دسته بندی ها

انجام نقشه برداری و رولوه توسط مهندسان معمار

توضیحات

دفتر فنی و مهندسی بابک ، در شهر تهران قرار دارد . این دفتر در زمینه انجام نقشه برداری داخلی ساختمان های مختلف فعالیت می کند . اگر یک ساختمان قدیمی موجود باشد و نقشه های آن در اختیار نباشند این شرکت می تواند عملیات نقشه برداری و ترسیم نقشه ها را برای آن ساختمان انجام دهد . به این نوع نقشه ها ، نقشه های وضع موجود یا ازبیلت یا چون ساخت نیز گفته می شود . در واقع این نقشه ها ، کاملا منطبق با وضعیت موجود و فعلی ساختمان می باشند .
تمامی انواع کاربری های مختلف ساختمان ها ، توسط این شرکت قابل نقشه برداری می باشند . از جمله این ساختمان ها ، می توان به خانه های مسکونی ، فضاها و دفاتر اداری ، مغازه ها و اماکن تجاری ، فضاهای پزشکی و بهداشتی و درمانی از جمله بیمارستان ها و درمانگاه ها و مطب ها و داروخانه ها ، سینماها ، فرهنگ سراها ، سالن های نمایش و تئاتر ، سالن ها ، ، انبارها ، سوله ها ، اماکن صنعتی و کارگاهی و کارخانه ای ، آشپزخانه های صنعتی ، رستوران ها ، کافی شاپ ها ، فست فودها و سایر ساختمان ها و ابنیه و املاک اشاره نمود .
عملیات نقشه برداری و ترسیم نقشه ها ، باید حتما توسط یک تیم و اکیپ متخصّص و تحصیل کرده و آموزش دیده به انجام برسد . کلیه پرسنل شرکت نقشه برداری بابک ، از فارغ التحصیلان کاملا با تجربه در رشته های عمران و معماری و نقشه برداری می باشند . این افراد چندین سال در زمینه انجام نقشه برداری داخلی ساختمان ها تجربه دارند . کارنامه کاری آن ها ، مملو از ساختمان های مختلف و متنوعی است که نقشه های آن ها با موفقیت برداشت و ترسیم شده اند .
گاهی مشاهده می شود که بعضی از مشتریان و کارفرمایان گرامی ، تصور می فرمایند که کار نقشه برداری و رسم کردن نقشه ها ، کاری بسیار ساده و پیش پا افتاده می باشد . این عزیزان خودشان سعی می کنند تا ساختمان خود را با وسایلی ساده و ابتدایی مانند خط کش یا متر دستی اندازه گیری کنند . حتی مشاهده شده است که بعضی از مشتریان عزیز ، از وسایل عجیبی مانند متر خیاطی نیز برای این کار استفاده می کنند ! اما این روش ها ، به هیچ عنوان مناسب نیستند و کاملا غیر اصولی و غیر منطقی می باشند .
سپس این مشتریان گرامی سعی می کنند تا با استفاده از اندازه های گرفته شده ، یک کروکی یا نقشه دستی را ترسیم کنند . برای ترسیم یک کروکی یا نقشه دستی ، شخص باید تسلط کاملی بر روی اصول نقشه کشی و نحوه ترسیم نقشه ها و کروکی ها و اندازه گذاری آن ها داشته باشد . کروکی هایی که این مشتریان گرامی ترسیم می کنند ، بسیار ابتدایی و ناقص می باشند . هیچ کدام از اصول و ضوابط و شرایط ترسیم کروکی های فنی و دقیق نیز در آن ها رعایت نشده است . این کروکی های دستی نیز به هیچ عنوان برای ترسیم یک نقشه حرفه ای و کامل مناسب و قابل قبول نمی باشند .
سپس این مشتریان گرامی ، با دفتر شرکت نقشه برداری بابک تماس می گیرند . آن ها کروکی های ترسیم شده خود را برای ما ارسال می کنند . سپس انتظار دارند تا آن ها را به نقشه های حرفه ای و استاندارد تبدیل کنیم . اما چون عملیات برداشت و اندازه گیری و ترسیم کروکی ها به صورت غیر اصولی و غیر حرفه ای انجام شده است ، این نقشه های دستی نیز به هیچ عنوان قابل تبدیل به نقشه های کامل و حرفه ای و استاندارد اتوکدی نمی باشند . اگر این نقشه ها با برنامه اتوکد ترسیم شوند ، تبدیل به نقشه هایی بسیار ابتدایی و مبتدیانه و ناقص می شوند . از این نقشه ها ، به هیچ عنوان نمی توان برای انجام امور اداری یا سایر کارها استفاده نمود .
در چنین مواقعی ، این شرکت کروکی ها و نقشه های دستی تهیه شده توسط مشتریان و کارفرمایان گرامی را به صورت کامل کنار می گذارد . سپس کار نقشه برداری و نقشه کشی را از ابتدا و به صورت اصولی و پایه ای به انجام می رساند . عملیات برداشت و اندازه گیری ، با استفاده از تجهیزات نقشه برداری پیشرفته لیزری انجام می شود . سپس کروکی های دستی فنی بسیار دقیق و کاملی تهیه می شوند . آنگاه این کروکی های دستی ، توسط نرم افزار اتوکد به نقشه های کامپیوتری تبدیل می شوند . این ها مراحل استاندارد و اصولی نقشه برداری می باشند .
در صورتی که شما نیز برای ساختمان و املاک خود به انجام نقشه برداری وضع موجود داخلی معماری نیاز دارید ، می توانید با دفتر فنی و مهندسی بابک تماس بگیرید . شماره تلفن های ثابت این دفتر ، در کلیه روزهای کاری آماده ارائه مشاوره به شما بزرگواران می باشند . در ساعت های غیر کاری و ایام تعطیلات رسمی نیز ، می توانید با تلفن های همراه مهندس بابک اسحاقیان که مدیر عامل شرکت می باشند تماس بگیرید . خدمات کامل و اصولی نقشه برداری ساختمان را فقط با شرکت نقشه برداری بابک تجربه کنید .
ارسال دیدگاه در مورد این محصول / خدمت
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای