دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری سقفی پدیده ای جدید برای داشتن سقفی زیبا تر

logo
Sakhtemoon
کاغذ دیواری سقفی پدیده ای جدید برای داشتن سقفی زیبا تر

کاغذ دیواری سقفی (پوستر سقفی)، پوششی زیبا برای سقف است که طرح و رنگ های زیبایی دارد. کاغذ دیواری سقفی عایقی عالی در برابر رطوبت، سرما، گرما و صدا است.


صنعت دکوراسیون داخلی هر روزه دارای محصولات جالب و جدیدی است. یکی از این موارد، کاغذ دیواری سقفی است. کاغذ دیواری سقفی را می توان گزینه ای استثنایی برای یک دکوراسیون داخلی تمام و کمال و ایده آل دانست. این محصول جایگزین بسیار مناسب برای رنگ کردن سقف و یا تزیینات دیگر روی آن است. همچنین محصول مورد نظر با نام های کاغذ و پوستر سقفی نیز شناخته می شود. جنس این محصول مشابه کاغذ های مخصوص دیوار بوده و بسیار به ان شبیه است و در ویژگی های مختلف عایقی و ضخیم تر بودن، دارای تفاوت و برتری می باشد. در این مقاله وبسایت ساختمون به موضوع کاغذ دیواری سقفی و مسائل پیرامون آن می پردازیم.

4844

کاغذ دیواری سقفی پوششی جذاب برای سقف

همه ما فضا هایی را دیده ایم که دارای چیدمان و دکوراسیون داخلی بسیار مطلوب و مناسبی هستند، اما با هدایت شدن چشم به سقف، این زیبایی محو می شود و کمبود المانی هماهنگ و تکمیل کننده احساس می شود. گزینه های رایج و پیشنهادی برای این مشکل، رنگ آمیزی، گچ کاری و استفاده از سقف کاذب های گوناگون است که مشکلات و معایبی مانند دشواری اجرا، عدم تنوع در طرح و رنگ، قابل اجرا نبودن برای هر فضایی، عدم تناسب با دکوراسیون داخلی و سایر المان های موجود در آن (مثل شومینه، پرده زبرا، دیوار پوش ها و موارد دیگر)، محدودیت فرم سقف، کاهش ارتفاع سقف و محدودیت های دیگری را در اجرا دارند.

با وجود کاغذ دیواری سقفی، می توان به این معایب و نقص و کمبود های ذکر شده پایان داد و زیبا ترین و کامل ترین، تم را در فضای مورد نظر پیاده سازی و اجرا کرد. کاغذ های دیواری سقفی می توانند به سادگی، روح و زیبایی و جذابیت را به خانه و فضا های داخلی شما بیاورند. یکی از بهترین و برترین مزیت های این کاغذ سقفی نسبت به روش های دیگر تزیین سقف، مقاومت در برابر رطوبت و عایق رطوبتی بودن آن است. این ویژگی سبب می شود بتوان از طرح های زیبا و بسیار متنوع آن برای فضاهای مرطوبی مانند سقف حمام استفاده کرد و نمای منحصر به فردی ایجاد کرد.

چه چیزی جذابیت پوستر سقفی را بالا می برد؟

در ادامه سه مسئله رایج در دکوراسیون داخلی و مزایای کاغذ دیواری برای آن ها را با هم بررسی می کنیم. در نظر داشته باشید دارای فضایی هستید که وسایل مختلفی در آن وجود دارد و اضافه کردن کاغذ دیواری و یا رنگ و طرح های مختلف به دیوار ها، تعادل دکوراسیون آن را از بین می برد و فضایی بیش از حد شلوغ ایجاد می کند؛ اما از طرف دیگر بدون اعمال طرح، نقش و رنگ، فضا سازی شما ناقص به نظر می رسد. اینجا پوستر سقفی به کمک شما می آید. شما فضایی به وسعت سقف و بسیار ایده آل و دست نخورده دارید که می توانید طرح های بسیار گسترده تری را بدون نگرانی از شلوغ به نظر رسیدن فضای داخلی به کار ببرید و با وجود دیوار های ساده یا تک رنگ، نمای نهایی منحصر به فرد و حتی طرح داری از فضای مورد نظر تان داشته باشید که دقیقا مطابق روحیات و سلیقه شخصی شماست.

4846

کاغذ دیواری سقفی هماهنگ کننده سقف و دیوار ها

حالت دیگر این است که دیوار های فضای مورد نظر تان دارای طرح بسیار زیبایی است که سقف غالبا سفید آن فضا، از زیبایی این طرح های زیبای روی دیوار کاسته است. در اینجا کاغذ دیواری سقفی به کمک شما می آید و می توانید مشابه طرح روی دیوار را روی سقف نیز داشته باشید که هم ناهماهنگی را از بین می برد و هم به حجیم و بلندتر نشان داده فضا کمک زیادی می کند.

پوستر دیواری ایده ای عالی برای زیبا سازی سقف

حالت نهایی این است که شما قصد داشتن سقفی طرح دار را ندارید و می خواهید طرح های زیبا ظریف و برجسته گچ کاری را داشته باشید. در اینجا هم پوستر سقفی گزینه های جذابی دارد. نمونه های زیادی از پوستر سقفی وجود دارد که دارای رنگ سفید گچی مشابه سقف بوده و طرح های زیبا و برجسته و سه بعدی زیبا و متنوعی دارد که مانند یک گچ کاری زیبا بر روی سقف به نظر می رسد و در عین حال، دردسر های گچ کاری واقعی بر روی سقف را ندارد و بسیار ساده تر و راحت تر اجرا می شود.

انواع کاغذ دیواری سقفی و ویژگی های آن ها

تنوع کاغذ دیواری سقفی بسیار زیاد بوده و از طرح های مختلف تا نمونه های مات، براق و حتی متالیک را در بر می گیرد که با روشن شدن منبع نور سقفی، نمای بسیار منحصر به فرد و خیره کننده ای ایجاد می کند. از طرف دیگر، استفاده از طرح مناسب کاغذ دیواری مخصوص سقف، این امکان را به شما می دهد که زمینه را برای جلوه دهی بیشتر لوستر و یا منبع نور سقفی تان فراهم کنید. همچنین بستر مناسبی برای جلوه گری آن ایجاد کرده باشید. کاغذ دیواری سقفی مانند نمونه های مخصوص دیوار دارای ویژگی هایی در برخی مدل ها می باشد. از این ویژگی ها می توان به قابل شستشو بودن سطح آن اشاره کرد که از این جهت، محصول بیان شده برای فضا هایی مانند سقف آشپزخانه نیز قابل استفاده و اجرا است.

4848

انواع کاغذ دیواری سقفی از لحاظ نحوه اجرا و به کارگیری

کاغذ دیواری سقفی در سه نوع و دسته کلی ارائه می شود. یک نمونه از کاغذ دیواری سقفی دارای چسبی غیر فعال در بخش پشتی است که از طریق مرطوب کردن با یک اسفنج مرطوب، این چسب دارای چسبندگی می شود و اصطلاحا فعال می شود. نمونه دیگر بدون چسب در بخش پشتی است و مانند کاغذ های دیواری عادی، از طریق چسبی که بر روی سطح ایجاد شده است، به سقف چسبیده شده است. در نمونه سوم، کاغذ دیواری دارای بخش پشتی چسب دار است و از طریق جدا کردن بخش محافظ مانند عکس برگردان، آماده اجرا بر روی سقف می شود. هر سه نمونه دارای مزایای اجرایی خاص خود با توجه به شرایط فضا دارند، اما معمولا نمونه اول دارای محبوبیت بیشتری است. برای جدا سازی پوستر سقفی به هر دلیلی، کافی است یک گوشه از آن را با استفاده از اسفنج خیس، مرطوب کرد و به آرامی کاغذ سقفی را از سطح مورد نظر جدا کرد.

4849

مزایای کاغذ دیواری سقفی

  • عایق مناسب برای سرما و گرما و رطوبت و صدا
  • راه حلی بسیار مناسب برای تزیین سقف بدون محدودیت اجرا و یا کاهش ارتفاع سقف
  • دارای طرح های بسیار متنوع و مناسب برای هر نوع دکوراسیون و سبک معماری
  • قابل پیاده سازی برای هر ابعاد و فرمی از سقف فضای داخلی
  • گزینه مناسب برای پنهان سازی مواردی مانند سایه تیر آهن و ترک های بسیار ریز سقف
  • قابلیت ترکیب با نورپردازی های مختلف سقفی و حاشیه ای  مورد نظر
  • راحتی و سادگی در نصب و اجرا به نسبت رنگ آمیزی و گچ کاری سقف
  • جداسازی بسیار آسان
  • هزینه کمتر نسبت به گزینه های دیگر برای تزیین سقف و در عین حال نتیجه مطلوب تر
  • دارای طرح های سه بعدی و متناسب برای حجم دهی به فضا و متعادل تر و یا بلند تر نشان دادن سقف مورد نظر
  • دارا بودن نمونه های قابل شستشو برای فضا هایی با امکان آلوده شدن سقف

نکات مهم برای خرید و اجرای پوستر سقفی

مانند هر محصول دیگر، برای انتخاب و اجرای کاغذ دیواری سقفی نکات مهمی وجود دارد که باید آن ها را در نظر داشت. از این موارد می توان به گزینه های زیر اشاره کرد.

  • تناسب با دکوراسیون موجود و رنگ و طرح های روی دیوار ها المان های موجود
  • اعمال زیر سازی ابتدایی و اولیه که برای هر عملیات دیگری نیز صورت می گیرد. مانند پر کردن درز و سمباده زنی و بتونه کاری و بدون لک و غبار بودن سطح
  • عدم اجرا بر روی سقف تازه رنگ شده با اختلاف زمانی کمتر از 20 روز از رنگ آمیزی سقف
  • استخدام نصاب های حرفه ای در این زمینه برای رسیدن به نتیجه مطلوب
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای