دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

کاربرد رنگ های مختلف در منزل

logo
Sakhtemoon
کاربرد رنگ های مختلف در منزل

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که رنگ در خانه و در قسمت های مختلف آن کمک می کند تا محیطی سالم تر و شاداب تر داشته باشیم. محققان دریافته اند که استفاده از رنگ های مناسب می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی کاهش فشار خون، کاهش استرس و افزایش انرژی داشته باشد.


برای مثال رنگ قرمز موجب انتقال سلول های انرژی زا و افزایش آنها می شود. یکی دیگر از فواید این رنگ افزایش نفس ورزشکاران و دوندگان است. به همین علت در بیشتر پیست های مسابقات دو و میدانی از این رنگ استفاده می شود. اما در مورد رنگ آبی، نتایج تحقیقات نشان می دهد که این رنگ موجب کاهش درد در بیماران می شود. لذا بیشتر از آن در محیط های درمانی و بیمارستان ها استفاده می شود. در زیر توضیحاتی در مورد خواص انواع مختلف رنگ ها و موارد مختلف کاربرد آنها آورده شده است.

- رنگ های گرم ، رنگ های انرژی زا
در میان رنگ های موجود در رنگین کمان (قرمز، زرد، نارنجی، سبز، آبی، بنفش و نیلی) سه رنگ گرم قرمز، نارنجی و زرد، مملو از انرژی هستند. از این رنگ های گرم می توان در آشپزخانه استفاده کرد. در اتاق هایی که صبح ها و یا هرموقع دیگری در آنها ورزش می کنید، می توانید از این رنگ ها کمک بگیرید. در بخش های دیگر خانه نیز که در آن ها فعالیت و رفت و آمد زیاد است، می توانیم از این رنگ ها استفاده کنیم. به عنوان مثال استفاده از رنگ زرد در آشپزخانه می تواند الهام بخش یک روز آفتابی و پرنور باشد.

- رنگ های خنثی و افزایش قدرت بینایی
رنگ سبز بهترین رنگ برای چشم ها است. این رنگ در زمان مطالعه به شما قدرت بیشتری می دهد و باعث می شود به چشمانتان کمتر فشار بیاید. رنگ سبز موجب تمرکز چشم به نقطه مورد دلخواه می شود و این موضوع سبب آرامش و افزایش توانایی چشم شما می شود، لذا استفاده از این رنگ در اتاق مطالعه توصیه می شود. همچنین به کار گیری این رنگ برای مواردی که در آنها نیاز به تمرکز در جزئیات است، توصیه می شود.

- رنگ های خنک و احساس آرامش 
رنگ های سرد و خنک مثل آبی، نیلی و بنفش به ایجاد فضای آرام در خانه کمک می کنند. پس از یک روز کاری پرمشغله، استراحت در قسمتی از خانه که با این رنگ ها تزیین شده است سبب بازگشت احساس آرامش می شود. لذا استفاده از این نوع رنگ ها در اطاق خواب های خانه توصیه می شود.
کاربرد دیگر این رنگ ها در حمام است، زیرا باعث ایجاد محیط آرامی شده و خستگی کار روزانه را از بین می برند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای