دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با مدل های مختلف روشویی برای سرویس های بهداشتی و حمام

logo
Sakhtemoon
آشنایی با مدل های مختلف روشویی برای سرویس های بهداشتی و حمام

روشویی از قسمت های اصلی سرویس بهداشتی و حمام است و مدل های مختلفی مثل روشویی کابینت دار، بدون پایه و گوشه ای دارد که هر کدام زیبایی های خاص خود را دارند.


یکی از عناصر اصلی موجود در سرویس های بهداشتی و اکثر حمام ها، روشویی ها هستند که تاثیر قابل توجهی در نما و ظاهر فضای حمام دارند. جدای کاربرد اصلی و محوری روشویی ها، این عناصر می تواند تم غالبی به فضا القا کنند و جدای فرم معماری، کاشی و شیرآلات موجود در فضای سرویس بهداشتی و حمام، به آن سبکی مدرن و یا سنتی بدهند. مدل های مختلفی از آن ها وجود دارد که هر کدام دارای ظاهر، طراحی و ویژگی های کاربردی خاصی می باشند. جنس اکثر کاسه های روشویی از جنس سرامیک سفید است اما در طراحی های جدید، مواردی از جنس سنگ، شیشه، کاشی کاری شده و فلز های ضد آب نیز وجود دارد که بسیار خاص و محدود هستند. این تنوع به کاسه ها محدود نمی شود و سطحی که این محصول بر روی آن قرار می گیرد و کابینت روشویی نیز می تواند از جنس موادی مانند سرامیک، فلز، چوب، سنگ های مختلف، مواد کامپوزیتی و حتی شیشه باشد. این تنوع موجود و ترکیب های ایجاد شده از آن ها، طیف مختلف و متنوعی از روشویی های حمام و سرویس بهداشتی را ایجاد کرده است که هر کدام جلوه و نمایی منحصر به فرد دارند. در این مقاله وبسایت ساختمون انواع جنس های روشویی های دستشویی و حمام و مزایای آن ها را بیان می کنیم.

5431

روشویی المانی مهم در سرویس بهداشتی و حمام

طراحی های مدرن و یا سنتی بسیار خیره کننده روشویی های امروزی، آن ها را به عناصری محوری و نقطه کانونی در فضای داخلی سرویس بهداشتی و یا حمام شما تبدیل می کند و در کل، تاثیر زیادی در این فضا ها دارد. سینک های مذکور نیز مانند المان هایی از قبیل کفپوش ها (کفپوش اپوکسی) و انواع سقف کاذب مخصوص سرویس های بهداشتی، دارای متریال های مختلفی می باشند که می توان آن ها را متناسب با نوع دکوراسیون موجود ست نمود. قابل ذکر است که این المان ها دیر تر از موارد دیگر در دکوراسیون داخلی تعویض می شوند، به همین دلیل انتخاب مدل مناسب، اهمیت بسیار بالایی دارد.

5432

انواع مدل های روشویی برای حمام و سرویس بهداشتی

سینک روشویی معمولی

این مدل قدیمی و کلاسیک، متشکل از یک کاسه روشویی سوار شده بر روی پایه ای است که لوله خروجی آب سینک به فاضلاب را در خود جای داده است. محصول مورد نظر بر روی یک وجه دیوار قرار می گیرد و از لحاظ بصری، برخی مدل های آن نمی تواند به خوبی تاسیسات لوله ها و آبرسانی را پنهان کند.

روشویی کابینت دار

نسل کابینت دار از روشویی ها توانسته است به خوبی کاربرد مضاعفی به این المان بدهد و علاوه بر کاربرد اصلی شست و شو برای افراد، این امکان را فراهم نموده که فضای عمدتا پرت زیر کاسه روشویی، به محلی برای نگه داری مواد شوینده و دیگر وسایل مرتبط با حمام و یا سرویس بهداشتی مبدل شود. این حجم پوشیده شده زیر کاسه سینک، به خوبی تاسیسات و لوله های آب را می پوشاند و فضای مرتب و به دور از شلوغی را به شما می دهد. این سبک روشویی را می توان در یک وجه دیوار و بسته به مدل آن در گوشه دیوار به کار برد. از محصول بیان شده دو مدل کابینت دیواری و سراسری تا کف فضا وجود دارد. نمونه کابینت دیواری مناسب فضا هایی است که لوله فاضلاب روشویی در دیوار کار گذاشت شده باشد و نیاز به اتصال به زمین وجود نداشته باشد. در صورت استفاده از این سینک ها در حمام ها می توانید با پارتیشن بندی فضای مورد نظر جایگاه ویژه برای المان بیان شده در نظر بگیرید تا از نفوذ بیشتر بخار آب به آن جلوگیری نمایید.

5434

سینک دیواری بدون پایه (روشویی معلق)

این مدل در دو فرم کلاسیک و مدرن ارائه می شود. نمای منحصر به فرد معلق بودن سینک، در دیوار بدون وجود پایه، فضای حمام و سرویس بهداشتی شما را خلوت تر و بزرگ تر نشان می دهد. اتصالات و تاسیسات برای این مدل روشویی ها باید تا حد ممکن خارج از دید و به صورت توکار باشند.

سینک گوشه ای

این سینک ها با طراحی خاص خود، مختص گوشه های فضای داخلی حمام و سرویس بهداشتی طراحی شده اند، که طراحی مذکور سبب می شود این المان فضای بسیار اندکی را اشغال نماید. سینک گوشه ایی در نمونه های مختلف کلاسیک، دیواری، کابینت دار و بدون کابینت ارائه می شود.

5437

نکات کاربردی در مورد انتخاب روشویی

در نمونه های کمد دار و یا مواردی که تنها متریال تشکیل دهنده آن ها سرامیک نیست، به محل نصب این عناصر باید توجه ویژه ای داشت. فضای داخلی حمام به علت رطوبت بالا، بخار آب و امکان پاشیده شدن آب به بدنه روشویی و بخش کانتر آن، ممکن است، بخش های از سینک را خراب کند و زیبایی ظاهر آن را دفرمه نماید. امکان رخ دادن این شرایط در سرویس های بهداشتی نیز وجود دارد. بنابراین قبل از خرید بهتر است در مورد شرایط محل نصب و مسائل دیگر، با فروشنده های آن مشورت داشته باشید تا بتوانید جنس متناسب با فضای مورد نظر تان را خریداری کنید.

ابعاد مناسب روشویی نسبت به فضا و شیرآلات نصب شده بر روی آن، اهمیت زیادی دارد. این عدم تناسب علاوه بر ایجاد جلوه ای ناخوشایند، می تواند کاربرد آن را تحت تاثیر قرار دهد و یا فضای بیش از حدی را اشغال نماید. بنابراین صرف نظر از علاقه شخصی، تناسب این محصول با سایر المان های موجود، حجم و مساحت فضا نیز اهمیت زیادی دارد. برای فضا های کوچک، نمونه هایی با ظاهر براق بهتر خواهند بود و همچنین پنهان سازی تاسیسات اهمیت بیشتری پیدا می کند. بهتر است از مدل های کم جا، دیواری و یا مختص گوشه دیوار استفاده کنید و از انتخاب نمونه های عریض و بزرگ خودداری کنید. همچنین زمان انتخاب مدل های روشویی، توجه به سبک طراحی آن با تم اتاق حمام و سرویس بهداشتی و دیگر المان های موجود در این فضا، از دیگر مواردی است که باید حتما در نظر داشته باشید. بکار گیری نمونه بسیار کلاسیک و سنتی برای فضای مدرن و برعکس، جلوه مناسبی از فضای حمام و سینک شما نشان نخواهد داد.

در مورد روشویی های دیواری کابینت دار و یا بدون کابینت، نکته مهم اتصال محکم در حین نصب است چرا که تمام وزن و فشار وارده به آن ها، توسط این اتصال نگه داشته می شود و پایه ای برای تحمل وزن و فشار وجود ندارد. همچنین باید از وارد کردن فشار بر روی این محصول خود داری کرد چون امکان خرابی و کنده شدن آن ها و یا شل شدن اتصالات نگه دارنده وجود دارد. روشویی های شیشه ای، فلزی و یا کاشی کاری شده نیاز به مراقبت، نگه داری و تمیز کاری اصولی تر و بیشتری دارند، از این رو در انتخاب آن ها وقت بیشتری به خرج دهید و حتما با ارائه دهندگان محصول، مشورت کنید.

5439
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای