دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

معرفی انواع سقف برای پاسیو، حیاط خلوت و استخر

معرفی انواع سقف برای پاسیو، حیاط خلوت و استخر

logo
Sakhtemoon
معرفی انواع سقف برای پاسیو، حیاط خلوت و استخر

آیا تا به حال به استفاده از سقف‌های شیشه‌ای یا پلی کربنات برای پوشش استخر یا حیاط خلوت فکر کرده‌اید؟ در این مقاله قصد داریم در ارتباط با انواع سقف‌ها و محافظ‌های پاسیو، حیاط خلوت و استخر صحبت کنیم. برای این منظور به تشریح انواع سقف‌های حبابی، پلی کربنات، شیشه‌ای متحرک، ثابت و تفاوت‌های آن‌ها پرداخته ایم. وبسایت ساختمون شما را در انتخاب بهترین پوشش برای پاسیو، حیاط خلوت یا استخرتان یاری می‌کند . پس با ما همراه باشید.


انتخاب یک پوشش مناسب برای استخر یا حیاط خلوت شما می تواند علاوه بر دور نگه داشتن حشرات، برگ و گرد و خاک از این فضاها موجب ایجاد فضایی خصوصی و قابل استفاده در تمامی فصول شود. برای اینکار باید در ابتدا بین انواع سقف موجود که برای پوشش حیاط خلوت، پاسیو یا استخر به کار برده می‌شوند یکی را انتخاب کرد. از انواع سقف‌های مذکور می توان سقف حبابی، سقف پلی کربنات و سقف شیشه‌ای متحرک و ثابت را نام برد.

سقف شیشه‌ای و سقف پلی کربنات

برای کاربری‌های خانگی و تجاری هر دو جنس، سقف‌های شیشه‌ ای یا پلی کربناتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  سقف‌های شیشه‌ای معمولا دارای فریم آلومینیومی و شیشه‌هایی از جنس سکوریت هستند. شیشه‌های سکوریت دارای مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی می‌باشند. با این حال امروزه سقف‌های پلی کربنات به دلیل دارا بودن شفافیتی مانند شیشه اما مزیت‌هایی که در ادامه به آن‌ها می پردازیم به عنوان جایگزین سقف‌های شیشه‌ای به کار برده می‌شوند.

2896
  • مقاومت و دوام بیشتر از شیشه

سقف‌های پلی کربنات در مقایسه با سقف‌های شیشه‌ای دارای دوام و مقاومت بیشتری هستند. شاید تعجب کنید ولی پلی کربنات حتی با ضربات چکش نیز خرد نمی‌شود و مقاومت آن حدودا 250 برابر مقاومت شیشه است. به همین منظور برای محافظت و سرپوشیده کردن استخر در نواحی که احتمال وزش بادهای شدید وجود دارد از پوشش پلی کربنات استفاده می‌شود.

  • قابلیت ایزولاسیون بهتر در مقایسه با شیشه

همانطور که می‌دانید ایزولاسیون حرارتی اصطلاحی است که  برای قابلیت انتقال کم حرارت بین دو جسم به کار برده می‌شود. پارامتری که برای مقایسه قابلیت ایزولاسیون حرارتی اجسام به کار برده می‌شود معیار R نام دارد.  هر چه معیار R در یک جسم بیشتر باشد آن جسم قابلیت ایزولاسیون حرارتی بالاتری دارد. البته علاوه بر جنس، ضخامت جسم نیز در افزایش این پارامتر تاثیرگذار است. به عنوان نمونه یک ورقه پلی کربناتی 6 میلیمتری دارای پارامتر R ای معادل 1.58 است با این حال یک پنل شیشه‌ای با همان ضخامت پارامتر R ای برابر حدود 1 دارد. در نتیجه استفاده از پلی کربنات بسیار مقرون به صرفه تر از شیشه است.

2888
  • قیمت مناسب پلی کربنات در مقایسه با شیشه

همان طور که در بخش ایزولاسیون نیز بیان شد، پلی کربنات در مقایسه با شیشه مقرون به صرفه تر است. از زاویه دیگر نیز می‌توان این ادعا را اثبات کرد. وزن شیشه حدودا دو برابر وزن پلی کربنات است. شاید این سوال مطرح شود که تاثیر وزن بیشتر شیشه، در قیمت تمام شده کار با شیشه یا پلی کربنات چیست؟ نصب سقف‌های با جنس شیشه (به دلیل وزن زیادشان) توسط چندین نصاب انجام می‌شود در حالی که برای نصب سقف‌های پلی کربناتی چنین معضلی وجود ندارد. از طرف دیگر وزن زیاد سازه نیاز به استفاده از مهارهایی با مقاومت بالا دارد که گواهی بر ادعای مطرح شده است.

  • ایمنی بیشتر سقف‌های پلی کربناتی در مقایسه با سقف‌های شیشه‌ای

ورقه های پلی کربنات علاوه بر مقاومت بالایی که در برابر شکستن دارند، بر خلاف پنل‌های شیشه ای در صورت خرد شدن تیز و برنده نمی‌شوند.
در کنار مزایای ذکر شده، پلی کربنات در مقایسه با شیشه یک نقص وابسته به زیبایی دارد. شیشه در برابر نور آفتاب شفافیت خود را حفظ می کند. در حالی که پلی کربنات با گذشت زمان در برابر نور خورشید به زردی میل می‌کند.

سقف ثابت در مقایسه با سقف متحرک

با وجود زیبایی و مزایای سقف متحرک در مقایسه با سقف ثابت، با این حال هرکدام مزایای ویژه خود را دارند. در ادامه به مقایسه این دو نوع سقف پرداخته شده است.

  • سقف ثابت

- دور نگه داشتن حشرات، برگ و گرد و خاک از فضای داخلی

- هزینه اجرای پایین‌تر در مقایسه با سقف متحرک

- هزینه نگهداری کمتر در مقایسه با سقف متحرک

  • سقف متحرک

- قابلیت حذف سقف و استفاده از فضای آزاد در هر زمان

- دید وسیع و لذت بخش از آسمان

  • سقف حبابی

سقف‌های حبابی به منظور مسقف کردن پاسیو و حیاط خلوت به کار می‌روند. این سقف ها علاوه بر زیبایی ظاهری و شفافیت، در مقابل حرارت و آتش‌سوزی دارای مقاومت بالایی هستند، در مقابل خرد شدن مقاوم بوده و در صورت خرد شدن مانند شیشه تیز و برنده نمی‌شوند و در مقایسه با سقف‌های شیشه‌ای مقرون به صرفه می‌باشند.

برای آشنایی با انواع سقف کاذب موجود در بازار و فعالان در این زمینه می توانید به وبسایت ساختمون ، منوی "سایر" مراجعه کنید.

2891

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وبسایت ساختمون یکی از معتبرترین مراجع نیازمندی‌های صنعت ساختمان است که در آن انواع محصولات مرتبط با صنعت ساختمان را می‌توانید بیاید. از جمله محصولاتی که در این وبسایت ارائه می‌شود می‌توان: پله گرد، درب ضد سرقت، سقف کاذب، انواع پارتیشن، پنجره دوجداره، انواع درب داخلی و خارجی، پنجره upvc، لمینیت و پارکت، کرکره برقی، پرده کرکره، شیشه سکوریت، توری پنجره، کفپوش‌های بتنی، درب اتوماتیک شیشه ای، نمای کامپوزیت نام برد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
بهزاد بیهقی ۱۳-۱۲-۹۷ ساعت ۶:۲۸

با سلام ، برای یافتن محصول مورد نظر خود در سایت ساختمون جستجو نمایید .

avatar
حمیدرضا ۱۹-۹-۹۷ ساعت ۱۱:۴

با عرض سلام و وقت بخیر
از مشهد مزاحم میشم

شما مشهد هم نمایندگی دارین؟

برای پوشش حیاط خلوت دنبال سقف حبابی
هستم با متراژ تقریبی 18 متر مربع
اگه ممکن یک قیمت با احتساب همه آیتم ها لطفا بگین
ممنونم.

avatar
بهزاد بیهقی ۱۳-۱۲-۹۷ ساعت ۶:۲۳

خیر . ما در هیچ شهری نمایندگی نداریم. برای یافتن محصول مورد نظر خود در سایت ساختمون جستجو نمایید .

avatar
قاسم ۱۲-۳-۹۷ ساعت ۰:۰

سلام قیمت سقف حبابی برای حیاط خلوت 3 متری چقدر میشه.میخواستم یک پنجره ها در کنارش باشه برای تهویه هوا.

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۴ رای