دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

همه چیز در مورد سقف کاذب آکوستیک (تایل آکوستیک)

logo
Sakhtemoon
همه چیز در مورد سقف کاذب آکوستیک (تایل آکوستیک)

تایل آکوستیک نوعی سقف کاذب است که مهم ترین ویژگی آن عایق کردن و اکوستیک کردن فضا در برابر سروصدا می باشد و می تواند جایگزین مناسبی برای عایق های صوتی باشد.


مهم ترین ویژگی و کاربردی که پس از شنیدن نام سقف کاذب آکوستیک (تایل اکوستیک) به خاطر می آید، راحت شدن از سر و صدا های مزاحم است. سقف آکوستیک به عنوان یک عایق صوتی خوب مهم ترین ویژگی که دارد همین است. به همین دلیل در سینما ها و سالن های تئاتر و چنین فضا هایی که سر و صدا زیاد است بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اما نکته قابل توجه این است که علاوه بر موارد گفته شده سقف کاذب آکوستیک کاربرد های دیگری هم دارد. مثلا گاهی نیاز است قسمتی خاص از خانه را برای هدفی مشخص یا فعالیتی، عایق صوتی کنید. خب در چنین حالتی تایل های آکوستیک بهترین تجهیزاتی هستند که به شما کمک خواهند کرد. ساختمان هایی که در محله های پر رفت و آمد شهر قرار دارند معمولا از آلودگی صوتی که در آن منطقه وجود دارد دل خوشی ندارند. این سقف کاذب ها بهترین راه حل برای رهایی از آلودگی صوتی مرکز شهر هستند. به همین دلیل در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی این سقف کاذب و ویژگی های آن و همچنین موارد مهم استفاده از آن خواهیم پرداخت.

7050

تایل آکوستیک چیست؟

این نوع سقف کاذب، در حقیقت یک عایق صوتی است که متریال مختلفی نظیر تایل های چوبی و گچی، پارچه، پشم شیشه، ورق های آلومینیوم و... در ساخت آن به کار برده می شوند.

انواع سقف کاذب آکوستیک

در حال حاضر تایل های آکوستیکی که در بازار وجود دارد دو نوع است که سازه پنهان و سازه آشکار نام دارند. در نوعی که سازه پنهان باشد نصب از پایین صورت می گیرد و در نوع دوم که سازه آشکار است برعکس، نصب از بالا صورت خواهد گرفت.

انواع سقف کاذب آکوستیک به لحاظ شیوه ی نصب آن ها

در این تقسیم بندی تایل های آکوستیک در سه دسته قرار می گیرند.

دسته اول تایل های آکوستیک بر روی سقف نصب می شوند. در مورد دسته دوم، نحوه قرار گیری آن ها با کمک شبکه فلزی است و دسته سوم که روی دیوار ها نصب می شوند و آن ها را آکوستیک می کنند.

7051

مزایای استفاده از سقف کاذب آکوستیک چیست؟

اصلی ترین مزیت استفاده از سقف های کاذب آکوستیک جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی است ولی این موضوع تنها ویژگی تایل های آکوستیک نیست و ویژگی های دیگری برای این سازه وجود دارد که استفاده از آن را برای محیط ها و فضا های مختلف، حتی داخل خانه هم امکان پذیر می کند. در ادامه به بررسی این ویژگی ها می پردازیم.

اول این که زمان ساخت و ساز و نصب تایل های آکوستیکی کم است و با استفاده از آن ها دیگر نیازی به رنگ آمیزی نخواهد بود که بخش اعظمی از هزینه ها کاهش پیدا خواهد کرد.

گاهی بر روی سقف سیم کشی هایی صورت می گیرد و تاسیساتی وجود دارد که نیاز است پوشانده شوند. این موضوع در ادارات و شرکت ها زیاد دیده می شود. استفاده از سقف های کاذب اکوستیک در چنین مواردی موجب پوشاندن آن سیم ها شده و هر زمان که بخواهیم دسترسی به آن ها راحت خواهد بود چرا که می توان به آسانی تایل های آکوستیک را برداشت و به فضای پشت آن دسترسی پیدا کرد.

یک ویژگی که در مورد خانه های قدیمی وجود دارد بلند بودن سقف آن ها است. بلند بودن سقف علاوه بر دردسر های خاص خودش باعث اتلاف انرژی زیادی خواهد شد. در چنین حالتی می توانید با نصب تایل های آکوستیک هم سقف را کوتاه و فضا را زیباتر کنید و هم از اتلاف بی رویه انرژی جلوگیری به عمل آورید. این نکته را فراموش نکنید که نصب سقف کاذب آکوستیک همیشگی نیست و هر زمانی که بخواهید می توانید به آسانی این تایل ها را از سقف جدا کنید و دوباره به حالت اولیه برگردانید.

7052

مزایاس سقف کاذب آکوستیک (تایل آکوستیک)

سقف های کاذب آکوستیک بازتاب نور خوبی دارند. چنین ویژگی سبب می شود روشنایی اتاق و جایی که از تایل های آکوستیکی برای سقف آن استفاده کرده ایم بیشتر باشد و در نتیجه به انرژی کمتری برای روشنایی نیاز خواهد بود. در این قسمت هم صرفه جویی در مصرف انرژی داریم.

متاسفانه اشتباهی که در مورد سقف های کاذب آکوستیک وجود دارد این است که معمولا آن را تجهیزاتی برای ادارات، شرکت ها، استودیو ها و یا پلاتو های هنری می دانند. بله درست است این متریال انتخاب خوب و پر کاربردی برای چنین فضا هایی است اما به این معنی نیست که دیگر کاربرد دیگری نخواهد داشت. هر کسی دوست دارد در خانه اش آرامش داشته باشد و وجود صدا های مزاحم و زیاد آرامش هر آدمی را به هم می ریزد. در زندگی شهری امروزی هم نمی توان داخل شهر زندگی کرد و از سر و صدا های مزاحم به دور بود. خب در چنین شرایطی می شود با استفاده از امکاناتی چون سقف های کاذب آکوستیک که در طرح های متنوع هم ساخته می شود فضای خانه را برای خودمان آرام تر کنیم تا بتوانیم راحت تر به آرامش برسیم. رهایی از شر صدا های مزاحم تا اندازه زیادی بر فرایند به آرامش رسیدن ما تاثیرگذار است و این نکته بر کسی پوشیده نیست.

7053

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع کفپوش ها، شومینه های مدرن و زیبا، پرده های گوناگون، پنجره های دوجداره و سه جداره، پارتیشن بندی های مختلف، سازه های پیش ساخته، پله گرد ها و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای