دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

همه چیز درباره انتخاب کاغذ دیواری برای راهرو ها

logo
Sakhtemoon
همه چیز درباره انتخاب کاغذ دیواری برای راهرو ها

اگر از نمای دیوار های راهرو خسته شده اید، می توانید با استفاده از کاغذ دیواری با رنگ ها و طرح های متفاوت چشم اندازی بی همتا به دیوار های راهرو بدهید.


راهرو قسمتی از خانه است که هنگام ورود مورد توجه همگان قرار می گیرد. پس با توجه به این که در هر خانه ای اولین قسمتی که دیده می شود همین راهرو خانه است باید برای زیبایی آن اهمیت خاصی قائل شد. از سوی دیگر راهرو فضایی کوچک است و آن طور که دل مان بخواهد دست مان باز نیست که بتوانیم وسایل تزیینی گوناگونی در آن جا قرار دهیم. پس یکی از بهترین راه ها این است که دیوار ها را تزیین کنیم. و برای تزیین دیوار ها چه چیز بهتر از کاغذ دیواری می تواند مناسب باشد؟ شاید فکر کنید راهرو خانه قسمتی است که معمولا به سرعت از آن جا می گذریم و وقت زیادی را در این محل نخواهیم گذراند. درست است که ما همیشه از راهرو عبور می کنیم ولی این قسمت هم در زیبایی خانه تاثیر گذار است و نمی شود نادیده اش گرفت. به همین دلیل در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی نکات ضروری در انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای فضای راهرو خانه پرداخته ایم.

6999

کاغذ دیواری ساده یا طرح دار

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که راهروی خانه هم جزیی از خانه است و باید همان سبک و سیاقی را که برای دکوراسیون داخلی منزل پیاده کرده ایم در این قسمت هم به کار ببریم. مثلا اگر در فضای داخلی خانه از انواع کاغذ دیواری های طرح دار استفاده شده است باید برای این قسمت هم متناسب با فضا طرحی خاص انتخاب شود، اگر برای پوشاندن دیوار های خانه از کاغذ دیواری های ساده استفاده شده است پس باید راهروخانه را هم با کاغذ دیواری ساده و تک رنگی مزین کرد.

اگر از کاغذ دیواری ساده و تک رنگ برای راهرو استفاده کردید می توانید با چند قاب عکس، سادگی ایجاد شده را از بین ببرید. فقط در انتخاب قاب عکس ها دقت کنید که این قاب ها اولین چیزی هستند که افراد هنگام ورود به خانه شما خواهند دید. پس خیلی از طرح های عجیب و غریبی که فقط مطابق سلیقه خودتان است استفاده نکنید.

استفاده از نمونه های طرح دار کاغذ های دیواری به این معنی نیست که دیگر امکان نصب قاب عکس های تزیینی وجود ندارد ولی در این مورد کمی آزادی عمل مان کمتر است و نصب چند قاب در کنار یکدیگر روی زمینه طرح دار کاغذ دیواری موجب شلوغی دیوار خواهد شد.

اگر فضای راهرو به اندازه کافی بزرگ باشد می توان از ترکیب نمونه های طرح دار و ساده هم استفاده کرد. مثلا قسمتی از دیوار را با کاغذ دیواری های ساده پوشاند و بخش کوچکی را به کاغذ های طرح دار اختصاص داد.

7000

رنگ کاغذ دیواری راهرو

راهرو خانه ها معمولا فضایی کوچک و باریک است به همین دلیل باید از کاغذ دیواری هایی با رنگ روشن استفاده کرد. رنگ های روشن موجب می شوند فضا بزرگ تر و دلباز تر نشان داده شود. در راهرو معمولا نور کم است در نتیجه اگر از کاغذ دیواری رنگ تیره استفاده کنیم فضا به شدت کوچک و دلگیر نشان داده می شود. پس حتما برای این منظور به سراغ رنگ های روشن بروید. حتی اگر دیوار های خانه رنگ تیره دارند از همان طیف رنگ روشن اش را انتخاب کنید و برای راهرو پیاده کنید.

هماهنگی میز کنسول و رنگ کاغذ دیواری

اگر در راهرو جایی برای قرار دادن یک میز کنسول کوچک داشته اید و این کار را انجام داده اید. می توانید کاغذ دیواری مربوط به این قسمت را متناسب با طرح و رنگ آن میز کنسول انتخاب کنید. مثلا ترکیب سیاه و سفید و یا قهوه ای رنگ چوب ایده ای بسیار جذاب و بی نظیر برای این فضا می باشد. این ترکیب ها برای فضای پشت سر آینه به شما ایده خواهد داد و در نتیجه می توانید هماهنگی جذابی بین وسایلی که در راهرو قرار گرفته با دیوار های تان ایجاد کنید.

امکان استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی

استفاده از مدل های سه بعدی می تواند فضای راهرو را از یکنواختی خارج کند. اگر اهل ایجاد تغییرات درست و حسابی هستید پیشنهاد می شود از این کاغذ دیواری های خاص و زیبا که فضایی جذاب ایجاد می کنند کمک بگیرید و راهرو خانه تان را متحول کنید.

7001

استفاده از پوستر دیواری

اگر تصاویر زیبا را دوست دارید می توانید از پوستر دیواری استفاده کنید و یک طرح جذاب روی دیوار های راهرو خانه تان ایجاد کنید. برای این منظور حتما سراغطرح هایی بروید که همه پسند هستند و طیف وسیعی از سلایق آن ها را می پسندد.

ترکیب رنگ و کاغذ دیواری

اگر کاغذ دیواری کردن دیوار های راهرو مستلزم صرف هزینه زیادی است و شما امکان انجام این کار را ندارید می توانید قسمتی از دیوار راهرو را کاغذ دیواری کنید و بقیه آن را با رنگی متناسب با رنگ کاغذ ها بپوشانید. مثلا می شود دیوار را تا نیمه رنگ زد و قسمت بالایی آن را کاغذ دیواری و یا نواری عمودی از دیوار را کاغذ دیواری کرد و بقیه قسمت ها را رنگی باقی گذاشت.

7002

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره، شید رول، کتیبه ای و....)، پارتیشن بندی های گوناگون، سقف های کاذب، کفپوش های مختلف (کفپوش اپوکسی، لمینت، پارکت، سرامیک و ...)، کرکره های برقی و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای