دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

شومینه مدرن و تفاوت آن با سایر تجهیزات گرمایشی محیط

شومینه مدرن و تفاوت آن با سایر تجهیزات گرمایشی محیط

logo
Sakhtemoon
شومینه مدرن و تفاوت آن با سایر تجهیزات گرمایشی محیط

شومینه مدرن یکی از تجهیزات گرمایشی است که دارای ظاهری زیبا و البته کاربردی است. این وسیله گرمایشی دوستدار طبیعت بوده و فاقد الودگی محیطی است.


با شروع فصل پاییز و هنگامی که درجه هوا کاهش می یابد، جمع شدن در کنار وسایل گرمایشی می تواند یکی از لذت های این فصل سرد باشد. همچنین اعضای خانواده در روزهای سرد و یا بارانی می توانند با جمع شدن و نشستن کنار وسایل گرمایشی لحظات خوشی را داشته باشند. لوازم گرمایشی شامل چند نوع مختلف اعم از قبیل شوفاژ، بخاری، شومینه، گرمایش از کف و دیگر موارد مشابه هستند. در این مقاله ساختمون قصد داریم در ارتباط با شومینه های مدرن صحبت کنیم. شومینه های مدرن نسل جدید شومینه های هیزمی و قدیمی می باشند.

4325

شومینه ها بسته به شکل ظاهریشان دارای زیبایی مخصوص به خود بوده و می توانند به هر فضایی حس و نمای خاصی بدهند. از این میان شومینه مدرن دارای مدل های متنوعی می باشد. از انواع شومینه مدرن می توان به شومینه های اتانولی، فانتزی، گازی، برقی، دودکش دار و سایر مدل ها اشاره نمود. هر کدام از مدل های شومینه مزایای خود را دارد و می توان بر اساس نوع نیاز و کاربرد مورد نظر از این مدل استفاده نمود. این شومینه ها دارای ابعاد مختلفی هستند و قابلیت نصب در هر مکانی را دارند. شومینه مدرن می توانند مرکز توجه و یک المان دکوراتیو (مانند سایر المان‌های دکوراسیون داخلی از جمله پرده، پارتیشن و مبلمان) در منزل و یا ساختمان شما باشد.

مقایسه شومینه با سایر وسایل گرمایشی

هر نوع از وسایل گرمایشی با نوع دیگر متفاوت می باشند و دارای مزایا و معایبی مخصوص به خود هستند. که ما در ادامه به بیان  این تفاوت ها می پردازیم.

مقایسه بخاری گاز سوز و شومینه های مدرن

*برای نصب بخاری حتما باید دودکش نصب گردد. اما در بعضی از مدل های شومینه مدرن نیازی به نصب دودکش نمی باشد. دودکش های بخاری حتما به صورت روکار نصب می گردند اما در برخی از مدل های شومینه های مدرن نظر می توان دودکش ها را به صورت توکار نصب نمود.

*سوخت مصرفی این محصول گاز می باشد. اما در مدل شومینه مدرن اتانولی، سوخت به کار رفته در شومینه، الکل اتانول می باشد. همچینن در شومینه های برقی برای سوخت مصرفی این محصول از برق استفاده می شود.

* نکته حائز اهمیت دیگر این است که برخی از مدل های شومینه ها را به صورت توکار و در درون دیوار می توان نصب نمود که در بخاری ها این کار امکان پذیر نمی باشد.

*در بعضی از مدل های شومینه های مدرن مانند شومینه برقی و شومینه اتانولی از دوده و خاکستر خبری نیست و به همین جهت برای محیط زیست بسیار مفید بوده و به نوعی دوستدار محیط زیست تلقی میشود. در مقابل بخاری ها برعکس شومینه های مدرن هستند و از معیاب بخاری ها می توان به دوده گرفتن و سیاه شدن اطراف آن اشاره  نمود.

*بخاری ها نسبت به شومینه ها میزان هدر رفت گرمای کمتری دارند و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کنند.

* در صورتی که بخاری به خوبی نصب نگردند امکان مسمومیت با گاز منواکسید کربن وجود داشته که بسیار خطرناک است. اما در مدل های از شومینه مدرن که سوخت آن ها اتانول یا برق است هیچ گونه مسمومیتی امکان پذیر نمی باشد.

*بخاری گاز سوز نسبت به شومینه مدرن از لحاظ قیمتی ارزان تر می باشند و مقرون به صرفه است.

4326

مقایسه رادیاتور و شومینه مدرن

*برای نصب شوفاژها نیازی به دود کش نمی باشد. اما در برخی از مدل های شومینه های مدرن نیاز به نصب دودکش می باشد.
* شوفاژ ها و شومینه های مدرن هر دو دارای یک مدل از نوع برقی می باشند. در شوفاژ های برقی برخلاف شوفاژهای متداول، عمل گرم کردن محیط توسط چرخش آب گرم انجام نمی گیرد بلکه به جای آب از سیالات دیگری از جمله روغن و مایعات دیگری برای گردش در رادیاتور و در نهایت گرم کردن منزل انجام می شود.
* شوفاژ ها به وسیله گردش آب گرم در قسمت های داخلی آن کار گرمایش منزل را انجام می دهد. اما همانگونه که میدانیم شومینه ها با استفاده از شعله های آتش کار گرمایش منزل را انجام می دهند.
* برای گرم کردن آب شوفاژ ها حتما باید موتورخانه مخصوص به شوفاژ ها تعبیه گردد و سپس آب گرم از سمت متورخانه به سمت رادایاتور ها پمپ می گردد، منتها به دلیل ساختار متفاوت شومینه ها در شومینه های مورد نظر ما اصلا چنین تشکیلاتی و سیستم هایی وجود ندارند.
* رادایاتور ها هم مثل شومینه ها قابلیت نصب توکار و روکار را نیز دارا می باشند و به هر دو طریق قابل نصب کردن می باشند.
*شوفاژ ها مدرن هم مانند شومینه ها ذکر شده دارای مدل های خاص و زیبایی بوده که می توانند به دکور خانه زیبایی خاصی ببخشند.
*رادیاتور ها پس از نصب در جای خود ثابت می ماند. البته در برخی از مدل های شومینه های مدرن نیز چنین است یعنی پس از نصب قابلیت جا به جایی را ندارند اما مدل فانتزی این شومینه ها قابلیت جا به جایی داشته و به راحتی می توان آن ها را به هر قسمتی که مورد نظر ما می باشد شومینه را منتقل نماییم.
*شوفاژ ها قبل از راه اندازی هر ساله نیاز به عمل هواگیری داشه تا هوای درون سیستم شوفاژ ها خارج گردد. در شومینه ها اصلا نیازی به چنین کاری نیست.

4327

با این حال انتخاب بین وسایل گرمایشی مختلف از جمله شومینه ، شوفاژ و سیستم های گرمایش از کف (که معمولا قابلیت اجرا در زیر کفپوش‌ اپوکسی و کفپوش سرامیکی را دارد) بستگی به بودجه مدنظر شما و همچنین ابعاد محیطی دارد که قصد گرمایش آن را دارید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
مسعود جوادي ۲۴-۴-۹۸ ساعت ۲:۲۸

كار براي شهر ستان قزوين انجام ميدهيد؟

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۱ رای