دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

چمن مصنوعی چیست؟ | برای چه فضا هایی مناسب است؟

logo
Sakhtemoon
چمن مصنوعی چیست؟ | برای چه فضا هایی مناسب است؟

چمن مصنوعی کفپوشی زیبا با ظاهری کاملا شبیه به چمن طبیعی است. چمن مصنوعی با قیمتی مقرون به صرفه می تواند پوششی عالی برای کف منازل و فضای باز باشد.


چمن مصنوعی یکی از المان هایی است که با وجود سابقه بکارگیری در موارد مشخص، امروزه در دکوراسیون و نمادهی فضای بیرونی نیز به کار برده می شود. در گذشته نه چندان دور، بکارگیری چمن مصنوعی محدود به مواردی مانند زمین های بازی های ورزشی مانند زمین گلف و یا فوتبال بوده است، اما امروزه با ارتقای کیفیت و تنوع در نوع الیاف، این محصول جایگاهی جدید و رو به رشد در صنعت دکوراسیون بیرونی و حتی داخلی باز کرده است. از چمن مصنوعی برای ایجاد نمایی به سبزی و زیبایی چمن طبیعی استفاده می شود و با توجه به برتری ها و مزایایی که دارد، توانسته محبوبیت خوبی پیدا کند. با توجه به تمایل برای داشتن فضایی با نشاط و با طراوت، کمبود امکانات اجرا و نگه داری چمن طبیعی در تمامی فضا ها، نمای زیبا و دلنشین چمن و لزوم نمادهی به مواردی مانند فضا های بیرونی خانه، بالکن و تراس، چمن مصنوعی گزینه ای مناسب است که قادر خواهد بود نیاز های موجود را بدون محدودیت های ذکر شده، برطرف کند. از این محصول برای نمادهی فضای بیرونی خانه ها، حیاط پشتی، فضا های بیرونی ساختمان های عمومی، فضای بیرونی رستوران ها و کافی شاپ ها و هر فضایی با صلاح دید طراح دکوراسیون خارجی و داخلی آن، استفاده می شود. در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی چمن مصنوعی و فضا های مناسب برای استفاده از آن می پردازیم.

6693

ساختار چمن مصنوعی

این محصول از دو بخش پایه ای و زیرین به همراه الیاف های مصنوعی ساخته شده از موادی مانند پلی اتیلن تشکیل شده است. این الیاف مقام و پایدار، عموما به رنگ سبز و با فرمی شبیه چمن، بر روی پایه و لایه اصلی کار گذاشته شده اند. البته نمونه های رنگی چمن مصنوعی مانند رنگ قرمز تیره نیز وجود دارد و ارائه می شود. می توان به صورت کلی، چمن مصنوعی را فرشی با الیاف مصنوعی معرفی کرد که مواردی مانند میزان تراکم الیاف در کنار هم، کیفیت و میزان مقاومت الیاف، بر روی قیمت نهایی و دسته بندی آن تاثیر گذار می باشند.

بر اساس میزان مقاومت و بالاتر بودن تراکم، چمن مصنوعی به دو دسته ورزشی و تزئینی تقسیم می شود. در دسته دوم یعنی چمن مصنوعی طبیعی، این دسته خود به گزینه های چمن مصنوعی برای تزیین روف گاردن و پنت هاوس ها، مختص محیط های بیرونی پرتردد و مختص محوطه سازی تقسیم می شود.

6695

مزیت های چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی

نمای سبز در چهار فصل بدون محدودیت های آب و هوایی، مهمترین مزیت چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی است. این امر به خصوص برای فضا هایی با کاربری عمومی مانند ساختمان های عمومی و مراکز اداری و یا رستوران ها و کافی شاپ ها مزیت مهمی به شمار می آید چرا که نمای بیرونی این فضا ها اهمیت دوچندانی برای صاحبان این مشاغل و وجه نهاد و مرکز مورد نظر دارد.

عدم نیاز به نگه داری و رسیدگی مانند هرس، آب دهی، سم پاشی و موارد مشابه چمن طبیعی، عدم مصرف آب برای آبیاری، امکان تمیز سازی آسان بدون خرابی سطح کار و الیاف و در نهایت، نمای بسیار مشابه با سطح چمن طبیعی با همان زیبایی و همان لطافت از دیگر مزیت های این محصول به شمار می روند.

کاهش قابل توجه در هزینه های آبیاری به علت اینکه چمن مصنوعی به این گزینه نیاز ندارد. با توجه به معضل روز افزون کمبود آب، آن را به گزینه ای مناسب تبدیل می نماید.

امکان داشتن نما و حسی مشابه با چمن طبیعی در فضا هایی که امکان بکارگیری و یا اجرای چمن طبیعی وجود ندارد و یا هزینه های آن مقرون به صرفه نخواهد بود، از دیگر مزیت های این محصول است.

مقاومت بالا نسبت به چمن طبیعی و ماندگاری بالا، این محصول را به سرمایه‌گذاری درازمدت در زمینه دکوراسیون بیرونی و حتی داخلی شما تبدیل می کند.

این محصول برای فضای بازی و گردش کودکان و همچنین حیوانات خانگی بسیار مناسب است و امکان تمیز سازی آن، چمن مصنوعی را به بهترین گزینه با مزایای بالا تبدیل می کند.

اما استفاده از چمن مصنوعی در دکوراسیون داخلی، از پیشنهادات جذابی است که توصیه می شود کمی در مورد آن فکر کنید. فضا هایی مانند پاسیو و تراس، سطح محدودی از کف اتاق و حتی دیوار و قابی بر روی دیوار، همگی موقعیت های مناسبی برای اجرای این محصول است. چمن مصنوعی بر روی دیوار مانند دیوار سبزی با کمترین دردسر و نمایی مشابه عمل می کند و می تواند جایگزین بسیار مناسبی به جای سایر گیاهان مصرفی در دیوار سبز باشد.

6697

در انتخاب و خریداری چمن مصنوعی به چه مواردی باید توجه داشت؟

به علت قیمت قابل توجه این محصول، کیفیت آن با توجه به حجم کار و شرایط محیطی، اهمیت زیادی دارد. شایان ذکر است که شرایط محیطی مطلوب برای چمن مصنوعی، شرایط جغرافیایی و آب و هوایی به دور از تابش شدید نور خورشید و دمای بسیار بالا می باشد. به همین علت، کاربرد این محصول محدود نواحی غیر گرمسیری خواهد بود.

برخلاف تصور عموم، نصب و اجرای چمن مصنوعی به هیچ وجه کار آسانی نیست و به مهارت و تجربه نیاز دارد. توصیه می شود به علت عدم تجربه و هزینه بالای خریداری، برای داشتن بهترین نتیجه، از نصاب های حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

زمینه مناسب برای اجرای چمن مصنوعی را فراهم کنید. ایجاد بستر مناسب برای اجرای چمن مصنوعی، اهمیتی بسیار بالایی دارد و حجم زیادی از زمان این پروسه را به خود اختصاص می دهد. فضای مورد نظر باید عاری از هر گونه علف و یا گیاه خود رو و بافت و ریشه آن ها باشد و همچنین باید تمیز و عاری از زباله و مواد زائد باشد. پس از این مرحله، نصاب سطح کار را با شن ریز پوشانده و بر روی آن چمن مصنوعی را اجرا می کند. هر یک از مراحل اجرای چمن مصنوعی بر روی نتیجه نهایی تاثیر بسیار بالایی می گذارند و توصیه می شود نظارت و هزینه و وقت کافی برای این فرایند را مد نظر داشته باشید.

6698

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع شومینه ها، کفپوش های متفاوت، مدل های مختلف سقف کاذب، پله گرد ها و سایر موارد نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای