دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

چگونه برای سرویس بهداشتی و حمام سقف کاذب مناسب انتخاب نماییم

logo
Sakhtemoon
چگونه برای سرویس بهداشتی و حمام سقف کاذب مناسب انتخاب نماییم

استفاده از سقف کاذب در سرویس بهداشتی و حمام می تواند سقف را در برابر رطوبت و آب مقاوم کرده و زیبایی منحصر به فردی به آن ها ببخشد.


امروزه استفاده از سقف کاذب در قسمت های مختلف ساختمان ها مورد استقبال عموم قرار گرفته است. سقف های کاذب به طور معمول پایین تر از سقف های اصلی نصب می شوند و تاسیسات و تجهیزات ساختمانی را می پوشانند. این محصول دارای جنس ها و طرح های مختلفی از قبیل سقف کناف، سقف کشسانی، آسمان مجازی، پلکسی، آلومینیومی، طلقی، پی وی سی و انواع دیگر می باشند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و برای فضای خاصی مناسب می باشند. سقف های کاذب دارای زیبایی خاصی می باشند که می توان آن ها را مانند مواردی مثل شومینه ها، انواع پرده ها (پرده زبرا) و گزینه های دیگر از المان های دکوراتیو دکوراسیون داخلی برشمرد. البته شایان ذکر است که سقف های کاذب قابل استفاده در فضا های مختلف از قبیل اتاق نشمین، لابی هتل ها، سرویس های بهداشتی، حمام ها، سالن های انتظار و موراد دیگر می باشد. به علاوه سرویس های بهداشتی و به خصوص حمام ها قسمت هایی از هر ساختمان هستند که با آب و بخار بسیار در تماس هستند و در هنگام انتخاب کف پوش، دیوار پوش و سقف کاذب برای این فضا ها باید به این نکته دقت کرد که در برابر بخار و آب مقاومت خوبی داشته باشند. همچنین این سقف ها سبک باشند و قابلیت نورپردازی، دسترسی به تجهیزات موجود در سقف ها و موارد دیگر را نیز داشته باشند. در ادامه این مقاله وبسایت ساختمون با انواع سقف های کاذب مناسب برای سرویس های بهداشتی و حمام ها آشنا می شویم.

4560

انواع مدل های سقف کاذب مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی

همانطور که بیان کردیم مدل های مختلف سقف های کاذب مناسب برای سرویس های بهداشتی و حمام وجود دارد. در ادامه به انواع مدل ها و ویژگی های شان می پردازیم.

سقف کاذب طلقی

سقف های کاذب طلقی قابلیت نور پردازی از بالای سقف مورد نظر را دارند و دکوراتیو می باشند. در ضمن این مدل از سقف های کاذب، سقف اصلی را کوتاه نمی کند. به علاوه اگر در سقف های کاذب طلقی به فضای بالای سقف کاذب نیاز داشتیم کافی است به راحتی طلق های سقف را جا به جا کرده تا به فضای مذکور دسترسی پیدا کنیم و برای این امر نیازی به افراد متخصص این کار نداریم. برای جلوگیری از زنگ زدگی به علت تماس با بخار آب موجود در این فضا ها بهتر است برای این سازه از پوشش های مقاوم مانند پوشش های آلومینیومی، پوشش های گالوانیزه و موارد دیگر استفاده نماییم.

آسمان مجازی

آسمان مجازی از زیر مجموعه سقف های کاذب طلقی است که دارای زیبایی خاصی بوده و قابل نصب برای سقف حمام و سرویس های بهداشتی نیز می باشد. این سقف های کاذب قابلیت نورپردازی از بالا را داشته و به صورت شبکه های مربعی می باشند. به علاوه این محصول دارای طرح های متنوعی بوده و نمایی خاص و چشم نواز به فضای حمام و سرویس های بهداشتی می بخشد.

4562

سقف کاذب پلکسی گلاس

سقف کاذب پلکسی گلاس نیز ویژگی های سقف کاذب طلقی را داشته با این تفاوت که پلکسی گلاس، از نوعی پلاستیک ساخته می شود که بسیار به شیشه شبیه بوده و شفاف می باشد. پلکسی گلاس نوعی پلیمر بوده و از پلی کربنات شفاف ساخته می شود. در اطراف صفحه های پلکسی گلاس معمولا برچسب مقوایی می چسبانند که وظیفه حفاظت از این صفحه ها را داشته و آن ها را در برابر گرد و غبار مصون نگه می دارد. از مزیت های خاص پلکسی گلاس می توان به مقاومت بیشتر آن ها نسبت به شیشه اشاره نمود. همچنین از دیگر ویژگی های پلکسی گلاس ها می توانیم به سبکی آن ها، مقاومت شان در برابر اشعه ماوراء بنفش، مقرون به صرفه بودن، درصد جذب رطوبت پایین و موارد دیگر اشاره کنیم.

سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی از نوعی پلیمر ساخته می شود که در صنعت ساختمان سازی بسیار پرکاربرد است. از مزایای این سقف کاذب می توان به سبک بودن آن، ضد رطوبت بودن، عایق حرارت بودن و موارد دیگر اشاره کرد. همچنین این سقف ها از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کنند. سقف های کاذب پی وی سی زیبایی خاصی دارند و هیچ گونه محدودیتی برای نصب آن ها وجود ندارد. محصول مورد نظر دارای رنگ و طرح های مختلفی بوده و سرعت نصب بالایی نیز دارد.

4565

سقف کاذب 60*60 (تایل های 60*60)

سقف های کاذب 60*60 بسیار پر کاربرد هستند و به شکل مربعی می باشند. سقف اصلی در زمان نصب سقف های کاذب 60*60 توسط پروفیل های سپری با جنس آلومینیومی و یا گالوانیزه به شکل شبکه های 60*60 سانتیمتری زیر سازی می گردد. بعد از انجام زیر سازی مناسب تایل هایی با جنس پی وی سی در اندازه مورد نظر بر روی پروفیل ها قرار می گیرند و عمل نصب این سقف کاذب به پایان می رسد. از مزایای سقف های کاذب 60*60 می توان به سرعت بالای نصب آن ها اشاره نمود. همچنین این محصول صد در صد، ضد آب بوده و برای مناطقی که از لحاظ جوی رطوبت بالایی دارند نیز مناسب است. محصول مورد نظر  به راحتی نصب می گردد و طرح های مختلفی دارد. این تایل ها را به صورت ترکیبی با انواع مدل های دیگر سقف های کاذب نیز می توان استفاده کرد. از مزیت های دیگر استفاده از این محصول می توان دسترسی راحت به تاسیسات و لوله های پشت سقف کاذب اشاره کرد که با طراحی دریچه ها و چراغ مختلف در سقف مورد نظر می توان آن را به سقف کاذب دکوراتیو تبدیل کرد.

سقف کاذب کشسانی

سقف های کاذب کشسانی از مدرن ترین مدل های این نوع سقف می باشند که دارای طرح های مختلف و متنوعی هستند. سقف های کشسانی برای نصب هیچ گونه محدودیتی نداشته و برای استفاده در فضا های مرطوب نیز مناسب می باشند. از این رو برای استفاده در حمام و سرویس های بهداشتی که با رطوبت در ارتباط هستند، مناسب می باشند. همچنین سقف کشسانی برای مناطقی که رطوبت بالایی دارند و امکان فرسودگی اجسام در آن ها زیاد است نیز قابل استفاده هستند.

برای انتخاب بهتر انواع سقف کاذب می توانید با افراد حرفه ای و کارشناسان در این زمینه مشورت نمایید تا بهترین انتخاب را با توجه به نیاز تان و سطح بودجه مورد نظر تان انتخاب فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای