دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

دوربین مداربسته آنالوگ چیست ؟

logo
Sakhtemoon
دوربین مداربسته آنالوگ چیست ؟

این دوربین ها جزء دوربین های مداربسته اولیه می باشند که به منظور دریافت و ارسال صدا و تصویر از امواج آنالوگ بهره می گیرند.


انتقال صدا و تصویر در این دوربین ها هر کدام به وسیله یک کابل دو رشته ای جداگانه صورت می گیرد که یک رشته از سیم ها، وظیفه جلوگیری از ورود نویز بر سیم اصلی را برعهده دارد.

کیفیت تصویر خروجی این دوربین ها تابعی از وضعیت امواج آنالوگ است. امواج آنالوگ همواره در معرض نویز قرار دارند. انواع نویزهای الکترومگنتیک و نویزهای حاصل از نوسانات برق همواره یکی از تهدیدات جدی برای دوربین های مداربسته آنالوگ هستند. از همین جهت، به کارگیری کابل ها و تجهیزات با کیفیت، روی کیفیت تصویر خروجی در این نوع دوربین ها تاثیر قابل توجهی دارد.
یکی از ضعف های بزرگ دوربین های آنالوگ در ارسال تصاویر و صدا به صورت بیسیم است. برای انتقال تصاویر به صورت آنالوگ، باید از محدوده فرکانس امواج آنالوگ استفاده شود. بدین ترتیب کیفیت تصویر به راحتی تحت تاثیر امواج تداخلی کاهش پیدا می کند. همچنین امکان رصد کردن تصاویر در محدوده برای هر کس دیگر به سادگی فراهم می شود. بنابراین تصویر به صورت بیسیم نمی تواند راه امن و مطمئنی برای ارسال تصاویر آنالوگ باشد.

برای ضبط تصاویر آنالوگ باید از سیستم دیجیتال استفاده شود. بنابراین تصاویر آنالوگ باید نهایتا به دیجیتال تبدیل شوند. برای انجام این تبدیل از دستگاه “ضبط تصاویر دیجیتال” DVR استفاده می شود. دی وی آر ها دستگاه های مخصوص ضبط و کنترل تصاویر آنالوگ هستند. این دستگاه امکان کنترل و ارتباط دیجیتال با شبکه را نیز فراهم می کند.

به دلیل پایین تر بودن قیمت دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال استفاده از این دوربین ها در ایران رایج تر است. گرچه اخیرا بازار به سمت دیجیتال شدن پیش می رود و بسیاری از سازمان ها به سوی دوربین های IP  متمایل شده اند اما هنوز سرعت جایگزینی این نسل قبلی دوربین ها با نسل جدید دوربین های دیجیتال کند است.

مزایای دوربین های آنالوگ:
- پایین بودن قیمت
- گستردگی و تنوع در بازار ایران
- سهولت نصب نسبت به دوربین های دیجیتال

معایب دوربین های آنالوگ:
- کیفیت پایین تر نسبت به دوربینهای دیجیتال
- امکان ایجاد نویز به دلیل استفاده از سیستم آنالوگ
- هزینه بالای سیم کشی
- ارتباط بیسیم با کیفیت پایین و نا امن

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای