دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

طرحی نو در دکوراسیون آشپزخانه

logo
Sakhtemoon
طرحی نو در دکوراسیون آشپزخانه

اکثر افراد معمولا“ طرحی مشخص از آشپزخانه در ذهن دارند که در آن دور تا دور آشپزخانه را کابینت قرار گرفته و در فضای بین کابینت ها برای هر کدام از وسایل اصلی مثل گاز و یخچال جایی به خصوص در نظر گرفته شده است. اما آشپزخانه را به ترتیب دیگری نیز می توان چید که به مراتب زیباتر و راحت تر باشد.


اگر آشپزخانه شما به نوعی با فضای باز از طرق مختلف مانند پنجره های بزرگ و یا تراس در ارتباط است، خیلی بهتر می توانید از فضای آشپزخانه خود استفاده کنید. با ایجاد یک جزیره در میانه آشپزخانه می توانید فضای بیشتری را به کابینت ها اختصاص دهید. این جزیره می تواند برای منظورهای مختلفی از جمله قرار دادن اجاق گاز، سینک ظرفشویی، هود و حتی به عنوان میز غذاخوری مورد استفاده قرار گیرد.

رعایت نکات زیر می تواند نقش قابل توجهی در افزایش زیبایی و کارایی این جزیره داشته باشد :
-محلی که اجاق گاز را در آن قرار داده اید نیاز به تهویه دارد. می توان بر روی اجاق گاز یک هود قیفی شکل که از سقف آویزان می شود نصب کرد، نور این قسمت از جزیره معمولا از طریق چراغ هود تامین می شود. اگر بالای اجاق گاز، هواکش مجهز به چراغ وجود ندارد باید یک چراغ قابل تنظیم در بالای اجاق گاز نصب شود. شاید بخواهید در جزیره خود یک سینک ظرفشویی نیز داشته باشید. بهتر است سینک را کنار اجاق گاز قرار دهید تا در هنگام آشپزی برای قرار دادن ظروف در سینک مجبور به طی مسافت زیاد نباشید. بالای سینک ظرفشویی نیز به یک چراغ نیاز است تا در شب نور کافی برای شست و شوی ظروف و مواد غذایی را برای ما فراهم کند.

- در نظر داشته باشید پریزهای برق را هرگز روی سطح جزیره قرار ندهید. این کار باعث پیشگیری از  ایجاد شوک های الکتریکی در مکان های خیس خواهد شد.

- با طراحی درست دیواره های این جزیره می توانید قفسه هایی کوچک برای قرار دادن کتاب های آشپزی و یا روزنامه های یومیه داشته باشید. همچنین می توانید جایی برای قرار دادن قابلمه های کوچک که مکررا مورد استفاده قرار می گیرند، بشقاب های دم دستی و یا شوینده ها در نظر بگیرید.

حتی شاید بد نباشد بخشی از این فضا را به ماکروفر اختصاص دهید. تا بچه ها هم به راحتی بتوانند برای گرم کردن غذاهای فوری و آماده به آن دسترسی داشته باشند.

-  اگر می خواهید در اطراف جزیره ای که ساخته اید صندلی بگذارید و از آن به عنوان میز برای صرف غذا استفاده کنید باید یا فضای سطح آن را به طرف بیرون گسترش دهید و یا کابینت های بخش دیگر آشپزخانه را کمی به عقب بکشید. اگر چنین قصدی دارید سعی کنید بین اجاق گاز و سینک و لبه های سطح که افراد دور آن می نشینند یک فاصله حداقل ۵۰ سانتیمتری در نظر بگیرید. از چراغ های منفردی که به سقف نصب می شوند برای روشن کردن محوطه این جزیره استفاده کنید.

-  اگر آشپزخانه شما محل صرف غذا نیز هست، استفاده از چراغ های سقفی که ارتفاعشان قابل تنظیم است درست در بالای میز غذاخوری ایده خوبی است. این چراغ ها می توانند هنگام صرف غذا روی میز را به خوبی روشن کنند و در مواقعی که از میز استفاده نمی شود فضای کلی آشپزخانه را روشنایی ببخشند.

- گوشه های تیز بخصوص برای کودکان خطرناک هستند، حتی المقدور گوشه های جزیره را گرد درآورید تا از برخورد افراد با آنها جلوگیری شود.

- لزوما نباید طرح و جنس صفحه روی جزیره شما با کابینت ها هماهنگ باشد. کافی است طراحی این بخش با طرح کلی فضای خانه همخوانی داشته باشد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای