دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

کابینت کلاسیک جلوه ای خاص و چشم گیر در آشپزخانه شما

logo
Sakhtemoon
کابینت کلاسیک جلوه ای خاص و چشم گیر در آشپزخانه شما

کابینت کلاسیک، کابینتی چوبی است که در رنگ های مختلف با ظاهری زیبا و فاخر ساخته می شود و برای استفاده در انواع سبک های آشپزخانه انتخابی عالی به شمار می رود.


کابینت از جمله عناصر مهم و کلیدی در طراحی آشپزخانه ها به حساب می آید، که تاثیر زیادی بر زیبایی و البته مرتب بودن آشپزخانه ها دارد. هرچه نمای ظاهری آن ها زیبا تر باشد و با وسواس بیشتری انتخاب شوند نمای زیبا تری هم به آشپزخانه می دهند. از سوی دیگر هر چقدر که جادار تر باشند و عمق بیشتری برای قرار دادن وسایل داشته باشیم می توانیم حداکثر استفاده را از آن ها کنیم و در نتیجه فضایی مرتب تر داشته باشیم. به همین دلایل است که کابینت آشپزخانه را باید با دقت زیاد انتخاب کرد. علیرغم این که امروزه این محصول در طرح ها و جنس های متفاوت و گوناگونی به بازار عرضه می شوند اما هنوز عده زیادی از مردم طرفدار کابینت های کلاسیک هستند. به همین دلیل در ادامه این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی این کابینت ها و استفاده از آن ها در آشپزخانه های امروزی می پردازیم.

7707

کابینت کلاسیک چیست؟

کابینت های کلاسیک،‌ نمونه هایی از کابینت های چوبی هستند که روی چوب آن ها دارای حکاکی های تزیینی و زیبایی است. دستگیره های فلزی که روی چوب های حکاکی شده قرار گرفته اند نمایی سلطنتی و خاص به این نوع بخشیده اند. همان طور که گفتیم متریال این کابینت ها چوب است و در نتیجه با بسیاری از سبک های طراحی دکوراسیون هم خوانی دارند و می توانیم از آن ها برای آشپزخانه با متراژ های مختلف استفاده کنیم. ویژگی مهم دیگر کابینت های کلاسیک این است که ارتفاع معمولا بلندی دارند و البته عمق آن ها هم زیاد است. همین سبب می شود که بتوان خیلی بهتر از فضا استفاده کرد. یراق آلاتی که بر روی آن ها نصب می شود از جنس برنز و یا مس می باشد و ایجاد نمایی فاخر می کند. این نوع دارای طرح های پیچیده ای می باشد و در رنگ های گرم و سفید و مات هم به بازار عرضه می شود.

کابینت های کلاسیک چه تفاوتی با نمونه های مدرن دارند؟

کابینت های کلاسیک تمام چوب هستند و همین موضوع سبب می شود که محدودیت هایی که در زمینه نگهداری چوب وجود دارد این جا هم داشته باشیم. مثلا چوب در مقابل رطوبت مقاومت ندارد و اگر کابینت های چوبی در معرض رطوبت قرار بگیرند باد می کنند و همچنین در مقابل شوینده های اسیدی هم مقاومت نداشته و باعث آسیب دیدن شان می شود. در مجموع می توان گفت که نمونه های مدرن طول عمر بالا تری نسبت به نمونه های کلاسیک دارند و تمیز کاری و نگهداری از آن ها هم کاری آسان تر است. علاوه بر این که نمونه های مدرن دارای تنوع زنگی بیشتری هم هستند.

7708

رنگ های کابینت های کلاسیک

این مدل را عموما در رنگ های قهوه ای و یا سفید می سازند. استفاده از رنگ سفید زمانی مناسب است که فضای کوچکی داریم و می خواهیم با یک رنگ روشن آن را بزرگ تر نشان دهیم. از سوی دیگر حکاکی هایی هم که گفتیم روی کابینت های کلاسیک انجام می شود روی زمینه سفید بیشتر خودش را نشان خواهد داد. اما اگر فضای آشپزخانه به اندازه کافی بزرگ است، می توانید از نمونه ای با قهوه ای استفاده کنید و البته فضایی گرم و صمیمی ایجاد کنید.

کابینت کلاسیک رومی

یکی از انواع کابینت های کلاسیک، نمونه های رومی می باشد که دلیل این نام گذاری استفاده از طراحی ستون هایی است که در معماری قدیم ایتالیا به کار می رفته است و به نوعی معماری روم باستان را تداعی می کند. اگر انتخاب شما طراحی به این شیوه است بهتر است که رنگ کابینت را هم سرد انتخاب کنید. به طور مثال رنگ سفید برای این طراحی موجب می شود فضایی باشکوه و فاخر در آشپزخانه داشته باشیم که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

کابینت کلاسیک ممبران

این نوع تازه ترین مدل کابینت های کلاسیک هستند. تفاوت این نوع با نمونه های قدیمی در این است که اجرای حکاکی روی آن ها با دستگاه های سی ان سی انجام می شود و بعد از آن توسط دستگاه پرس وکیوم روکش می شوند. ویژگی دیگر این نسل از کابینت های کلاسیک اقتصادی بودن آن ها می باشد که دارای قیمت تمام شده پایین تری می باشند.

7709

در طراحی و اجرای کابینت های کلاسیک به چه نکاتی باید توجه داشت؟

درب های این نمونه برخلاف نمونه های مدرن جک ندارد.

اصولا این محصول را به صورت قرینه طراحی و اجرا می کنند.

کمد ها و هم چنین ویترین های شیشه ای دارند و شیشه ها را روی درب های کابینت های بالا نصب می کنند. این ویژگی سبب می شود از این مجصول به عنوان بوفه ای زیبا هم بتوان استفاده کرد.

کانتر کابینت را باید از جنس کورین یا کوارتز انتخاب کرد.

دستگیره های این محصول هم مانند خود آن دارای طرح های زیبایی می باشند و در واقع استفاده از دستگیره های ساده مجاز نیست.

در طراحی این محصول هود را در جایی قرار می دهند که در معرض نمایش نباشد.

7710

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید. همچنین با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مانند شومینه های مدرن، کفپوش های گوناگون، سقف های کاذب، پنجره های دوجداره و سه جداره، پرده زبرا، پرده کرکره، ساندویچ پانل، پله گرد و موارد دیگر را مشاهده بفرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای