دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

راهنمای خرید و انتخاب نوع کابینت

راهنمای خرید و انتخاب نوع کابینت

logo
Sakhtemoon
راهنمای خرید و انتخاب نوع کابینت

کابینت عنصری ضروری و غیر قابل چشم پوشی در دکوراسیون آشپزخانه است. کابینت علاوه بر اینکه بخش مهم و عمده فضای ذخیره سازی آشپزخانه را تشکیل می دهد، همچنین می تواند در تعیین سبک و حال و هوای دکوراسیون آشپزخانه نیز تاثیر گذار و تعیین کننده باشد. کابینت ها از لحاظ سبک، کیفیت و قیمت انواع مختلفی دارند.


224

کابینت ها را می توان به طور کلی از نظر سبک طراحی به دو نوع کابینت های مدرن و کابینت های کلاسیک ( سنتی) دسته بندی کرد. هر کدام از این دو نوع برای خود شاخصه ها و ویژگی هایی دارند که به واسطه آن ویژگی ها از هم متمایز می شوند.

کابینت های کلاسیک معمولا دارای ارتفاعی کمتر از کابینت های مدرن و عرض و عمقی بیشتر نسبت به آن دارند. به کابینت های کلاسیک گاهی کابینت های فریم دار نیز گفته می شود، زیرا چهار چوب ساختاری این کابینت ها مشهود و قابل رویت است. کابینت های کلاسیک معمولا درهای غیر ساده با حاشیه یا نگاره ای تاج گونه دارند.

225

کابینت های مدرن ارتفاعی بلند و کشیده دارند و نسبت به کابینت های کلاسیک لاغرتر (کم عرض تر) هستند. کابینت های مدرن گاهی اوقات کابینت های بدون فریم نیز نامیده می شوند، زیرا برخلاف کابینت های کلاسیک، چهار چوب آن ها در نمای درهای کابینت های مدرن بسیار ساده و تخت است.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
پرشین دکور ۴-۳-۹۸ ساعت ۱۲:۷

سلام
به نکات خوبی در تفاوت دو سبک کابینت اشاره کردید. خیلی جامع و واضح بود.
موفق باشید.

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۱ رای