دسته بندی ها

کابین دوش شیشه ای

توضیحات

کابین دوش چیست؟(چرا به کابین دوش نیاز داریم؟)
در سناریوی زندگی های مدرن که مساحت منازل به علل مختلف نسبت به گذشته کاهش یافته که این امر باعث افزایش اهمیت، برنامه ریزی برای ابعاد قسمت های مختلف خانه شده است. با توجه به اینکه حمام های امروزی فقط ظرفیت یک نفر را دارند،با استفاده از کابین های دوش حمام می توانید تا حدودی در مساحت و فضای حمام تان صرفه جویی کنید.کابین دوش، یک ابزار شیشه‌ای است که در یک قسمت از حمام نصب شده و هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ انرژی به آن کمک می‌کند.برای تعبیه کابین های دوش شیشه ای تنها به گوشه ای کوچک از حمام نیاز خواهید داشت. که علاوه بر ایجاد زیبایی در حمام، نظم و چیدمان خاص و لاکچری را به حمام شما بر میگرداند.

نقش کابین دوش
معمولا نقش کابین دوش با توجه به فضای که در آن استفاده می‌شود و همچنین متعلقاتی که بر روی آن نصب می‌شود، ممکن است کاملا متفاوت باشد. برخی از این کابین‌ها کاملا معمولی و به صورت یک اتاقک شیشه‌ای هستند و برخی دیگر به تجهیزاتی مانند سیستم‌های گرمایشی و سیستم نمایشگر الکترونیکی مجهز هستند که کاربرد آنها را پیچیده‌تر می‌کند. اما ابتدائی ترین و اصلی‌ترین نقش کابین دوش این است که ضمن جداسازی بخشی از حمام برای جلوگیری از انتقال رطوبت، به انرژی و از دست نرفتن گرمای حمام کمک می‌کند.
مزایای استفاده از کابین دوش
جلوگیری از اتلاف انرژی: کابین دوش با توجه به این که یک فضای بسته ایجاد می‌کند، از خروج گرما جلوگیری کرده و انرژی کمتری مصرف می‌شود.
جداسازی قسمت دوش از سرویس بهداشتی: دیواره های این کابین‌ها کمک می‌کند که رطوبت و مواد شوینده به سایر قسمت‌های سرویس بهداشتی منتقل نشود.
جلوگیری از انتقال رطوبت: مجاورت وسیله های موجود در حمام با بخار اب به مرور زمان باعث تخریب ان ها و یا کاهش جلا ان ها میشود .
گرم شدن سریع داخل کابین: بخش کوچکی از حمام که توسط این کابین ها ایجاد شده باعث سهولت در گرم شدن و کنترل دما را به افراد میدهد.
جلوگیری از انتقال مواد شوینده با سایر قسمت‌های سرویس بهداشتی: جلوگیری از انتقال مواد شوینده نیز اهمیت دارد و از این طریق از لیز شدن فضای سرویس بهداشتی اتلاف زمان برای پاکسازی ان جلوگیری می‌شود.



انواع کابین دوش :
الف- ازلحاظ نحوه ی تولید:
کابین دوش دست ساز: این کابین‌ها توسط فرد یا گروه‌های طراحی حرفه‌ای با استفاده از شیشه‌های نشکن و به صورت دست ساز در محل سرویس بهداشتی ساخته می‌شوند. کابین‌های دست ساز بسیار معمولی هستند و در آنها از تجهیزات پیشرفته خاصی استفاده نمی‌شود.
کابین پیش آماده معمولی: کابین دوش پیش آماده معمولی از قبل به صورت یک اتاقک شیشه‌ای در کارخانه‌های تولید کننده ساخته می‌شوند و ابزار خاصی بر روی آنها نصب نمی‌شود. این کابین‌ها از قبل آماده هستند و تنها خریدار آنها را با توجه به فضای سرویس بهداشتی خود انتخاب کرده و با شیوه‌های معمولی نصب می‌کند. جنس این کابین‌ها از شیشه نشکن بوده و تنها ممکن است یک قاب فلزی برای آنها قرار داده شود.
کابین پیش آماده پیشرفته: می‌توان این کابین‌ها را پیشرفته‌ترین، زیباترین و گران‌ترین گزینه در نظر گرفت که سازندگان آنها نهایت سلیقه و دست و دلبازی را در آنها به خرج داده و از تجهیزات پیشرفته مختلفی در آنها استفاده کرده‌اند. به عنوان مثال، نمایشگرهای دیجیتال، سنسورهای حرارتی، سنسورهای رطوبت سنج، دوش‌های مختلف و هوشمند، سیستم‌های گرم کننده کف و سیستم‌های هشدار دهنده تنها بخشی از فناوری‌های جدید به کار رفته در کابین‌های پیشرفته هستند.
ب-از لحاظ نحوه ی اجرا:
کابین دوش فریم لس: یکی از انواع کابین دوش ها، کابین دوش های شیشه ای فریم لس هستند. این نوع از کابین دوش ها بر خلاف کابین دوش های فریم دار می توانند هم به صورت ریلی و هم به صورت بازشو و در شکل های مربع مستطیلی، صاف و ۱۳۵ درجه تولید و اجرا گردند. ۲-در کابین دوش های شیشه ای فریم لس، به دلیل عدم وجود فریم و آب بندی کم، حتما باید یک لبه یا سکوی سنگی بر روی زمین نصب و کابین دوش را بر روی آن قرار داد. ۳-در کابین دوش های شیشه ای فریم لس ریلی معمولا زمانی که عرض درب کم باشد، از دستگیره های توکار استفاده می شود تا درب به طور کامل در پشت شیشه ثابت قرار گرفته و عرض بیشتری را برای رفت و آمد ایجاد کند. ۴-در این نوع از کابین دوش ها به دلیل عدم وجود فریم، از شیشه سکوریت ۱۰ میل استفاده می گردد که بسیار سنگین تر از شیشه سکوریت ۶ میل است. ۵-یراق آلات مورد استفاده در این نوع از کابین دوش ها همگی از جنس استیل ۳۰۴ (ضد آب و ضد زنگ) و دارای رنگ های متنوع (نقره ای مات، نقره ای براق و طلایی براق) هستند. ۶-در کابین دوش های فریم لس ریلی از یک ریل استیل ۳۰۴ (ضد آب و ضد زنگ) با مقطع قوطی استفاده می شود که برای کابین دوش های فریم لس با عرض حداکثر ۳ متر مناسب بوده و در بالای کابین دوش قرار گرفته و به دیوار متصل می شود.
کابین دوش فریم دار: کابین دوش های شیشه ای فریم دار، نسبت به کابین دوش های شیشه ای فریم لس دارای مزایای متعددی هستند. این مزایا عبارتند از: ۱ استفاده از شیشه سکوریت ۶ میل ۲ عدم اشغال فضای حمام در هنگام باز و بسته شدن، به دلیل ریلی بودن ۳ قابلیت اجرا به صورت گرد ۴ قابلیت اجرا در رنگ های گوناگون ۵ استحکام بالا به دلیل فریم دار بودن ۶ طول عمر بالای چرخ ها به دلیل سبک بودن شیشه ۷ آب بندی بهتر به دلیل فریم دار بودن ۸ قیمت کمتر، به این دلیل که قیمت کابین دوش های فریم لس بر اساس تعداد لولا و بست های شیشه و آبگیرها (که بستگی به عرض و ارتفاع شیشه ها دارد) محاسبه می شود و نیز ممکن است در کابین دوش های فریم لس نیاز به جک های نگهدارنده باشد که بسیار گران هستند. ۹ عدم نیاز به ایجاد سنگ لبه یا سکو


ج-از لحاظ شکل ظاهری:
کابین دوش نیم گرد یکپارچه: شیشه استفاده شده در این کابین‌های یکپارچه است و تنها در محل گوشه‌ها خم شده است.
کابین دوش مربعی یکپارچه: این کابین‌ها همانند کابین‌های نیم گرد به صورت یکپارچه ساخته می‌شوند. با این تفاوت که به شکل قوس دار نیستند و در شکل هندسی مربع اجرا میشوند.
کابین دوش چند تکه: رایج‌ترین نوع کابین دوش، کابین‌های چند تکه تکه هستند که کناره‌های آن از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده و بر روی یک پایه‌ یا قاب سوار شده‌اند. این سبک در طراحی باعث می‌شود که طراحان انعطاف پذیری بیشتری به خرج دهند و انواع متفاوت‌تری از درب‌های ورودی برای کابین دوش طراحی کنند.

گروه های مرتبط

ارسال دیدگاه در مورد این محصول / خدمت
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای