دسته بندی ها

چسب کاشی

توضیحات

چسب کاشی در بتن شیمی سازه (بخش اول)
راهنمای استفاده از چسب کاشی در بتن شیمی سازه
چسب کاشی در بتن شیمی سازه یک نوع سیمان پرتلند غیر آلی پلیمری بوده که با ذرات دانه‌ ای و مواد شیمیایی اصلاح شده است. چسب کاشی در بتن شیمی سازه قادر به اتصال سطوح دو ماده و مصالح به یکدیگر می باشند. پیش از آنکه از چسب کاشی استفاده شود از ترکیب ماسه – سیمان برای اتصال کاشی به دیوار و یا کف استفاده می شد.

مشکلات استفاده از ترکیب ماسه – سیمان در چسب کاشی در بتن شیمی سازه
ماسه – سیمان از سیمان پرتلند معمولی و ماسه ساخته می‌شود. سیمان پرتلند معمولی برای مصارف بنایی استفاده می‌شود درحالی که ماسه ها معمولا از ماسه رودخانه ‌ای که کنترل کردن سایز دانه ‌بندی، تمیزی و کیفیت آن کار دشواری‌ ست تهیه می‌شود.
راحت نبودن کار کردن با ماسه – سیمان در چسب کاشی در بتن شیمی سازه
سیمان در قالب کیسه‌های کوچک قابل تهیه کردن است و ماسه باید در مقادیر زیاد آورده شود این موضوع باعث می‌ شود که فضای زیادی از محل ذخیره ‌سازی اشغال شود. ماسه و سیمان برای ترکیب باید به محل دیگری منتقل شوند و این روند با گرد و خاک و آلودگی همراه است.
زمان‌ بر بودن و ناکارآمدی ماسه – سیمان در چسب کاشی در بتن شیمی سازه
کاشی‌ها باید حداقل یک روز قبل از اتصال با استفاده از سیمان – ماسه در آب شناور باشند که این مسئله زمان ‌بر است. برای استفاده از سیمان – ماسه برای اتصال کاشی باید این ترکیب به پشت کاشی به عنوان چسب کاشی زده شود بنابراین تنها یک کاشی را در زمان می‌ توان نصب کرد.

چسب کاشی در بتن شیمی سازه
مشکلات زیبایی و اتصال ماسه – سیمان در چسب کاشی در بتن شیمی سازه
بدون استفاده از مواد افزودنی برای حفظ آب، ترکیب ماسه – سیمان به عنوان چسب کاشی به سرعت خشک شده و باعث به وجود آمدن مشکلات برای نصب کاشی می‌شود. این موضوع باعث ایجاد مشکلات زیبا سازی خطوط کاشی‌ها و همچنین تضعیف مقاومت اتصال می‌شود که ممکن است علت جدا شدن کاشی‌ ها باشد.

اتصال کاشی با استفاده از سیمان – ماسه به عنوان چسب کاشی باعث به وجود آمدن فضای خالی در زیر کاشی می ‌شود بنابراین آب می ‌تواند به این فضا رخنه کند.این مشکل باعث به وجود آمدن لکه های سفید می‌شود و کاشی در مکان ‌های بدون چسب زیرین شکننده می‌شود.

محدودیت استفاده ماسه – سیمان در چسب کاشی در بتن شیمی سازه
مقاومت اتصال ضعیف ترکیب سیمان – ماسه ( چسب کاشی ) به علت وجود خاک در ماسه و نسبت نامشخص ترکیب ایجاد می‌شود. علاوه بر این محدودیت‌ هایی برای استفاده از این ترکیب برای نصب کاشی های زیر در شرایط گفته شده وجود دارد.

کاشی‌ های با قدرت جاذبه کم
گرانیت با سایز ۶۰ در ۶۰ سانتیمتر یا بزرگتر
موزاییک های شیشه ای – بر بسترهای جلا داده شده
بر کاشی‌ های موجود
بر بسترهایی که در معرض جابه‌جایی هستند
در مناطقی که در معرض فشار بالا هستند
هدر دادن مواد
ماسه – سیمان در چسب کاشی در بتن شیمی سازه
برای اتصال سنتی کاشی یا تنظیمات سطح کف به لایه ضخیمی از ترکیب ماسه – سیمان برای چسب کاشی نیاز است تا مکانیسم اتصال برقرار شود. بنابراین بار بیشتری بر سازه وارد می‌ شود. علاوه بر این مواد زیادی به دلیل خشک شدن سریع ترکیب هدر داده می‌شود.

مزایای استفاده از چسب کاشی در بتن شیمی سازه
با توجه به تمامی مشکلاتی که برای سیمان – ماسه عنوان شد از چسب کاشی به عنوان جایگزین برای این ترکیب استفاده می‌شود. چسب کاشی یک ترکیب آماده و تشکیل شده از سیمان پرتلند معمولی ست که از ماسه های ریزتر و مواد افزودنی برای بهبود ویژگی‌های ضروری اتصال کاشی استفاده می‌کند.از چسب‌های با عملکرد خوب می ‌توان برای اتصال کاشی بر روی کاشی هایی که از قبل موجود هستند، بر سیمان جلا داده شده، بسترهای چوبی (با استفاده از پرایمر) و یا برروی بسترهای دیگر استفاده کرد.
چسب کاشی در بتن شیمی سازه
استفاده از چسب کاشی در بتن شیمی سازه
برچسب: بتن شیمی, بتن شیمی سازه, شیمی بتن, چسب کاشی, چسب کاشی در بتن شیمی ساز

ارسال دیدگاه در مورد این محصول / خدمت
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای