دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

انواع دوربین مداربسته دید در شب

logo
Sakhtemoon
انواع دوربین مداربسته دید در شب

دوربین دید در شب همان طور که از نام آن بر می آید، دوربینی است که امکان مشاهده اشیا در شب را برای ببیننده فراهم می کند. به طور کلی سه نوع دوربین دید در شب وجود دارد که ذیلا به تشریح آنها می پردازیم.


دوربین مادون قرمز

رایج ترین نوع دوربین دید در شب دوربین مادون قرمز است. این نوع دوربین را می توان از روی LEDهای اطراف لنز آن به راحتی شناخت. این نوع دوربین ساده ترین و ارزان ترین دوربین دید در شب مداربسته است.

این دوربین ها می توانند نور مادون قرمز را تشخیص دهند. LEDهای اطراف عدسی دوربین در شب روشن شده و نور مادون قرمز تولید می کنند. نور مادون قرمز توسط چشم انسان قابل رویت نیست و ما امکان دیدن آن را نداریم اما دوربین می تواند این نور را تشخیص دهد.

دوربین های مادون قرمز برای استفاده در محیط های کوچک مناسب هستند. علیرغم اینکه در مشخصات فنی این دوربین ها بعضا بردی تا 50 متر نوشته می شود، ولی برد موثر نور مادون قرمز این دوربین ها به سختی از 6 متر تجاوز می کند.

این نوع دوربین ها در نور کم تصویری سیاه و سفید در خروجی خواهند داشت.


دوربین دید در نور کم

این نوع دوربین ها قابلیت نمایش تصویر اشیا در نور تا 0.1 لوکس را دارند. با پیشرفت های انجام شده در زمینه دوربین مدار بسته، دوربین هایی ساخته شده اند که توانایی نمایش تصویر اشیا را در نور 0.0001 لوکس نیز دارند. استفاده از این دوربین در یک نور محیطی اندک برای محیط هایی که وسعت بیشتری دارند بسیار مناسب تر است. تصویر خروجی این دوربین ها نیز مانند دوربین های مادون قرمز سیاه و سفید است.

دوربین حرارتی

از این دوربین در موارد امنیتی استفاده می شود. برتری عمده این نوع دوربین برد بسیار بالای آنست.

عیب بزرگ این دوربین ها عدم امکان تشخیص هویت افراد است. در واقع دوربین حرارتی تنها حضور افراد را تشخیص می دهد.

استفاده از این دوربین ها در مناطق دور افتاده و کم رفت و امد مناسب است.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای