دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

تاثیر و کاربرد رنگ مرجانی (رنگ سال 2019) در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
تاثیر و کاربرد رنگ مرجانی (رنگ سال 2019) در دکوراسیون داخلی

هر ساله یک رنگ به عنوان رنگ سال انتخاب می شود که رنگ سال 2019 رنگ مرجانی است. این رنگ زیبایی خاصی دارد و گزینه ای جذاب برای استفاده در دکوراسیون داخلی است.


امسال هم مثل هر سال دیگری رنگ مخصوص خودش را دارد. رنگی که خیلی ها از مدت ها پیش منتظرش بودند تا دکوراسیون داخلی منزل یا رخت و لباس شان را با آن هماهنگ کنند. اگر شما هم هر سال منتظر اعلام رنگ سال می مانید باید به عرض تان برسانم امسال رنگ مرجانی زنده به عنوان رنگ سال انتخاب شده است. پس بهتر است تا دیر نشده دست به کار شوید. این علاقه به رنگ سال در همه جای دنیا وجود دارد و اگر چنین موضوعی باعث خوشحالی شما می شود حتما دنبالش کنید. ما هم در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی این رنگ و نحوه استفاده صحیح آن در طراحی دکوراسیون داخلی منزل پرداخته ایم.

4696

شناخت رنگ مرجانی زنده یا همان گلبهی

قبل از هرچیز باید رنگ مرجانی زنده که نام قشنگی هم دارد را بشناسیم. این رنگ یکی از طیف های رنگ نارنجی است که ما ایرانی ها آن را به نام گلبهی میشناسیم. یک رنگ گرم و شاد برای داشتن سالی پر هیجان و پر انرژی می باشد. رنگ مرجانی زنده از مرجان های نارنجی زیبای اعماق دریا گرفته شده است. این رنگ گرم بهترین گزینه برای ساختن فضایی صمیمی در دکوراسیون داخلی منزل است. علاوه بر این ها رنگ مرجان زنده اشتها آور هم هست و به راحتی می توان از آن برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده کرد. پس اگر برای طراحی منزل تان منتظر اعلام شدن رنگ مانده بودید، این انتظار بیهوده نبوده و مرجانی یکی از رنگ هایی است که می توان به آسانی و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کرد.

4694

دکوراسیون داخلی گرم با استفاده از رنگ مرجانی در کنار رنگ های دیگر

مرجانی یک رنگ گرم و زنده است، می توانید برای زیبا تر کردن دکوراسیون داخلی محیط از رنگ های خنثی نظیر خاکستری یا کرم در کنار آن استفاده کنید. این رنگ ها جلوه و گرمای رنگ مرجانی را بیشتر می کنند. مرجانی یکی از طیف های رنگ نارنجی است و یکی از رنگ هایی که همیشه در کنار نارنجی خودنمایی می کند رنگ زرد است. پس می توانید از خانواده زرد هم در کنار مرجانی استفاده کنید.

4698

دکوراسیون داخلی جذاب با دیوار هایی به رنگ مرجانی

استفاده از رنگ مرجانی برای دیوار های اتاق نشیمن ایده خوبی است. دیوار ها نقش مهمی دکوراسیون داخلی منزل دارند و تغییر رنگ آن ها باعث تغییرات چشم گیری می شود. استفاده از رنگ مرجانی برای دیوار های اتاق نشیمن فضا را دوستانه تر و شاد تر خواهد کرد. حتی می توان برای دیوار پشت شومینه ها و تلویزیون ها از رنگ مرجانی استفاده کرد و المان های مذکور را به نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی آن فضا تبدیل نمود.

4700

مبلمان و پرده هایی به رنگ مرجانی در دکوراسیون داخلی

اگر رنگ مرجانی را برای دیوار ها نمی پسندید و یا تغییر رنگ آن ها نیاز به صرف زمان و هزینه زیادی دارد به سراغ وسایل خانه بروید. مبل های راحتی در بازار در انواع رنگ ها وجود دارد. راحتی های مرجانی به دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن حال و هوای تازه ای می بخشد. اگر مبل ها را مرجانی انتخاب می کنید، انتخاب شما برای رنگ کوسن ها می تواند رنگ لیمویی باشد. یا حتی از گلدان های کوچک زرد رنگ یا لیمویی رنگ برای اطراف مبل ها استفاده کنید. آبی یکی دیگر از رنگ هایی است که در کنار نارنجی ترکیب چشم نوازی را ایجاد می کند. در دکوراسیون داخلی منزل هم می توانید بسته به طیفی از نارنجی که استفاده می کنید یکی از رنگ های خانواده آبی را هم به کار ببرید. اگر مبل ها را مرجانی انتخاب کنید رنگ هایی که در کنار مرجانی ترکیب زیبایی می سازند را برای پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره) و یا آباژور می توانید استفاده کنید.

4702

رنگ مرجانی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

در معرفی رنگ مرجانی اشاره کردیم که این رنگ اشتها آور است. پس اگر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه از این رنگ استفاده شود علاوه بر ایجاد محیط شاد و زنده، یک تحریک کننده اشتها هم هست. در آشپزخانه ایده رنگ کردن دیوار ها ایده خوبی است. ولی همیشه فراهم نیست. میز غذا خوری کوچکی که در آشپزخانه قرار دارد بهترین گزینه برای تغییر و تحول است. می توانید رومیزی را به رنگ مرجانی تغییر دهید و پارچه بالشتک های صندلی را هم عوض کنید. در ضمن تاثیر ماگ ها و فنجان های کوچک را هم فراموش نکنید. هر وسیله کوچکی که به آسانی امکان تعویض دارد را می توانید کنار بگذارید و از ست های مرجانی رنگ استفاده کنید.

4704

رنگ مرجانی در دکوراسیون داخلی اتاق کودک و نوجوان

رنگ مرجانی به دلیل شاد و سر زنده بودنش یکی از گزینه های خوب برای اتاق کودکان و نوجوانان است. می توانید از این رنگ برای دیوار ها استفاده کنید. اگر اتاق بزرگ باشد می توان همه دیوار ها را مرجانی کرد در غیر این صورت برای اتاق های با متراژ کم این کار را برای یک یا دو دیوار انجام دهید و برای دیوار های دیگر به سراغ رنگ هایی که کنار مرجانی زیبا می شوند بروید. اگر می خواهید از این رنگ زیبا در اتاق کودک تان استفاده کنید اما تغییر رنگ دیوار ها سخت است اصلا نگران نباشید، می توانید روتختی و پرده های اتاق را تعویض کنید. و رنگ مرجانی استفاده کنید. رنگ کمد ها، کتاب خانه و قفسه هایی هم که در اتاق نوجوانان مورد استفاده قرار می گیرد گزینه خوبی برای تغییر دادن به رنگ مرجانی است.

4706

رنگ مرجانی در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام

یک ردیف از کاشی هایی به رنگ مرجانی در کنار کاشی های سفید یا خاکستری، جلوه ای خاص به فضای سرویس بهداشتی و حمام خواهد بخشید. هرگز تمام کاشی ها را به رنگ مرجانی انتخاب نکنید. فضای سرویس بهداشتی را کوچک و تنگ و تاریک نشان می دهد. حوله و سرویس های روشویی را هم می توانید دقیقا متناسب با همان کاشی های مرجانی رنگ انتخاب کنید.

4708
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای