دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

سنگ دکتون و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی

سنگ دکتون و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
سنگ دکتون و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی

سنگ دکتون، نوعی سنگ مصنوع با ظاهری زیباست که هم در دکوراسیون داخلی و هم در نمای ساختمان ها استفاده می شود و این سنگ مقاومتی عالی در برابر خش و لک دارد.


سنگ ها یکی از پرکاربرد ترین و زیبا ترین متریال ها در دکوراسیون داخلی هستند و از بین آن ها، یکی از سنگ های مصنوعی با نام مستعار دکتون، گزینه ای منحصر به فرد، پرطرفدار و پاسخگوی اکثر نیازهای موجود است. این سنگ توسط شرکت اسپانیایی Cosentino تحت نام تجاری Dekton ارائه شده است و در حال حاضر نیز با همین نام شناخته می شود. این محصول کامپوزیتی، متشکل از صفحاتی فوق فشرده ای می باشد که از ترکیب مواد معدنی مانند شیشه، کریستال کوارتز و پرسلان در طی فرآیند پیچیده ذوب ذره ای که متشکل از حرارت دهی بسیار بالا (1200 درجه سانتی گراد) و فشار دهی (25000 تن فشار در فرایند ساخت) است، پدید می آید. این فرایند پیچیده و نتیجه کار حاصل از آن، سنگی مصنوعی ارائه می دهد که طی فرایند کنترل شده انسانی تحت شرایط مشابه تشکیل سنگ های طبیعی و در بازه زمانی بسیار کمتری به وجود آمده است. در ادامه این مقاله وبسایت ساختمون به موضوع سنگ دکتون و ویژگی های آن می پردازیم.

4749

ویژگی های سنگ دکتون

مهم ترین ویژگی های متمایز کننده این محصول از موارد مشابه، شامل موارد زیر می باشد.
  • تنوع بالای طرح و رنگ
  • مقاوم بودن در برابر لک پذیری
  • مقاوم بودن در برابر خط و خش پذیری
  • آنتی باکتریال بودن و عدم وجود منفذ در آن ها که شرایط رشد باکتری و میکروب ها را فراهم می کند
  • جذب آب بسیار پایین
  • تمیز سازی آسان سطوح آن
  • مقاومت در برابر حرارت بالا و حرارت پایین و یخ زدگی
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی اسیدی و غیر اسیدی
به علت ویژگی های منحصر به فرد و ذکر شده سنگ دکتون، از آن در دکوراسیون داخلی برای کف محیط های مسکونی و غیر مسکونی، دیوار ها داخلی، شومینه، سرویس های بهداشتی و نهایتا برای سطوح آشپزخانه استفاده می گردد. اما کاربرد این محصول صرفا برای دکوراسیون داخلی نیست و در بیرون از ساختمان نیز در ساخت پله و نمای ساختمان به کار برده می شود. در ادامه می توانید چند نمونه از به کارگیری سنگ دکتون به علت ویژگی های متمایز کننده آن را ببینید.
4751

کاربرد سنگ دکتون در دکوراسیون داخلی

زیبایی و تنوع بالای طرح های موجود سنگ دکتون در کنار ویژگی های منحصر به فرد ضد لک بودن، مقاومت در برابر حرارت، ضدخش و انتی باکتریال بودن آن، این محصول را به گزینه مناسبی برای به کاربردن در دکوراسیون داخلی آشپزخانه به عنوان سطح روی جزیره و میز کار در این فضا تبدیل می کند. ویژگی ضد باکتری بودن سنگ دکتون این امکان را فراهم می کند که از آن به عوان تخته گوشت استفاده کرد و به راحتی بر روی آن مواد را خرد و اقدام به تهیه غذا کرد. سطح یکدست و زیبا و کاربردی این محصول، می تواند آشپزخانه شما را به فضایی منحصر به فرد و متمایز تبدیل کند. همچنین به علت نفوذ پایین آب در آن، برای اطراف سینک های توکار و روکار و خود سینک های کم عمق نیز قابل به کارگیری است.

همین ویژگی آنتی باکتریال بودن در کنار جذب پایین آب و مقاومت بالای محصول، سنگ های دکتون را به گزینه ای بسیار مناسب برای استفاده در دکوراسیون داخلی سرویس های بهداشتی تبدیل می کند که زیبایی و کاربردی بودن را همزمان برای سرویس بهداشتی و حمام به ارمغان می آورد.

ویژگی هایی مثل مقاومت بالا در برابر فشار، سایش و خراش خوردگی این محصول سبب شده که از سنگ دکتون به عنوان گزینه کفپوش (کفپوش اپوکسی) در محیط های پر رفت و آمد عمومی و خانه ها استفاده شود. مقاومت بالا و عدم تغییر در برابر حرارت دیدن (تغییر رنگ، فرم و شکل) و ضد حریق بودن سنگ دکتون، از ویژگی های منحصر به فرد آن است باعث شده این محصول برای ساخت شومینه نیز به کار برده شود.

4754

کاربرد سنگ دکتون در نمای ساختمان و دکوراسیون خارجی

همانطور که در ابتدا ذکر شد، سنگ دکتون تنها برای دکوراسیون داخلی به کار نمی رود. یکی از کاربرد های این محصول استثنائی در فضای بیرونی ساختمان، به کارگیری آن در نمای بیرونی است که با توجه به مقاومت سنگ دکتون در برابر آلاینده های محیطی و دما های بالا و پایین و در نهایت اشعه آفتاب، محبوبیت بالایی پیدا کرده است و پس از گذشت سالیان، همچنان زیبایی و جلوه نما حفظ خواهد شد. در کنار موارد ذکر شده، مقاومت بالای سنگ دکتون در برابر حرارت های بالا و پایین، سبب می شود سنگ دکتون به کار رفته در نمای خارجی ساختمان، به عایق حرارتی زیبا و منحصر به فردی برای ساختمان تبدیل گردد که از لحاظ کاهش مصرف انرژی، تا حدودی تاثیر گذار باشد.

4756

سنگ دکتون، سنگی پر کاربرد در دکوراسیون داخلی

در یک جمع بندی ساده، تنوع بسیار بالای طرح ها و رنگ های سطح این محصول به همراه ویژگی های فیزیکی آن، به تنهایی برای برتری این محصول کافی است، اما موارد ذکر شده تمام ماجرا نیست. سنگ دکتون به علت امکان سفارش ضخامت مورد نظر و سفارشی سازی، برتری غیر قابل انکاری نسبت به سایر گزینه ها دارند. با وجود امکان سفارشی سازی، می توان این محصول را در ضخامت های مورد نظر از بازه 8، 12 و 20 میلی متر تا حداکثر 30 سانتی متر سفارش دارد. از این رو می توان از بین نمونه طرح ها و رنگ های موجود، ضخامت های بالای آن را برای سطوح مختلف داخلی از کف تا سطوح روی کابینتی و موارد دیگر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه به کار برد و از ضخامت های پایین تر آن برای نمای ساختمان و نمای دیوارها سفارش داد و به کار برد. علاوه بر استفاده در نمای قسمت های مختلف ساختمان از این سنگ ها می توان برای پله های ساختمان ها مانند راه پله ها، پله گرد ها و سایر قسمت ها استفاده نمود.

طرح های متنوع نمای زیبا و طول عمر بالای محصول به علت مقاومت بالا در برابر عوامل مختلف، استفاده از سنگ دکتون در دکوراسیون داخلی و حتی نمای بیرونی را به سرمایه گذاری مناسبی تبدیل می کند که جلوه دهی، کاربرد و مفید بودن را با هم به همراه دارد.

4757
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
منفرد ۱۱-۱۱-۹۷ ساعت ۱۷:۵۳

سلام ممنون از اطلاعات جامعی که قرارداده بودید میخواستم بپرسم مقاومت در برابر خش یا ضد خشش بودن این نوع سنگ چطوره و اینکه طرح حها و رنگهای مختلف دکتون دارای ضرایب مختلف مقاومت در برابر سایش و خش هستند ؟

avatar
تورج (ادمین) ۱۱-۱۲-۹۷ ساعت ۱۵:۹

شما از طریق سرچ سایت میتونید با فروشندگان این محصول در ارتباط باشید و جواب سوالات خودتون و اونجا بگیرید

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۲ رای