دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

شیوه های مختلف تمیز کردن لوستر کریستالی

logo
Sakhtemoon
شیوه های مختلف تمیز کردن لوستر کریستالی

لوستر کریستالی یکی از عوامل دکوراتیو در دکوراسیون داخلی است و برای جذابیت و درخشش بیشتر این عنصر دکوراتیو باید به نظافت و گردگیری آن دقت ویژه ای کرد.


نور پردازی در دکوراسیون داخلی نقش بسیار پر اهمیتی دارد، از این رو برای داشتن نور پردازی چشمگیر و همراه با جلوه ای خاص، از لوستر ها استفاده می‌شود. لوستر‌ها دارای انواع مختلفی می باشند و می توان متناسب با نوع دکوراسیون داخلی خانه یا محل کار، لوستر مورد نظر خود را انتخاب نمود. یکی از رایج‌ترین انواع لوسترها، لوستر کریستالی است. لوستر کریستالی دارای زیبایی منحصر به فردی است و در سبک کلاسیک طرفداران بسیاری دارد. لوسترهای کریستالی با تشعشع نور توسط کریستال هایشان، زیبایی و جلوه خاصی به دکوراسیون فضای نصب شده در آن می بخشند. از آنجایی که لوستر کریستالی مانند سایر وسایل موجود در منزل نیاز به تمیز شدن و گرد گیری دارد، در این مقاله ساختمون قصد داریم روش های مختلف تمیز کردن لوستر های کریستالی را بیان نماییم.

روش تمیز کردن قسمت های مختلف لوستر کریستالی

لوستر کریستالی از قسمت‌های مختلفی از قبیل لامپ، آویزهای کریستالی، بدنه و قسمت های دیگر تشکیل می شود که هر قسمت از آن باید نظافت و گردگیری شود. همواره این نکته را مد نظر داشته باشید که قبل از تمیز کردن لوستر، برق آن باید قطع گردد.

4383

تمیز کردن لامپ های لوستر

برای تمیز کردن لامپ های لوستر بهتر است، در ابتدا لامپ ها را از لوستر کریستالی جدا کنید. بعد از جدا کردن لامپ ها از لوستر، آن ها را با یک پارچه نرم و خشک گرد گیری نمایید.

4385

تمیز کردن آویزهای کریستالی لوستر

برای تمیز کردن آویزهای کریستالی لوستر ابتدا آن ها را از لوستر جدا کرده، سپس کریستال ها با مایع ظرف شویی و آب شسته شوند. البته بهتر است در هنگام شستن کریستال های مذکور با آب، از آب ولرم استفاده شود. در صورتی که بعد از شستن آن ها با مایع ظرف شویی و آب، کریستال های مورد نظر هنوز تمیز نشده بودند، می توانید از یک شوینده خانگی با ترکیب دوسوم آب و یک سوم سرکه استفاده کنید و کریستال ها را با این شوینده توسط یک مسواک و یا برس شستشو دهید. همچنین اگر کریستال های لوستر شفافیت خود را از دست داده اند می توانید با استفاده از سرکه سفید آویزها را به حالت قبلی خود برگردانید بدین روش که، سرکه سفید را به آب ولرم در زمان آب کشی کریستال های لوستر افزوده و آن ها را با این ترکیب آب کشی نمایید.
در صورتی که بعد از مراحل بالا کریستال ها هنوز تمیز نشده بودند می توان کریستال ها را درون یک ظرف قرار داده و روی آن ها سرکه و آب جوش ریخته و به مدت 24 ساعت درون محلول مذکور قرار داد. پس از شست وشوی مجدد اگر مشاهده شد که کریستال ها به قدر کافی تمیز نشده اند. این عمل را تا هنگامی که کریستال ها کاملا از هرگونه جرم و روسوبی پاک گردند، تکرار کرد. اما اگر وقت کافی برای انجام این عمل نداشته باشیم می توانیم آویزهای کریستالی را تک تک درون محلول آب جوش و سرکه بزنیم و با یک پارچه نرم آن ها را خشک نماییم. روش دیگری که برای تمیز کردن آویزهای کریستالی لوستر که بسیار کدر شده اند مورد استفاده قرار می گیرد، شستن آن ها با آمونیاک است. در این روش ابتدا درون ظرفی مقداری آب ولرم میریزیم، سپس چند قطره آمونیاک به آب ولرم اضافه می کنیم، کریستال ها را به محلول مذکور آغشته می کنیم و بعد آن ها را آب ولرم شسته و خشک می نماییم.

4387

تمیز کردن بدنه لوستر

برای تمیز کرد بدنه لوستر کریستالی اگر بدنه لوستر شما برنزی باشد، می توانید برای تمیز کردن آن از آبلیمو استفاده نمایید. به این روش که با یک مسواک تمیز آبلیمو را به بدنه لوستر بمالید این کار را در تمام سطوح بدنه لوستر انجام دهید تا بدنه برنزی لوستر به خوبی به آبلیمو آغشته گردد و سپس بدنه را آب کشی نموده و با پارچه نرم خشک نمایید. روش دیگری که برای تمیز کردن و از بین بردن لکه های بدنه برنزی لوستر می توان مورد استفاده قرار داد، استفاده از الکل می باشد. در این روش ابتدا یک قاشق سوپ خوری الکل را به مایعی تشکیل شده از آب و صابون اضافه می کنیم و بدنه را با این محلول شسته و سپس خشک می نماییم. در صورتی که بدنه لوستر برنزی نباشد می توان بدنه را با یک پارچه لطیف و خشک گرد گیری کرد و یا از مواد شوینده متناسب با جنس بدنه لوستر استفاده نمایید.

4389

برای تمیز کردن لوستر حتما دقت داشته باشید که از مواد شوینده خیلی قوی استفاده ننمایید به این دلیل که مواد شوینده خیلی قوی به کریستال های لوستر صدمه وارد کرده و جلای آن ها را از بین می برد. همچنین می توانید برای تمیز کردن گرد و غبار لوستر هنگامی که به سقف متصل است، از دستمال نم دار استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که حتما قبل از استفاده از پارچه نم دار از قطع بودن برق اطمینان حاصل فرمایید. در این روش می توان دستکش های پنبه ای را با دستمال های نرم جایگزین و اجزای مختلف لوستر کریستالی را  در دست گرفته و گردگیری نمایید. البته قبل از تمیز کردن لوستر و یا جدا کردن اجزای لوستر از سقف برای گردگیری و تمیز کردن آن بهتر است بر روی زمین یا فرش پارچه ای پهن گردد، که در زمان جا به جایی لوستر گرد و خاک آن بر روی زمین و یا فرش نریزد و اگر قطعه ای از لوستر به روی زمین افتاد پارچه مذکور مانع صدمه دیدن به آن قطعه گردد. تحت هیچ شرایطی برای جدا کردن قطعات لوستر و دسترسی به قسمت های دیگر آن، لوستر را نچرخانید چون ممکن است اتصلات لوستر به سقف صدمه ببیند و خسارت جبران ناپذیری را به جای بگذارد. به علاوه بهتر است که قبل از جدا کردن اجزای لوستر از لوستر عکس بگیرید که در هنگام وصل کردن مجدد اجزای لوستر بتوانید به عنوان راهنما از آن استفاده نمایید.

4392

به خاطر داشته باشید که می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون مدل های گوناگون لوستر های کریستالی را مشاهده نمایید. وبسایت ساختمون علاوه بر لوستر های کریستالی محصولات دیگری مثل پارتیشن، سقف کاذب، کف پوش اپوکسی، سازه ال اس اف و موارد دیگر را دارا می باشد. علاوه بر این می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید از دیگر امکانات این سایت نیز استفاده کنید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای