دسته بندی ها

چهارچوب درب ضد سرقت

فروشندگان و مجریان چهارچوب درب ضد سرقت

راهنمای خرید انواع چهارچوب درب ضد سرقت ویلایی

چهارچوب درب شامل دو تیرک افقی و نیز دو تیرک عمودی است که به صورت کامل در داخل هم چفت می شوند تا استحکام لازم را برای قرار گیری قاب درب به وجود آورند. لازم است بدانید که ورق های به کار رفته در چهارچوب درب دارای ضخامت 5/1میلی متر بوده و همچنین ورق به کار رفته در لنگه درب نیز در ضخامت 25/1 میلی متر طراحی می شود. 

ادامه مطلب

با نگاهی دقیق تر به موضوع می توانیم به این نکته اشاره کنیم که چهارچوب هایی که برای درب های ضد سرقت ویلایی به کار می روند علاوه بر دارا بودن فریم های فلزی، از یک سری فریم ها با ظاهری زیباتر نیز بهره مند هستند و به همین دلیل است که می توان انواع درب های ضد سرقت را با طرح چهارچوب مناسب سفارش داد. در این بخش که یک راهنمای خرید انواع چهارچوب درب ضد سرقت ویلایی است، با ما همراه باشید.

انواع درب ضد سرقت را بشناسید

اسکلت کلی درب های ضد سرقت اینگونه است که قطعات فلزی استحکام بخش در میان لایه های چوبی زیبا قرار می گیرند. همچنین در این درب ها به منظور ایجاد خاصیت عایقی از موادی مانند پشم سنگ در داخل درب استفاده می شود. به طور کلی درب های ضد سرقت از چند قسمت مهم و اساسی تشکیل شده اند که در این قسمت چند مورد از این بخش ها را برای شما عزیزان بررسی خواهیم کرد.

ورقه های فلزی: اصلی ترین قسمت درب های ضد سرقت، بخش قطعات فلزی آن است که کار فراهم کردن امنیت درب را بر عهده دارند. در واقع با نصب ورقه، کلاف و سایر قسمت های فولادی استحکام درب افزایش پیدا می کند.

رویه درب: رویه درب همان قسمتی است که در لحظه اول به چشم می آید که البته در طرح های مختلفی در دسترس قرار می گیرد تا شما عزیزان به راحتی بتوانید هارمونی نمای ساختمانی خود را انتخاب کنید. جنس رویه به تناسب جایی که قرار است درب نصب شود، انتخاب می گردد به طور مثال در مناطق شمالی کشور که بارندگی زیاد است، از درب های ضد سرقت با روکش ضد رطوبت استفاده می شود.

عایق: حال نوبت به قرار دادن یک عایق در میان فلز و رویه درب می رسد تا خاصیت عایقی درب حاصل گردد. در واقع با این کار یک خلا ایجاد می گردد و به واسطه همین فضا، صدا و حرارت قادر به عبور از درب نخواهند بود.

چهارچوب: از دیگر قسمت های مهم درب های ضد سرقت می توان به قسمت چهارچوب آن اشاره کرد. ضخامت ورقه ای که برای چهارچوب در نظر گرفته می شود باید بیشتر از ۱/۵ سانتی متر بوده و همچنین قطر آن نیز در حدود ۱۸ سانتی متر انتخاب خواهد شد.

لولا: لولا در واقع همان قسمتی است که سارقین با باز کردن آن می توانند به داخل ساختمان نفوذ پیدا کنند به همین دلیل باید به گونه ای ساخته شوند که قابل دسترسی نباشند. استحکام و دوام لولا برای تحمل وزن بالای درب بسیار مهم و اساسی خواهد بود.

قفل ضد سرقت: اگر یک درب ضد سرقت تمامی المان های لازم را در بالاترین کیفیت داشته باشد اما قفل روی آن، کیفیت لازم را نداشته باشد عملا درب از حالت ضد سرقتی خارج می شود به همین دلیل است که در انتخاب آن باید نهایت دقت را به عمل آورد. این قفل ها دارای دو قسمت اصلی و شب بند هستند که قسمت شب بند آن برای اطمینان بیشتر به کار می رود اما به هر حال پیشنهاد می شود که همزمان از هر دو قفل استفاده کنید.

با انواع چهارچوب درب ضد سرقت آشنا شوید

به طور کلی چهارچوب به کار رفته برای درب های ضد سرقت دارای دو نوع فلزی و چوبی هستند.

چهارچوب فلزی: از چهارچوب های فلزی زمانی استفاده می شود که استحکام و امنیت درب، بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت داشته باشد که این مسئله معمولا در درب های ضد سرقت ویلایی استفاده می شود. رواج استفاده از چهارچوب های فلزی  به اندازه ای افزایش پیدا کرده است که به وضوح می توانیم در اطراف خود آن را در انواع ساختمان های ویلایی و غیر ویلایی مشاهده کنیم. دلیل استفاده فراوان از این محصول در درجه اول امنیت بالا و در درجه دوم رنگ پذیری خوب فلزات است.

چهارچوب چوبی: نوع دیگری از چهارچوب های استفاده شده در درب های ضد سرقت، نوع چوبی آن است که بیشترین استفاده را در درب های ورودی ساختمان و یا درب های داخلی آن دارد. به عبارت دیگر بهتر است بگوییم که مصرف کنندگانی که بیشتر از هر موضوع دیگری در پی زیبایی و ترکیب رنگ جذاب برای نمای ساختمان هستند به سراغ تهیه و استفاده از چهارچوب های چوبی می روند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون