دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

نکاتی در مورد استفاده از شومینه در دکوراسیون اتاق نشیمن

نکاتی در مورد استفاده از شومینه در دکوراسیون اتاق نشیمن

logo
Sakhtemoon
نکاتی در مورد استفاده از شومینه در دکوراسیون اتاق نشیمن

با آغاز فصل سرما استفاده از وسایل گرما زا مانند بخاری، فنکوئل، رادیاتور و شومینه هم شروع می شود. یکی از پراستقبال ترین منابع گرمازا به خصوص در منازل شومینه است. البته این استقبال نه به خاطر گرمابخشی بهتر آن نسبت به دیگر منابع گرمازا بلکه به خاطر زیباتر بودن و تاثیر آن در بهترکردن دکوراسیون منزل است.


جنس بدنه شومینه
بدنه شومینه سنتی از داخل با آجر پوشیده می شود، این آجرها نسوز هستند و در اصطلاح به آنها آجر شومینه گفته می شود. آجرهای نسوز حرارت را از خود رد نمی کنند بلکه آن را به بیرون منتقل می کنند. این عمل باعث می شود حرارت به دیواره پشت شومینه انتقال پیدا نکند. شومینه های امروزی معمولا از مواد دیگری مثل فلز و چدن نیز ساخته می شوند. برای نمای شومینه ها از مواد گوناگونی می توان استفاده کرد. شومینه های سنگی، شومینه های سفالی، چوبی، آجری و سیمانی از انواع مختلف شومینه ها هستند.

معایب شومینه
در بسیاری شومینه ها از موادی مثل آجرهای سفالی، سیمان، گچ و سنگ ساخته شده اند که هیچ کدام ضریب رسانایی بالایی ندارند.
چهار سطح شومینه در امر رسانش تقریبا هیچ نقشی بر عهده ندارند زیرا بین دیوارها و کف زمین قرار گرفته اند و در نتیجه رسانش این سطوح کمکی به گرم کردن خانه نمی تواند بکند.

به دلیل زیاد بودن ضخامت مصالح به کار رفته در ساختمان شومینه گرما به سختی از مصالح عبور می کند.

بین هوای داخل شومینه به دلیل اینکه درتماس مستقیم با شعله های آتش است و هوای داخل خانه، اختلاف تراکم وجود دارد. در نتیجه هوای سرد درون خانه به سمت شعله ها و فضای گرم داخل شومینه حرکت می کند و در داخل شومینه با استفاده از انرژی  را از راه رسانش و تابش گرمایی هیزم ها روی شعله گرم کند.

شومینه گاز منواکسید کربن تولید می کند و این گاز به طور کامل از طریق دودکش دفع نمی شود، بنابراین بهتر است همه درزها را به طور کامل پوشانده نشوند و با این ترتیب اجازه می دهید این گاز خطرناک راهی برای خروج پیدا کند.

استفاده از کلاهک روی خروجی هواکش شومینه بسیار مهم است. مسدود شدن هواکش می تواند باعث افزایش چند برابری مسمومیت با گاز یا خفگی شوند. برای جلوگیری از ورود سوسک ها، حشره ها و دیگر جانوران از راه خروجی های وسایل گازسوز، بهترین راه حل استفاده از توری های فلزی است.

از میله هایی که به عنوان حفاظ جلوی شومینه قرار داده شده برای خشک کردن لباس استفاده نکنید. این کار می تواند باعث شود لباسها  بیش ازاندازه گرم شوند و در نتیجه موجب آتش سوزی شوند.

اسپری و مواد اشتعال زا را باید از جلوی شومینه دور نگه داشت زیرا امکان انفجار و آتش سوزی وجود دارد. یکی دیگر از معایب شومینه به خصوص برای کسانی که بچه کوچک دارند نداشتن حفاظ در جلوی آن است که ممکن است موجب سوختن کودک و ایجاد خطر شود.

نظافت شومینه
کسانی که در خانه شومینه ای دارند که با چوب و هیزم کار می کنند. اگر می خواهند شومینه شان کمتر دوده ایجاد کند روی هیزم ها مقداری نمک بپاشند. این روش در فاصله طولانی تری شومینه را تمیز نگه می دارد. چنانچه آجرهای اطراف شومینه کثیف شد می توانید  از سرکه برای تمیز کردن آنها استفاده کنید. قلم مو را داخل سرکه سفید زده و روی آجرها بکشید و با دستمال خشک آجرها را تمیز کنید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
بهزاد بیهقی ۱۳-۱۲-۹۷ ساعت ۱۲:۳۲

سلام دوست عزیز
برای خرید شومینه باید باید ابتدا در سایت ساختمون جستجو کرده و فروشندگان را پیدا کنید
در رابطه با هزینه ارسال نیز همان فروشندگان به شما اطلاعات خواهند داد

avatar
رضا ۲-۸-۹۷ ساعت ۹:۳۴

سلام دوست عزیز سوال من این هست که اگه یک دستگاه شومینه دیواری سفارش بدم بفرستید دانمارک هزینه پستش چقدر میشه

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۲ رای