دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

پنجره دو جداره چه تفاوت هایی با سایر پنجره ها دارد؟

logo
Sakhtemoon
پنجره دو جداره چه تفاوت هایی با سایر پنجره ها دارد؟

اگر قصد خرید پنجره دارید، پنجره دو جداره (پنجره UPVC) می تواند بهترین انتخاب باشد. این پنجره نسبت به سایر پنجره ها مانع خوبی در برابرصدا و گرد و خاک است.


مدت زیادی است که پنجره های قدیمی جای خود را به پنجره دو جداره داده اند. کارشناسان موارد زیادی را در مورد پنجره دوجداره (UPVC) بررسی کرده اند و در نهایت به این نتیجه رسیده اند که استفاده از این پنجره باعث می شود، انرژی تا اندازه زیادی حفظ شود. همین موضوع درصد زیادی از معماران و ساختمان سازان را به سمت استفاده از درب و پنجره دو جداره سوق داده است. علاوه بر این، پنجره های دوجداره ظاهر زیبایی هم دارند که از دیگر دلایل استفاده زیاد آن ها در سال های اخیر شده است. پنجره دو جداره عموما از جنس یو پی وی سی و آلومینیومی در بازار موجود می باشد. پنجره های دو جداره خصوصا انواع یو پی وی سی آن ها ساختار خاصی دارند که از خروج دما ممانعت می کنند. انتقال حرارت در این پنجره ها به دلیل وجود حفره هایی مشخص، تا اندازه خیلی زیادی پایین است. استفاده از این پنجره ها موجب می شود که تا حدود 40 درصد از اتلاف انرژی جلوگیری شود که این موضوع با اهمیت است و خوب است که همگی به آن توجه داشته باشیم. به همین دلایلی که در بالا اشاره شد استفاده از پنجره دو جداره عمومیت پیدا کرده است. در این مقاله وبسایت ساختمون به برسی تفاوت های پنجره دو جداره با سایر پنجره ها می پردازیم.

7293

پنجره دو جداره چه تفاوتی با پنجره معمولی دارند؟

پنجره دو جداره تفاوت های قابل ملاحظه ای با سایر پنجره ها دارد که در ادامه مطلب به برخی از این تفاوت ها اشاره می کنیم.

تفاوت جنس و متریال پنجره دو جداره با پنجره عادی

پنجره های قدیمی معمولا از جنس چوب و یا فلز بودند. این پنجره ها همچنین دارای شیشه ای ساده و معمولی بودند. البته در بعضی از ساختمان ها هنوز هم از همان پنجره های قدیمی استفاده می شود و در حقیقت کاربرد آن ها منسوخ نشده است اما خب نسل جدید هر محصولی طبیعتا ویژگی هایی متفاوت با گونه های قدیمی دارد و در طراحی آن سعی شده است که کاستی های مدل های قدیمی برطرف شود. در مورد پنجره های دو جداره هم که نسل جدیدی از پنجره های قدیمی هستند همین موضوع صادق است. پنجره های یو پی وی سی به یراق آلات خاص خودشان احتیاج دارند. اگر این یراق آلات و ابزار مورد نیاز را از انواع درجه یک و با کیفیت انتخاب کنیم تا اندازه زیادی عملکرد پنجره را بالا خواهند برد.

ضریب انتقال پنجره دوجداره

گفتیم که پنجره های دو جداره ضریب انتقال حرارت خیلی پایینی دارند، از طرف دیگر در ساختار این پنجره ها نوار های پلاستیکی به کار رفته است که وظیفه عایق بندی را بر عهده دارند. این پنجره ها دارای شیشه هایی دو جداره هستند. این مکانیزم ساخت باعث می شود که پنجره دو جداره عملکرد خیلی بهتری نسبت به پنجره های معمولی داشته باشند.

7294

عایق بودن پنجره دو جداره در برابر صدا، حرارت و گرد و خاک

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم پنجره دو جداره از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند. البته مهم است که پنجره دو جداره فریم استاندارد داشته باشد. فریم و ابعاد استاندارد همگی بر عملکرد پنجره دو جداره تاثیر گذار است.

استفاده از پنجره های دو جداره موجب می شود که صدا های مزاحم وارد خانه نشوند زیرا این پنجره ها مانند عایق خیلی خوبی برای صوت عمل می کنند و تفاوت شان در انتقال صدا با پنجره های معمولی واقعا قابل توجه می باشد.

پنجره های دو جداره همچنین مقاومت قابل قبولی در برابر آلودگی های هوا و ذرات گرد و غبار دارند که این خصیصه موجب می شود فضای خانه تمیز باقی بماند. پنجره های قدیمی درز هایی دارند که به راحتی آلودگی از آن ها عبور می کند و وارد خانه می شود.

7295

پنجره دو جداره مناسب برای هر شرایط جوی

پنجره های دوجداره مقاومت خیلی بالایی در برابر شرایط آب و هوایی و جوی مختلف دارند. مقاومت آن ها در برابر مواد شیمیایی هم بیشتر از پنجره های معمولی می باشد. این ویژگی ها موجب می شوند که دوام و ماندگاری پنجره های دو جداره بالا رود و در نتیجه اگر هزینه اولیه بیشتری برای خریدن آن ها نسبت به پنجره های معمولی صرف کنیم، این هزینه توجیه اقتصادی دارد و استفاده از پنجره های دو جداره مقرون به صرفه می باشد. از طرف دیگر چون نصب پنجره های دو جداره از اتلاف انرژی جلوگیری می کند پس انرژی کمتری صرف خواهد شد و در نتیجه هزینه مصرفی انرژی هم پایین می آید.

پنجره دوجداره از ورود آب باران هنگام بارش باران های شدید به داخل ساختمان ممانعت می کنند. در صورتی که آب باران از بسیاری از پنجره های قدیمی عبور می کند.

قابلیت بازیافت پنجره دو جداره

پنجره های دوجداره محصولی دوستدار محیط زیست می باشند. گرمای کره زمین که مدام در حال افزایش است با استفاده از پنجره دو جداره کنترل می شود و این پنجره ها دارای ویژگی خیلی مهمی می باشند و آن هم این است که قابل بازیافت هستند. همین ویژگی که می توان پنجره های دو جداره را بازیافت کرد و دوباره در صنعت به کار شان برد تاثیر بسیار مثبتی بر محیط زیست خواهد گذاشت که برای کسانی که به این موضوع اهمیت می دهند قابل توجه خواهد بود.

7296

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است.  همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع پنجره های دوجداره، کفپوش های مختلف، سقف های کاذب، ساندویچ پنل ها، پله گرد ها، پارتیشن بندی های گوناگون، سازه های پیش ساخته مختلف و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای