دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشپزخانه مدرن | ساختمون

logo
Sakhtemoon
226

وقتی صحبت از آشپزخانه مدرن می شود کابینت های بدون فریم، دستگیره های ساده برای کشوها و کابینت ها، خطوط افقی و جلوه ای ساده و فاقد تزئینات متعدد در ذهن تداعی می شود. در این مطلب نگاهی داریم به شاخصه های اصلی داشتن یا ایجاد آشپزخانه ای مدرن.

228

ساختار بدون فریم کابینت ها - یکی از شاخصه های مهم یک آشپزخانه به سبک مدرن، وجود کابینت بدون فریم است. در نمای این نوع کابینت، چهار چوب دیده نمی شود و تنها چیزی که دیده می شود مرزی باریک بین درها و کشو های کنار هم قرار گرفته است.

درهای کابینت تخت و ساده - معمولا در آشپزخانه های مدرن باید از پانل هایی تخت و ساده به عنوان در کابینت استفاده کرد. هیچگونه کنده کاری وتزئینی روی در کابینت های مدرن دیده نمی شود.

دستگیره های ساده - یکی از عناصری که در جلوه و تعریف سبک دکوراسیون آشپزخانه به مقدار قابل توجهی تاثیر گذار است، دستگیره های کابینت و کشوهای آشپزخانه است. معمولا دستگیره هایی که شکلی ساده و ظریف دارند به خوبی می توانند سبک مدرن را برای آشپزخانه  تعریف کنند .

تکیه بر زیبایی مواد طبیعی - در دکوراسیون مدرن یک آشپزخانه نباید در تزئینات اغراق کرد. اگر تمایل دارید این کار را انجام دهید، از زیبایی مواد طبیعی استفاده کنید. برای مثال گره های طبیعی موجود در چوب بلوط یا رگه های طبیعی و زیبای موجود در سنگ مرمر می توانند در دکوراسیون آشپزخانه مدرن استفاده شوند.

229

تاکید بر خطوط افقی - ممکن است در وهله اول با دیدن یک آشپزخانه مدرن متوجه این نکته نشوید، اما حقیقت این است که خطوط افقی در آشپزخانه های مدرن نقش مهمی را ایفا می کنند. گاه مرز بین کشوهای کشیده، خطوط افقی متعددی را ایجاد می کند که توسط دستگیره های ساده و براقی که به صورت افقی بر آن ها نصب می شوند مورد تاکید قرار می گیرد. همچنین برخی از چوب های طبیعی دارای خطوط صافی هستند که می توان آن ها را در قالب دیوار پوش طوری کنار هم قرار داد که خطوط افقی متعدد و نافذی به تصویر کشیده شود.

عناصر صنعتی - برخی عناصر بی پیرایه و صنعتی ذاتا مدرن هستند و بهتر است دست نخورده در فضا باقی بمانند. برای مثال وجود دیواری سیمانی یا بتنی در آشپزخانه به اندازه یک دیوار کاغذ دیواری یا نقاشی شده دارای جذابیت بصری و ماهیتی مدرن است. اگر چنین چیزی در آشپزخانه وجود دارد بگذارید به همان صورت باقی بماند.

تزئینات ساده - شاخصه ای که در حقیقت امضایی برای تایید سبک مدرن محسوب می شود، سادگی است. استفاده از کاشی های بافت دار و بازی با بافت های متنوع و استفاده از تکنیک های پتینه در سبک معاصر رایج است و اغلب دیده می شود، اما در سبک مدرن هرگز چنین چیزهایی دیده نمی شود. آنچه در آشپزخانه ای مدرن دیده می شود تنها سطوح براق و صیقلی در قالب سطوح و کانتر و دیوارپوش آشپزخانه است.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای