دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

پیشنهاد هایی جالب برای داشتن خاص ترین باربیکیو در فضای سبز

پیشنهاد هایی جالب برای داشتن خاص ترین باربیکیو در فضای سبز

logo
Sakhtemoon
پیشنهاد هایی جالب برای داشتن خاص ترین باربیکیو در فضای سبز

باربیکو از مدرن ترین و جدید ترین تجهیزات آشپزی به شمار می رود که به وسیله آن می توان مواد غذایی را به صورتی عالی با بهترین طعم طبخ کرد.


باربیکیو ها امروزه طرفداران بسیار زیادی دارند و در خانه های امروزی که امکان فراهم کردن امکانات قدیمی درست کردن کباب و آتش و زغال به شیوه سنتی فراهم نیست، خیلی از افراد به استفاده از آن ها روی آورده اند و بازار استفاده از باربیکیو حسابی داغ است؛ زیرا هیچ وسیله دیگری مناسب تر از آن نخواهد بود که بتوان در حیاط خانه های ویلایی از آن استفاده کرد. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی پیشنهاد هایی برای استفاده از باربیکیو در فضای سبز خانه ها می پردازیم. باربیکیو ها ابعاد و اندازه و البته طرح های مختلفی دارند که می توانید متناسب با فضای در دسترس تان از بین آن ها انتخاب کنید.

7408

ارتفاع جایگاه قرار گیری باربیکیو (پیشخوان باربیکیو)

معمولا افراد هنگام استفاده از این وسیله به صورت ایستاده می باشند. پس ارتفاع محل قرار گرفتن باربیکیو باید به اندازه ای باشد که فردی با قد متوسط بر آن مسلط باشد. در حیاط های بزرگ معمولا جایگاه ویژه ای را با نام پیشخوان برای قرار دادن باربیکیو می سازند. اما اگر حیاط به اندازه کافی هم بزرگ نباشد می توانید در بین باکس های گل و گیاه جایی برای ساختن پیشخوان حاضر کنید.

خوبی زمانی که محدودیت فضا نداریم و حیاط بزرگ است این می باشد که می توانید پیشخوان را در اندازه ای بزرگ بسازید تا بتوانید از فضای خالی دور و اطراف باربیکیو برای قرار دادن وسایل مورد نیاز استفاده کنید. ساختن کمد و قفسه هایی هم در پیشخوان مورد نظر به ما این امکان را می دهد که ملزومات کباب پزی را در همان جا قرار دهیم و دیگر کابینت های آشپزخانه را درگیر نگهداری شان نکنیم.

این که پیشخوان باربیکیو چه امکاناتی داشته باشد تا اندازه زیادی به امکانات و سلیقه افراد بستگی دارد. مثلا برخی از افراد استفاده از پیشخوان های فلزی را به انواع چوبی ترجیح می دهند. خب این هم نمونه ای خاص است که می توانید از آن ایده بگیرید. درست است که پیشخوان های فلزی زیبایی خاص خودشان را دارند ولی از آن جایی که باربیکیو را در فضای آزاد و باز ساختمان می سازند و در واقع در کنار عناصر طبیعی نظیر گیاهان و درختان ساخته می شود، پس چوبی بودن آن باعث می شود این نزدیکی به طبیعت بیشتر نشان داده شود و زیبایی باربیکیو هم بیشتر باشد.

این که پیشخوان چه امکانات اضافی نظیر کابینت و ... داشته باشد هم به سلیقه افراد بستگی دارد ولی یکی از مواردی که معمولا در کنار پیشخوان های فلزی مشاهده می شود سینک ظرف شویی است. استفاده از سینک ظرف شویی به تمیز نگه داشتن فضا کمک زیادی می کند.

7409

پیشخوان های سنگی باربیکیو

سنگ هم جز عناصر طبیعی به شمار می آید و استفاده از آن در واقع نوعی ارتباط با طبیعت است پس در محیط باز و فضای حیاط استفاده از پیشخوان های سنگی ایده بسیار جالبی است. حتی سنگ هایی که غیر مسطح هستند هم به دلیل این که کاملا طبیعی می باشند زیبایی منحصر به فردی دارند. البته برای دیواره های پیشخوان، مسلما سطح روی پیشخوان باید صاف باشد تا مانعی برای کار کردن روی آن ایجاد نکند.

سایه بان پیشخوان

اگر پیشخوان را در قسمتی از حیاط قرار می دهید که مسقف باشد که مشکلی وجود ندارد اما زمانی که سقف بالای باربیکیو نباشد ممکن است مشکلی ایجاد شود. مثلا زمان بارش باران امکان استفاده از آن وجود نخواهد داشت و حتی زمان هایی که آفتاب شدید باشد. پس وجود یک سایه بان الزامی است تا از وقوع این مشکلات جلوگیری کند و امکان استفاده از باربیکیو در هر زمانی وجود داشته باشد. استفاده از سایه بان علاوه بر حل کردن این مشکلات زیبایی خاص خودش را هم دارد. اگر در فضای حیاط آلاچیقی وجود دارد می توانید باربیکیو را زیر آلاچیق قرار دهید تا دیگر نیازی به ساختن سایه بان اضافی نباشد و بتوانید از همان آلاچیق، به صورت چند منظوره استفاده کنید.

7410

باربیکیو های متحرک ایده ای جالب برای استفاده در هر فضایی

گاهی در فرآیند ساخت ویلا و یا خانه حضور ندارید و نمی توانید محلی را برای باربیکیو اختصاص دهید. در این صورت نمی توان از داشتن یک باربیکیوی زیبا هم چشم پوشی کرد پس بهترین راه حل این است که از باربیکیو های متحرک که دارای پایه هایی چرخ دار می باشند استفاده کنید. مزیت بارییکیو های متحرک این است که نه تنها خودتان بلکه دیگران هم امکان استفاده از آن را در حیاط خانه و یا ویلای شان دارند و می توانید در صورت تعویض خانه و یا ویلا، آن را هم با خودتان به محل جدید ببرید. کاربرد باربیکیو های متحرک به مراتب بیشتر از باربیکیو های ثابت خواهد بود ولی خب باالطبع محدودیت های خاص خود شان را هم خواهند داشت.

به طور کلی طرح های خیلی متنوع و گوناگونی برای باربیکیو ها وجود دارد که می توانید از بین شان طرح دلخواه خود را انتخاب کنید. اما حتما سعی کنید در همان ابتدا جوانب مختلف را در نظر بگیرید و هر تجهیزاتی که لازم است تهیه کنید.

7411

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع کفپوش ها (کفپوش اپوکسی، پارکت، سرامیک و ...)، پرده های گوناگون (پرده زبرا، پرده کرکره، کتیبه ای و...)، سقف های کاذب، پارتیشن بندی های مختلف، ساندویچ پنل ها، پله گرد ها، شومینه های مدرن و زیبا، پنجره های دو جداره و موارد دیگر نیز دیدن نمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
AB Market ۲۱-۱۱-۹۸ ساعت ۹:۵۹

حتما از این نمایشگاه دیدن کنید! https://evnd.co/tCWES

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۱ رای