دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

نکات کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی فضا های خیلی کوچک

logo
Sakhtemoon
نکات کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی فضا های خیلی کوچک

خانه های نقلی نسبت به سایر منازل فضای کمتری برای قرار دادن وسایل دارند، از این رو باید دکوراسیون داخلی متناسب با فضای خود را داشته باشند.


استودیو آپارتمان همان سوئیت های کوچک با متراژی معمولا زیر 50 متر هستند که امروزه بازار استفاده از آن ها خصوصا در شهر های بزرگ رونق بسیاری دارد. این سوییت ها اغلب توسط دانشجویان و یا افرادی که به تنهایی زندگی می کنند مورد استفاده قرار می گیرند، که هم هدف هزینه کم و هم امکانات لازم برای یک زندگی جمع و جور در شهری بزرگ را برآورده می کنند. در حال حاضر هزینه های سرسام آور زندگی خیلی از افراد را مجبور به اجاره و یا خرید این واحد های آپارتمانی کوچک کرده است. اما نباید از این ویژگی متراژ پایین تعبیر بدی داشته باشید چرا که اگر این سوییت ها با رعایت اصول، ساخته و طراحی شوند به مکانی دنج برای صاحبان شان تبدیل خواهند شد. پس مهم است که ما راز های طراحی دکوراسیون داخلی فضا های کوچک را هم بدانیم تا بتوانیم بیشترین استفاده را از فضا داشته باشیم. در این مقاله وبسایت ساختمون به رعایت نکاتی برای استفاده از فضا های خیلی کوچک یا همان سوییت ها برای داشتن دکوراسیون داخلی بهتر پرداخته ایم. امید است مطالب موجود در مقاله برای شما مفید واقع گردد و رضایت خاطر شما عزیزان و همراهان گرامی وبسایت ساختمون را فراهم نماید.

4950

طراحی داخلی مناسب فضا های کوچک

متراژ سوییت ها اغلب به گونه ای است که امکان طراحی مکانی مجزا برای آشپزخانه و گاه حتی اتاق خواب وجود ندارد لذا رعایت نکات برای جلوگیری از شلوغی غیر قابل تحمل ضروری است. نحوه چیدمان وسایل خانه خودش به نوعی طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان است، پس نمی توان از همان اصول همیشگی استفاده کرد و باید توجه کنیم که این جا کمی دست مان بسته است.

4952

استفاده از وسایل چند منظوره در دکوراسیون داخلی

وسایل چند منظوره در دکوراسیون داخلی این خانه ها حسابی به کار می آیند. مثلا مبلمان تخت خواب شو، کمد های مخفی که معمولا در قسمت های مختلف مبل تعبیه می شوند و یا میز های کوچک پذیرایی مخصوص جلو مبل ها که به آسانی جمع می شوند و گوشه دیوار قرار می گیرند. پس در اولین گام به سراغ این وسایل در بازار بروید. تلویزیون را به دیوار نصب کنید تا مجبور نشوید فضایی را هر چقدر کم به میز آن اختصاص دهید. قفسه های دیواری هم پیشنهاد خوبی است اگر هل مطالعه هستید و کتاب های زیادی دارید. با این کار می توانید از قسمتی از دیوار که بلا استفاده مانده بهره ببرید و در عین حال کتاب های تان را هم مرتب و در دسترس بچینید. در این سوییت ها معمولا یک یا دو کمد دیواری در قسمت های مختلف تعبیه شده است اما از آن جایی که این کمد ها هم جوابگوی ساماندهی اشیا و وسایل ضروری خانه نیست استفاده از مبل های کمد داری که ذکر شد به مرتب شدن دکوراسیون داخلی خانه کمک زیادی خواهد کرد.

4954

بزرگ تر نشان دادن طراحی داخلی خانه های نقلی با شیشه ها

وجود شیشه در دکوراسیون داخلی خانه باعث ورود نور می شود و نور هر جایی که باشد باعث بزرگ تر و دلباز تر شدن آن جا می گردد. برای پوشاندن پنجره ها باید حتما از پرده هایی (پرده زبرا، پرده کرکره) با رنگ روشن و جنس نازک استفاده کرد تا راه نور به خانه باز باشد. آینه هم به دلیل خاصیت انعکاس نور در بزرگ تر نشان دادن این فضا های کوچک کاربرد فراوانی دارد. پس تا جایی که امکان دارد می توانید از آینه های زیبا در ابعاد مختلف در گوشه و کنار خانه استفاده کنید.

4956

نقش پارتیشن بندی در دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

پاراوان ها و پارتیشن ها در دکوراسیون داخلی این خانه ها کاربرد فراوانی دارند. می توانید از این المان های طراحی داخلی برای جدا کردن قسمت های مختف سوییت استفاده کنید. مثلا قسمتی را که برای استراحت تان در نظر می گیرید را می توانید با قرار دادن یک پاراوان کوچک به اتاق خواب تبدیل نمایید. پارتیشن های جدا کننده هم که دارای قفسه هستند فکر خوبی است. با استفاده از آن ها با یک تیر دو نشان زده اید. با اضافه کردن قفسه به مرتب تر شدن فضا کمک و هم قسمتی از سوییت را برای استفاده ای خاص جدا کرده اید.

4958

تاثیر رنگ ها بر طراحی داخلی فضا های کوچک

رنگ وسایلی که در طراحی داخلی سوییت قرار می دهید روی بزرگ تر نشان دادن آن تاثیر بسزایی دارد. به جای استفاده از رنگ های تیره که به خودی خود فضا را کوچک می کند، حتما از رنگ های روشن و خنثی استفاده کنید اما همزمان با قرار دادن کوسن هایی در رنگ های گرم مثل قرمز، نارنجی و یا تابلو هایی با قاب ها و یا طرح رنگی ایجاد تضاد کنید. رنگ های روشن نور را هم بهتر منعکس می کنند و از تاریکی بیش از حد سوییت که فضا را دلگیر می کند جلوگیری خواهند کرد.

4960

از وسایل غیر ضروری در دکوراسیون داخلی استفاده نکنید

در دکوراسیون داخلی سوییت ها استفاده از ابزار و وسایل غیر ضروری ممنوع است چرا که باعث شلختگی فضا می شود و حس آشفتگی و اضطراب را به ساکن خانه منتقل خواهد کرد. پس فقط به فکر استفاده از وسایل ضروری تان باشید و برای کنار گذاشتن بقیه، وسواس به خرج ندهید. برای مثال قرار دادن یک جاکفشی در قسمتی از خانه ضروری نیست. می توانید به جای آن از جاکفشی هایی که قابلیت تعبیه زیر تخت خواب را دارند استفاده کنید.

اگر سوییت شما از طریق راه پله از سایر قسمت های ساختمان جدا و ایجاد شده است، فضای زیر پلکان را به عنوان یک ناجی برای مرتب کردن سوییت در نظر بگیرید. چون می توانید با طبقه بندی کردن آن جا وسایل خیلی زیادی را جای دهید

4962
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای