دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با انواع پرده کرکره | مهم ترین نکات انتخاب پرده کرکره کدامند؟

logo
Sakhtemoon
آشنایی با انواع پرده کرکره | مهم ترین نکات انتخاب پرده کرکره کدامند؟

پرده ها یکی از رکن های مهم هر ساختمان هستند و نقش بسزایی در زیبایی دکوراسیون آن دارند. از انواع پرده ها می توان به پرده کرکره و مدل های مختلف آن اشاره نمود.


پرده های پنجره ها، از دیرباز تا کنون تنوع بسیاری پیدا کرده اند. از رنگ و طرح و جنس تا نحوه به کارگیری آن در خانه، همه و همه سبب شده دامنه انتخاب پرده ها، بسیار گسترده شود. یکی از نمونه های پرده، پرده کرکره ای است. با به کارگیری پرده های کرکره ای می توان علاوه بر کاربرد اصلی پرده یعنی عبور نور به داخل، میزان نور وارد شده را نیز کنترل کرد. این پرده ها به صورت باز، بسته و نیمه باز حجم نور وارده را کنترل می کنند. در نمونه های قدیمی تر این کار با استفاده از سیستم دستی و در نمونه های امروزی این کار با استفاده از کنترل های دیجیتال، به صورت مکانیکی صورت می گیرد. از این پرده ها در محیط های اداری و غیر اداری استفاده می شود و در محیط های خانگی نیز می توان آن را به صورت مجزا و یا به صورت ترکیب با پرده های عادی به کار برد. پرده های کرکره ای ارائه شده می توانند چوبی، آلومینیومی، شید رول، زبرا و یا لوردراپه باشند. این تنوع یا در جنس تیغه کرکره ها و یا در نحوه جمع شدنشان می باشد. برای مثال نمونه های لوردراپه ای  به صورت عمودی روی هم جمع می شوند و در نمونه های رولی به صورت رول، این نوع پرده ها جمع می شوند. همه موارد ذکر شده دارای تنوع رنگی بالایی هستند. در این مقاله وبسایت ساختمون به انواع پرده کرکره و نکات مهمی که هنگام انتخاب آن باید دقت کنیم می پردازیم.

4463

انواع پرده کرکره ای

پرده کرکره ای چوبی

این نمونه می تواند از چوب واقعی و یا مصنوعی باشد. این سبک نیز طیف رنگهای چوبی را پوشش می دهد و برای علاقه مندان به سبک های گرم و آرامش دهنده و علاقه مند به تم چوبی، مناسب است. پرده های چوبی ساخته شده از چوب بامبو، محبوب ترین نمونه بین دسته پرده کرکره چوبی است که مهمترین ویژگی آن، وزن کم آن است. پرده کرکره چوبی از لحاظ پهنای تیغه ها در چند سایز مختلف ارائه می شود. به علت چوبی بودن جنس تیغه ها، قیمت آن نسبت به نمونه های دیگر بالاتر است.

4462

پرده های کرکره ای آلومینیومی

پرده های کرکره ای آلومینیومی بیشتر برای فضاهای اداری و غیر مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند این مدل به علت جنس آلومینیومی تیغه ها، طول عمر بالایی دارد. تمیز سازی آن نیز با استفاده از پارچه مرطوب و یا خشک به راحتی امکان پذیر است. تنوع رنگی این نمونه بسیار بالا بوده و دارای نمونه های مات و براق نیز هست. پرده های کرکره ای آلومینیومی کمترین نیاز به خدمات قبل از نصب را نسبت به نمونه های دیگر دارند.

پرده کرکره ای آلومینیومی پرفراژ

این نمونه بر خلاف مدل قبلی، تیغه های منفذ دار دارد و از این رو، میزان نور بیشتری در صورت پوشش دهی ایجاد می کند. در نهایت به جای یک فضای بسته، فضایی نیمه خصوصی با نور بیشتری خواهید داشت.

