دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

با انواع پرده های کرکره ای آشنا شوید

logo
Sakhtemoon
با انواع پرده های کرکره ای آشنا شوید

در انتخاب نوع پرده باید به خصوصیات محیط و لوازم تزیینی به کار رفته در آن فضا، توجه داشت. در واقع نباید تنها برای ایجاد مانعی در مقابل گرما و نور، پرده ای انتخاب کنید که نظم و هماهنگی در محیط را بر هم بزند. پرده ها انواع مختلفی دارند که با انتخاب درست هر یک از مدل های موجود می توان جلوه زیبایی به محیط مورد نظر بخشید. در این مطلب شما با انواع پرده های کرکره ای آشنا می شوید. با انتخاب پرده کرکره ای مناسب می توانید محیطی آرام ، زیبا و با قابلیت تنظیم نور را تجربه کنید. پرده های کرکره، علاوه بر سبکی و کیفیت بالایی که دارند، در طرح ها و رنگ های مختلفی هستند که به راحتی با هر دکوری می توانید از آنها استفاده کنید.


پرده های کرکره ای عمودی یا لوردراپه (vertical blinds)

پرده های کرکره ای عمودی که به پرده لوردراپه نیز مشهورند، از نوارهای عمودی تشکیل شده اند که بصورت مورب بر روی هم قرار گرفته و یکدیگر را همپوشانی می کنند و برای کنترل نور وارده و نیز کنترل حریم خصوصی از آن استفاده می شود. جمع کردن این پرده ها بصورت افقی صورت می گیرد. از پرده های لوردراپه برای هر اتاقی می توان استفاده کرد. خاک این پرده ها را می توان با استفاده از دستمال یا جاروبرقی تمیز کرد؛ همچنین بسته به جنس آن می توان با استفاده از ماشین لباسشویی، آنها را شست.
این پرده ها از جنس های متنوعی همچون پارچه، pvc، تفلون یا مواد ضد حریق ساخته می شوند.

2031

پرده کرکره ای ونیزی (venetian blinds)

پرده های کرکره ای ونیزی از نوارهای افقی تشکیل می شوند .نوارهای این نوع پرده می تواند فلزی یا پلاستیکی باشد. از مهمترین خصوصیات این نوع پرده مطابقت آن با محیط های اداری و نیز ظاهر رسمی و مدرن آن است. این پرده ها انعطاف پذیری بالایی دارند که در نهایت موجب بالا رفتن دوام و طول عمر آنها می شود. برای تمیز کردن این پرده ها ابتدا باید اسلایدها بسته شوند . سپس با استفاده از یک پارچه خشک یا نمدار، گرد و خاک موجود از بین برود.

2033

پرده های کرکره ای چوبی (wooden blinds)

پرده کرکره ای چوبی از نوارهای چوبی افقی تشکیل می شود. این نوع پرده را شاید بتوان یکی از قدیمی ترین مدل های پرده نام برد. با توجه به اینکه این نوع پرده ها از چوب ساخته می شوند، نسبت به سایر انوع پرده های کرکره ای هزینه بیشتری خواهند داشت. البته در طول سالیان، پرده های چوبی تغییرات زیادی کرده اند و سعی شده فرایند تولید ساده تر و مقرون به صرفه تری ایجاد شود تا بتواند با سایر مدل های پرده رقابت نمایند.
در ساخت برخی از پرده های کرکره ای چوبی از گیاه بامبو استفاده می شود. چوب بامبو دارای زیبایی و جذابیت طبیعی خاصی بوده و دارای مقاومت بالایی نیز هست.
در سیستم های مکانیزه، معمولا از پرده های چوبی که دارای عرض اسلاید کمتری (2 تا 3 سانتیمتر) هستند استفاده می شود . چرا که در صورت افزایش عرض، وزن هر اسلاید افزایش می یابد و در نهایت، در حین باز و بسته کردن این پرده ها، به موتور آن فشار آمده و از عمر مفید آن کاسته می شود. پرده های چوبی بامبو، عموما دارای وزن کمتری بوده و برای استفاده در پرده های خودکار پرده های بامبو مناسب تر می باشد. البته باید توجه داشت که در محیط ها و نماهای بزرگ مانند لابی های وسیع یا پنجره بانک ها بهتر است از اسلاید هایی با عرض بیشتر استفاده گردد.

2035

پرده کرکره ای فاکس وود (fauxwood blinds)

پرده های کرکره ای فاکس وود جایگزینی مناسب، کاربردی و به صرفه برای پرده های کرکره ای چوبی هستند. این پرده ها از pvc  و کامپوزیت ساخته شده و ظاهری کاملا شبیه چوب دارند. لازم به ذکر است که این پرده ها نیز از نوارهای افقی تشکیل شده اند که یکدیگر را همپوشانی می کنند. از مهم ترین مزایای این پرده ها، قابلیت شستشوی آن است (پرده های چوبی فاقد این خاصیت هستند).
پرده های کرکره ای فاکس وود، در رنگ ها و طرح های متنوعی وجود دارند و برای منازل و محیط های کاری مناسب هستند، گرچه این نوع پرده ها برای آشپزخانه ها و حمام بسیار شیک و مناسب می باشند.

2037

پرده های کرکره ای پلیسه (pleated blinds)

پرده پلیسه ای همانطور که از اسمش مشخص است، از پارچه ای که بصورت پلیسه درآمده باشد، ساخته شده است. این نوع پرده برای انواع اتاق ها مناسب است. این پرده نیز مانند اکثر پرده های کرکره ای، با استفاده از رشته ها بطرف پایین یا بالا حرکت کرده و باز یا بسته می شود.

2040

پرده کرکره ای شید رول (roll shade)

پرده شید رول از یک پارچه یک لایه که کاملا در قاب پنجره فیت شده، ساخته شده است. معمولا کاربرد اصلی این نوع پرده ها برای پنجره های وسیع است. در صورت کم ضخامت بودن پرده، با کشیدن پرده به سمت پایین، صفحه شفافی ایجاد می شود که ظاهر زیبایی به محیط اطراف آن می بخشد. در واقع در این حالت نور تا حدودی به داخل وارد می شود. همچنین می توان تصویر دلخواهی را بر روی این پرده ها چاپ کرده و آن را تبدیل به یک قاب عکس شفاف نمود. لازم به ذکر است نوع پشت فوم دار این پرده ها مانع عبور نور می شوند. کنترل این نوع پرده ها به دو صورت دستی و حالت موتوری با ریموت کنترل، امکان پذیر است.

2042

پرده کرکره ای برای پنجره های سقفی (skylight blinds)

این پرده ها از یک پارچه یک لایه که در قاب پنجره بطور کامل فیت شده باشد، تشکیل شده است. پرده های سقفی همانند پرده شید رول می باشند. این پرده ها را می توان با یک پارچه خشک و با توجه به جنس آن گاهی با پارچه نمدار تمیز کرد.

2044

پرده کرکره ای زِبرا (Zebra Roller Shades)

ساختار پرده کرکره ای زبرا از تور و پارچه می باشد که به صورت راه راه افقی بافته شده است (یک نوار افقی توری و یک نوار افقی پارچه ای). پرده زبرا، در واقع از دو لایه پرده موازی تشکیل شده است. جهت تنظیم نور فضای داخلی می توان با استفاده از غلتک های این نوع پرده ها، نوارها را بصورت دلخواه در کنار هم قرار داد. یکی از مهمترین تفاوت های پرده شید و زبرا این است که پرده شید برخلاف پرده های زبرا قابلیت سایه روشن شدن ندارند و برای عبور دادن نور فقط باز و بسته می شوند.
پرده کرکره ای زبرا پوشش شگفت انگیزی برای پنجره ها محسوب شده و کارایی بسیار خوبی را به محیط اداری و یا مسکونی می دهد. پرده زبرا در یک نگاه شباهت زیادی به پرده سیلوئیت دارد، ولی از پرده سیلوئیت ساده تر بوده و در محیط های اداری خواستگاه بیشتری دارد.

2046

پرده سیلوئیت (Silhouette blinds)

پرده سیلوئیت نوعی پرده زبرا هستند که از دو لایه توری یا حریر مانند، به صورت موازی در کنار هم و یک لایه پارچه ای بصورت افقی در بین این دو لایه توری ساخته شده است که جلوه ای مانند پرده کرکره فلزی به پرده می دهد؛ در واقع عملکرد پرده سیلوئت الهام گرفته از پرده کرکره فلزی است که بصورت پارچه ای و زبرا ارائه شده است و زیبایی خاص خود را دارد. این نوع پرده ها نیز قابلیت تنظیم نور به اندازه دلخواه و سایه روشن را مهیا می کنند. پرده های سیلوئت سبک بوده و قابلیت موتورایز شدن و کنترل از راه دور را نیز دارند و می توان آنها را به سیستم هوشمند منزل متصل کرد.

2048
2049

پرده کرکره ای رومن (roman blinds)

پرده های پارچه ای تاشده ای هستند که هر چه به سمت بالا کشیده شوند بر تعداد تای پارچه ها بروی هم افزوده می شود. از این پرده ها معمولا برای اتاق خواب، اتاق پذیرایی و ناهار خوری یا هر فضایی که بخواهید ظاهر لوکس تری داشته باشد، استفاده می شود. پرده های رومن برای اتاق هایی که نسبتا سرد و خنک هستند مناسب هستند.

2051

پرده های دوبل رولی یا پرده های روز و شب

پرده های دوبل رولی درو اقع از دو پرده شید رول بطور همزمان تشکیل شده است. در این پرده های ترکیبی یکی از رول ها شفاف (با قابلیت عبور نور) بوده و دیگری ضخیم (بدون انتقال نور) است. در این حالت مقدار نور وارده را به راحتی می توان کنترل نمود. پرده ها دوبل برای محیط هایی که نیاز به حفظ حریم خصوصی بیشتر احساس می شود، یا اتاق های ویدیو کنفرانس بسیار مناسب است؛ بخصوص در ساعات شب که نمی خواهید از بیرون، داخل منزل مشخص باشد.

2053
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای