دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

نکات و شرایط استفاده از رنگ بژ در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
نکات و شرایط استفاده از رنگ بژ در دکوراسیون داخلی

اگر به دکوراسیون داخلی با ظاهری شیک و متفاوت علاقه دارید استفاده از رنگ بژ را فراموش نکنید. این رنگ لوکس به راحتی با سایر رنگ ها قابل استفاده است.


رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی، از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. این رنگ ها قابلیت بکارگیری با اکثر رنگ ها را دارند و دکوراسیون های زیبایی را ایجاد می کنند. در بین رنگ های خنثی، رنگ بژ نیز وجود دارد. این رنگ به علت تناژ های مختلف و همچنین محبوبیت زیادی که دارد، در دکوراسیون های مختلفی از کلاسیک و سنتی تا مدرن و امروزی به کار می رود. اما استفاده از این رنگ به اندازه سایر رنگ های خنثی آسان نیست و نیاز به بررسی و دقت بیشتری دارد. استفاده نادرست و غیر اصولی از این رنگ باعث می شود دکوراسیون داخلی فضا بیش از حد یکنواخت و کسل کننده باشد در صورتی که استفاده اصولی از این رنگ، زمینه مناسبی برای جلوه دهی بیشتر المان های دیگر موجود در فضا است. رنگ بژ این قابلیت را دارد که به عنوان رنگ پس زمینه و در ابعاد گسترده به کار برده شود و در عین حال، توجه بیننده را صرفا به خود معطوف نکند و در عین حال، سبب تمرکز بصری به سایر المان های دیگر شود. از این رو در این مقاله وبسایت ساختمون به نکات و شرایط استفاده از رنگ زیبای بژ در دکوراسیون داخلی می پردازیم.

از رنگ بژ به علت ویژگی منحصر به فرد قابلیت ترکیب با رنگ های دیگر و بکارگیری در سبک های مختلف و در تمامی فضا های داخلی می توان استفاده کرد. همچنین استفاده از آن محدود به فضای کاربری خاصی نیست. این ویژگی سبب می شود با استفاده از این رنگ به خوبی تم رسمی و یا غیر رسمی، پویا و یا آرامش بخش، خیره کننده و یا متعادل را به دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر القا کرد.

6204

ترکیب رنگ بژ با رنگ های دیگر

ساده ترین و راحت ترین حالت بکارگیری رنگ بژ، ترکیب آن با رنگ سفید و قهوه ای است. اما در مورد ترکیب این رنگ با رنگ های غیر خنثی دیگر، باید دقت بیشتری به خرج داد. ساختار تناژ های این رنگ از ترکیب رنگ پایه ای خنثی با نسبت بسیار کمی از رنگ های دیگر است و در نتیجه، طیف گسترده ای را به خود اختصاص می دهد که هم در دسته رنگ های گرم و هم در دسته رنگ های سرد قرار می گیرد.

تناژهای رنگ بژ، آن را مایل به رنگ های مختلفی مانند خاکستری و یا قهوه ای می کند. تنوع این تناژ ها بسیار است و شکل دهی و طراحی دکوراسیونی متشکل از رنگ بژ، نمونه های بسیار گسترده ای را در بر خواهد گرفت.

رنگ بژ می تواند مایل به خاکستری، قهوه ای، زرد، صورتی، سبز خنثی و هر رنگ دیگری باشد. این تنوع بالا، از ترکیب رنگ پایه بژ با میزان بسیار کم و محدودی از رنگ های دیگر حاصل می شود. همین ترکیب های مختلف از این رنگ است که باعث شده از اصطلاحات مختلفی مانند ماسه ای، قهوه ای مایل به زرد با تناژ خاکستری و یا برنز خاکستری استفاده شود.

ویژگی مثبت دیگر این رنگ، امکان بکارگیری آن به همراه متریال های دیگر با بافت های مختلفی است. این متریال ها می توانند چوب طبیعی، فلزات مختلف، شیشه و موارد مختلف دیگری باشد. این هماهنگی و همنشینی سبب می شود بتوان با نگرانی کمتری از این رنگ در دکوراسیون داخلی مورد نظر استفاده کرد.
اگر قصد استفاده از رنگ سفید در ابعاد گسترده در فضای داخلی را ندارید، طیف روشن و ماسه ای این رنگ جایگزین بسیار خوبی برای رنگ سفید است. این رنگ می تواند خامی و بی روحی حاصل از استفاده از رنگ سفید را به خوبی جبران کرده و در کنار آن، روشنایی و فراخ بودن نمای دکوراسیون داخلی فضا را نیز حفظ نماید.

6205

نکات استفاده از رنگ بژ در دکوراسیون داخلی

نورپردازی مناسب با رنگ بژ

طیف های رنگ بژ بیشتر از هر رنگ دیگری در مواجهه با نورپردازی های مختلف، نما های مختلفی دارند. بنابراین اگر قصد بکارگیری این رنگ را دارید، نمونه انتخابی را در فضای مورد نظر و با توجه به تاثیر نورپردازی آن فضا مشاهده کنید و سپس آن را به کار ببرید. نورپردازی سفید، زرد و یا ترکیبی هر کدام جلوه متفاوتی به رنگ بژ می دهند و به همین دلیل این رنگ باید در نورپردازی فضای مورد نظر انتخاب گردد.

تناسب رنگ ها در دکوراسیون داخلی

شاید عجیب باشد، اما با وجود قرار داشتن این رنگ در دسته رنگ های خنثی، باید به تناسب آن با رنگ های مجاور توجه داشت. رنگ بژ دارای تناژ های مختلفی است و در اصل باید به تناسب تناژ آن با دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر توجه داشت. در هنگام انتخاب تناژ باید به حفظ تعادل روشنایی رنگ ها در محیط، بالانس بودن رنگ های سرد و گرم و در نهایت تناسب بین خود تناژ های رنگ بژ در کنار هم توجه داشت.

از طبیعت الهام بگیرید

تنوع بالای تناژ های این رنگ ممکن است هر کسی را سردرگم کند، اما این پایان راه نیست. راه حل پیشنهادی جالب برای انتخاب تناژ مناسب، الهام گرفتن از طبیعت است، تقریبا در هر تصویری از طبیعت می توان تناژی از رنگ بژ را مشاهده کرد و از ترکیب بندی های آن برای پالت رنگی دکوراسیون داخلی بهره برد. برای مثال، بژ مایل به رنگ ماسه های ساحلی ترکیب بسیار مناسب با آبی اقیانوسی و روشن دارد و می تواند ترکیب مناسبی برای اتاق نشیمن شما باشد.

6207

ابعاد دکوراسیون داخلی فضا را در نظر داشته باشید

شاید عجیب باشد اما رنگ بژ از ابعاد سطحی که در آن به کار گرفته شده است نیز تاثیر می گیرد. برای مثال، رنگ بژی که بر روی سطحی از دیوار مشاهده می کنید، در صورتی که دقیقا در سطح محدود تری به کار گرفته شود، یک الی دو درجه تیره تر به نظر می رسد. این نکته در هنگام انتخاب نمونه رنگ برای سطوح با ابعاد مختلف، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

در ترکیب رنگی دکوراسیون داخلی جسارت به خرج دهید

این رنگ نمای زیبایی به موارد مجاور خود می دهد و به نوعی، آن ها را مرکز توجه می کند. پس اگر دکوراسیونی با رنگ بژ دارید، از پالت رنگی دیگری با رنگ های جسورانه غافل نشوید و آن ها را در دکوراسیون داخلی به کار ببرید. نتیجه کار نمایی خیره کننده و برجسته از رنگ انتخابی شما است که جلوه ای دو چندان پیدا کرده است.

اهمیت انتخاب تناژ مناسب برای سطح مورد نظر

توصیه عمومی این است که برای سطوح گسترده مانند دیوار و سقف، از تناژ خنثی تر آن یعنی نمونه مایل به خاکستری استفاده شود تا امکان جلوه برای سایر رنگ ها و المان ها را فراهم کند. در مورد انتخاب المان های تزئینی و یا کاربردی با رنگ بژ، محدودیت کمتری وجود دارد و تنها نکته مهم، انتخاب تناژ مناسبی است که در کنار رنگ های دیگر، نمای بهتری ایجاد کند. انتخاب تناژ مناسب رنگ بژ همیشه کار راحتی نیست و برای همین، مشورت با افراد متخصص انتخاب شما را هوشمندانه تر و حرفه ای تر می کند.

6208

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از جمله انواع کفپوش ها (مثل کفپوش اپوکسی، لمینت، پارکت و ...)، انواع مدل های سقف کاذب، پله گرد ها و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

6209
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای