دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

سقف کاذب رابیتس ایده ای خاص برای سقف منازل شما

logo
Sakhtemoon
سقف کاذب رابیتس ایده ای خاص برای سقف منازل شما

سقف کاذب رابیتس نوع جدیدی سقف کاذب است که از ورق های فولادی تشکیل شده و در ساختمان های مختلف قابل استفاده می باشد.


پیش از آن که بخواهیم راجع به سقف کاذب رابیتس صحبت کنیم باید به معرفی سقف کاذب بپردازیم. سقف کاذب یک سقف دوم است که پایین تر از سقف اصلی ساختمان ساخته می شود و به دیوار ها متصل است. وزن سقف کاذب از طرف سازه اصلی تحمل می شود. اگرچه در ابتدا سقف های کاذب را با استفاده از کامپوزیت و پلاستیک و مصالح این چنینی می ساختند اما رفته رفته و با تولید ورق های گالوانیزه نسل جدیدی از سقف های کاذب ساخته شد که به آن سقف کاذب رابیتس می گویند. در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی سقف کاذب رابیتس و مسائل پیرامون آن می پردازیم.

6858

سقف کاذب رابیتس چیست؟

رابیتس به ورق های فولادی گفته می شود که به شکل توری های مشبک است. به دلیل این که سرعت اجرای رابیتس بسیار بالا است و هم چنین مصالح مورد نیاز برای اجرای آن در دسترس است در اکثر پروژه های ساختمان سازی از این سقف کاذب استفاده می شود.

رابیتس بندی چگونه است و چه مراحلی دارد؟

متداول ترین عملیات رابیتس بندی در سه مرحله اجرا می شود.

مرحله اول این است که میل گرد های آویز را که وظیفه تحمل بار اصلی سقف کاذب را بر عهده دارند نصب کنیم. این میل گرد ها باید به تیر آهن های سقف جوش داده شوند. نکته ای که در این مرحله حائز اهمیت است فاصله میل گرد ها از یکدیگر است. این فاصله باید کمتر از 60 سانتی متر باشد. البته برای سقف هایی که سنگین هستند و یا قرار است طراحی خاصی داشته باشند باید این فاصله 30 سانتی متر باشد و فاصله زیادتر از آن مناسب نخواهد بود. نکته دیگر که در انتخاب میل گرد ها اهمیت دارد این است که باید حتما از فولاد نرمه باشند که قابلیت جوش پذیری بالایی داشته باشند.

در مرحله دوم بایستی توری فولادی رابیتس را نصب کنیم. از آن جایی که این توری ها فولادی هستند پس می توان از جوشکاری استفاده کرد ولی یک راه دیگر هم وجود دارد و آن استفاده از سیم رابیتس بندی است. این سیم ها در واقع مفتول های گالوانیزه هستند. توری های رابیتس را بسته به تعداد پل هایی که دارند دسته بندی می کنند و این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب نوع رابیتس مناسب اهمیت فراوانی دارد و برای این کار باید به فاصله میل گرد های نصب شده از یکدیگر توجه داشت. مثلا هرچه که فاصله میل گرد ها از یکدیگر کمتر باشد می توان از رابیتس با تعداد پل های کمتر و سبک تر استفاده کرد.

در مرحله سوم نوبت به گچ کاری می رسد. در این مرحله با استفاده از گچ سطح رابیتس را به طور کامل می پوشانیم. برای این که سطحی صاف و بدون عیب و نقص ایجاد شود به چند مرحله گچ کاری نیاز است که باید توسط افراد وارد و کاربلد انجام شود.

6861

سقف کاذب رابیتس چه کاربرد هایی دارد

از سقف کاذب رابیتس برای زمان هایی که می خواهیم تاسیسات خاصی را بپوشانیم استفاده می شود و یا زمانی که ایجاد طرح های خاص و زیبا مد نظرمان است. با کمک رابیتس می شود با به کارگیری متریال و مواد سبک اسکلت را به بهترین شکل ممکن پوشاند.

مزایای استفاده از سقف کاذب رابیتس

اولین و شاید بهترین ویژگی استفاده از این نوع سقف کاذب اجرای سریع آن است. در اجرای پروژه های ساختمانی زمان اهمیت فراوانی دارد. پس هر چیزی که بتواند اندکی زمان را جلو بیندازد مورد توجه قرار خواهد گرفت. ویژگی دیگر سقف کاذب رابیتس در دسترس بودن متریال و مواد مورد استفاده است که این هم باز به طور غیر مستقیم بر سرعت اجرای آن خواهد افزود. علاوه بر این ها با استفاده از رابیتس می توان به آسانی اشکال هندسی در طراحی ایجاد کرد. این روز ها که زیبایی در ساختمان سازی اهمیت فراوانی دارد و طراحان به فکر ایجاد طرح های خاص و خارق العاده هستند استفاده از مواد و متریالی که بتوان با کمک آن ها طرح های تازه ایجاد کرد مورد توجه قرار خواهند گرفت. به کمک رابیتس این هدف به آسانی قابل تحقق است. ولی مسلما رابیتس هم معایبی دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

معایب استفاده از سقف کاذب رابیتس

وزنی که رابیتس به ساختمان و سازه تحمیل می کند تقریبا زیاد است و باید به آن توجه داشت. گفتیم که برای پوشاندن رابیتس نیاز است که چند مرحله گچ کاری صورت بگیرد. از آن جایی که برای نازک کاری ها گچ زیادی مصرف می شود پس هزینه انجام آن بالا خواهد رفت. هم چنین برای گچ کاری علاوه بر گچ، به یک گچ کار ماهر و حرفه ای هم نیاز است که هزینه دستمزد هم به هزینه های گچ اضافه خواهد شد. یک مشکل دیگر این است که برای گچ کاری رابیتس محدودیت آب و هوایی وجود دارد و همین کار را سخت می کند. برای اندود گچ هوا باید دمایی بالاتر از 5 درجه سانتی گراد داشته باشد زیرا در غیر این صورت گچ به دلیل تاخیر در خشک شدن و از دست دادن مقاومت فشاری، تغییر شکل می دهد.

6860

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع کفپوش ها، پارتیشن بندی های گوناگون، ساندویچ پنل ها، شومینه های متفاوت و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای