملاحظات در زمان نصب این نوع سقف بسنده می‌کنیم. 
برای نصب سقف شیبدار تایل، لازم است در ابتدا سقف اندازه‌گیری شده و الگوی چیدمان تایل‌ها از قبل تعیین شود. به علاوه چیدمان تایل‌ها باید به نحوی باشد که از نفوذ رطوبت جلوگیری شود. در ادامه برخی از ملاحظاتی که قبل از شروع نصب سقف شیبدار، باید در نظر گرفته شود ارائه شده است؛

  • انتخاب شیب مناسب برای سقف

روف تایل‌های سفالی روی سقف‌هایی با شیب بزرگتر از 20 درجه کارایی مناسبی دارند. همچنین پیش از نصب از هموار بودن سطح سقف اطمینان حاصل کنید. در صورتی که سقف هموار نیست از خمیرهای پرایمری یا یک لایه قیر مذاب برای یک دست کردن سطح استفاده کنید.

  • آماده سازی لایه زیرین برای شروع نصب سقف شیبدار تایل

مصالحی که در زیرسازی لایه سفالی به کار برده می‌شوند نقش به سزایی در دوام سفال دارند، زیرا اساسا این نوع سقف در مناطقی با بارش برف و باران زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و بر خلاف سقف‌های مسطح، برف روبی نمی‌شود، بنابراین برف مدت زمان بیشتری روی آن می ماند و احتمال نفوذ رطوبت (در صورت عدم زیرسازی) درست وجود دارد. بنابراین یکی از بزرگترین ملاحظات نصب این نوع سقف شیبدار تایل، زیرسازی و پرایمر زنی است. برای این منظور به ترتیب ذیل عمل می‌شود. ابتدا نصب لایه زیرسازی، سپس نصب پرایمر، عایق رطوبتی و در آخر چیدمان تایل‌های سفالی.

  • انتخاب نوع مناسب تایل

انتخاب جنس سفالی یا بتنی تایل بستگی به منطقه جغرافیایی شما دارد. همچنین انتخاب شکل مناسب تایل از بین انواع مسطح، منحنی  و S شکل نیز دارای اهمیت است.

  • انتخاب جهت و منطقه مناسب شروع نصب

برای شروع نصب تایل‌ها بر روی سقف شیب‌دار، باید بر خلاف جهت وزش باد و از پایین‌ترین نقطه سقف کار نصب را آغاز کرد.

2666

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

ساختمون یکی از معتبرترین مراجع نیازمندی‌های صنعت ساختمان است که در آن انواع محصولات مرتبط با صنعت ساختمان از جمله انواع کفپوش‌ها (کفپوش بتنی، کفپوش اپوکسی، پارکت و لمینت)، انواع دیوارپوش‌ها، انواع پارتیشن، انواع پرده (پرده زبرا و پرده لوردراپه)، انواع تجهیزات آشپزخانه، انواع دربهای ساختمانی مانند درب داخلی و ... از معتبرترین عرضه کنندگان هر محصول معرفی شده‌اند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
ولایتی ۱۳-۴-۹۸ ساعت ۱۷:۳۲

سلام برای مناطق مرکزی اصفهان سفال طبرستان پیشنهاد میدهید یا تایل سیمانی ممنونم

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۱ رای