پرده کرکره ای لوردراپه

این نمونه دارای نوار های عمودی است که بعد از بسته شدن پرده، نوارهای آن در کنار پرده و روی همدیگر جمع می شوند. جنس آن پارچه و یا منسوجات پارچه ای ضد حریق است و می توان آن را با دستمال خشک و یا جاروبرقی تمیز کرد.

4465

پرده شید رول

این نمونه به صورت رولی باز و بسته می شود و سطح یکدستی دارد. این سطح شدت نور را کنترل می کند و به علت یکدست بودن، می توان هر طرحی را به صورت دلخواه بر روی آن چاپ کرد. ابعاد این نمونه قابل تنظیم است و از این رو برای پنجره های بزرگ و یا سراسری بسیار مناسب است. این نمونه نیز قابلیت اتوماتیک شدن را دارد و برای محیط های اداری و غیر اداری قابل استفاده است.

4467

پرده کرکره ای سیلوئیت

این نمونه از جنس پارچه است و با طراحی خلاقانه و تاثیر نورپردازی که دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. این سبک پرده کرکره ای نورپردازی بسیار ملایمی از سایه روشن ملایم ایجاد می کند. این نمونه از دو لایه موازی پارچه ساخته شده که توسط واسط های مابین، به هم متصل شده اند. با این ساختار، می توان نور وارد شده را کنترل کرد. علاوه بر این به علت سبکی و مقاومت این نوع پرده کرکره ای، امکان مجهز کردن آن به سیستم خودکار تنظیم نور و یا کنترل از راه دور وجود دارد. فضای به کارگیری این پرده از محیط های اداری تا فضاهای مسکونی است و تنوع بسیار بالای رنگ آن، میتواند پاسخ گوی هر سلیقه ای باشد.

4469

پرده کرکره ای زبرا

ساختار دو لایه پارچه ای این نمونه مشابه پرده کرکره ای سیلوئیت است اما دیگر خبری از متصل کننده های واسط نیست. پرده زبرا نیز قابلیت تنظیم نورپردازی طبیعی علاوه بر تنظیم حجم نور وارده را دارد. جنس این نوع پرده نیز از پارچه است و تنوع طرح و رنگ بالایی دارد.

4471

نکات مهم در انتخاب پرده کرکره ای مناسب

توجه به فضایی که پرده در آن قرار می گیرد

توجه به رنگ و طرح پرده، تاثیر زیادی در نمای نهایی دارد می تواند در صورت انتخاب نادرست، نظر شما را نسبت به پرده کرکره ای به کل منفی کند.

تناسب متریال پرده با فضای اطراف و تم دکوراسیون فضای مورد نظر

این کار از طریق در نظر داشتن جنس پرده و قاب دور آن (در صورت تمایل) امکان پذیر است. در نظر داشتن این مورد می تواند دکوراسیون داخلی شما را متناسب و زیبا نگه دارد.

4473

موارد جانبی را فراموش نکنید

استفاده از ابزار و یراق آلات جانبی، قاب و مواردی غیر از خود پرده، اهمیت زیادی دارد. این موارد معمولا نادیده گرفته می شود و نتیجه نهایی را از یک شاهکار به یک مورد عادی تبدیل می کند.

هر چه قدر به این موارد بیشتر توجه داشته باشید، نتیجه نهایی زیباتر و پرده ای منطبق تر با فضای مورد نظر خواهید داشت که نه تنها با فضای مورد نظر شما هماهنگ است، بلکه می تواند محوریت بصری را به خود اختصاص دهد. شایان ذکر است که شما می توانید برای دیدن انواع مدل های پرده کرکره به وبسایت ساختمون مراجعه نمایید. همچنین می توانید محصولات دیگر موجود در وبسایت مانند پله گرد، کف پوش اپوکسی، ساندویچ پنل و موارد دیگر مشاهده فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای