دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

تاریخچه دوربین مداربسته

logo
Sakhtemoon
تاریخچه دوربین مداربسته

در این مقاله به تاریخچه دوربین مداربسته که اولین آن در سال 1942 میلادی آغاز شد می پردازیم. این مقاله نسخه ویرایش شده و تکمیل شده مقالات موجود در سطح وب است.


اولین سیستم دوربین مداربسته در سال 1942 میلادی به منظور مشاهده پرتاب موشک های V2 به کار گرفته شد. مهندس آلمانی به نام “والتر بروچ” مسئول راه اندازی این سیستم بود.

در آمریکا اولین دوربین مداربسته در سال 1949 تحت نام تجاری “وریکون” وارد بازار شد.

از آن پس سیستم های دوربین مداربسته در پایگاه های فضایی بزرگ به منظور ضبط تصاویر پرتاب موشک ها به کار گرفته شد و در مرحله بعد جهت ارسال صدا وتصویر، روی موشک ها نصب گردید.

اولین تاریخ استفاده از این دوربین ها در محل های عمومی آمریکا در سال 1973 بود. زمانی که اولین دوربین مداربسته در میدان تایمز نیویورک جهت جلوگیری از بروز جرایم نصب شد. اما در سال 1980 دوربین های مداربسته در سطح گسترده ای در مراکز عمومی در سراسر آمریکا بکار گرفته شد. به نظر می آمد استفاده از دوربین مداربسته روشی بسیار ارزان تر در مقایسه با به کارگیری نیروهای امنیتی برای شناخت و جلوگیری از بروز جرایم باشد.

با گذشت زمان، برخی از شغلها، به ویژه آنهایی که بیشتر در معرض سرقت قرار داشتند نیز به استفاده از دوربین مدار بسته روی آوردند. در سال 1990 دوربین های مداربسته با قابلیت ” ضبط بعد از شناسایی حرکت ” به بازار ارائه شدند. این موضوع، استفاده از دوربین مداربسته را در این کشور بسیار بیشتر کرد. چرا که تا قبل از آن تاریخ، دستگاه های ضبط تا حد زیادی از نظر میزان حجم ذخیره تصویر محدود بودند. در همین سال پلیس آمریکا دوربین های زیادی را در سطح شهرها به خصوص مراکز عمومی، مدارس و پروژه های ساختمانی نصب کرد.

در انگلستان نیز استفاده از دوربین مداربسته عمومیت پیدا کرد. شهر “نورفولک” انگلستان نخستین شهری بود که دوربین مدار بسته در آن نصب گردید.

به طور کلی در دهه آخر قرن بیستم استفاده از دوربین های مدار بسته در بسیاری از کشورها رواج یافت.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای