دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

سقف شیروانی چیست | بهترین مصالح برای سقف های شیروانی کدامند؟

سقف شیروانی چیست | بهترین مصالح برای سقف های شیروانی کدامند؟

logo
Sakhtemoon
سقف شیروانی چیست | بهترین مصالح برای سقف های شیروانی کدامند؟

سقف شیروانی ظاهری خاص و جذاب دارد و از متریال مختلفی از قبیل تایل سفالی، کامپوزیت، تایل بتنی، توفال چوبی، سنگ ها و فلزات ساخته می شود.


سقف شیروانی از گذشته تا به امروز مورد استفاده بوده و دارای طرفداران بسیاری می باشد. این سقف ها دارای مدل ها و متریال های متنوع است و نمای خاصی دارد. از مهم ترین ارکان هر ساختمان سقف آن است. ساختمان ها با سقف معنا پیدا می کنند در غیر این صورت فقط تشکیل شده از چندین دیوار جدا کننده می باشند. سقف ها دارای مدل های مختلفی از قبیل یوبوت، تیردال، سقف شیروانی و انواع دیگر می باشند. همچنین سقف ها دارای متریال مختلفی می باشند که نوع متریال مصرفی برای هر کدام از آن ها بر اساس پلان ساختمان توسط معمار و یا طراح با مشورت صاحب ساختمان انتخاب می شود. به علاوه رنگ آن ها نیز به همین روش تعیین می گردد. یکی از عوامل مهم برای هر سقف وزن آن است که باید به آن توجه ویژه ای گردد. وزن هر سقف به متریال مصرفی در آن بستگی دارد زیرا مصالح مصرفی در هر نوع سقف متفاوت بوده و هر کدام از مصالح وزن مختص به خود را دارند. به علاوه بار هر کدام از آن ها باید توسط مهندس ها و متخصصان مشخص شده و در محاسبات سازه ای ساختمان درج گردد. در صورتی که در حال بازسازی ساختمان و یا فقط سقف هستید، باید دقت داشته باشید که وزن سقف جدید نسبت به نوع قدیمی آن بیشتر نشود که در غیر این صورت دچار مشکل می شود و امکان دارد هزینه زیادی را برای جایگزین کردن سقف جدید متحمل شوید. قطعا سقف ها سالیانه نیاز به مراقبت دارند و چه درون ساختمان و چه بیرون از آن ها باید چک شوند و عیب های احتمالی رفع گردند. همچنین برای محافظت از سقف ها و یا زیبا تر ساختن آن ها در داخل ساختمان می توان از انواع سقف کاذب استفاده نمود. در این مقاله وبسایت ساختمون به انواع سقف شیروانی و مصالح مصرفی آن می پردازیم.

4598

نکاتی در مورد مصالح مصرفی سقف شیروانی

هر کدام از مصالح و متریال های مصرفی در سقف شیروانی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. شایان ذکر است که یک موضوع در مورد همه متریال ها صدق می کند و آن مورد این است که اگر مصالح مصرفی به درستی طراحی گردند و در شرایط محیطی صحیح نصب شوند، به خوبی از ساختمان مورد نظر محافظت می کنند و سقف شیروانی آن ساختمان را از هر گزندی در امان نگه می دارند. قیمت سقف های شیروانی با توجه مواد مصرفی آن متفاوت بوده و البته به دلیل داشتن متریال متنوع، قیمت تمام شده آن ها نیز متفاوت می باشد. تمامی متریال های مورد استفاده در سقف شیروانی تقریبا می توانند وظیفه محافظت خود را به خوبی انجام دهند که این امر یک گزینه مهم برای معمار ساختمان و شما می باشد. از این رو متریال های خاص با سبک و سیاق خاص (تاریخی) نیز به خوبی قابلیت تطبیق داشته و هیچ گونه مشکلی برای اجرای طرح های مختلف ندارند. شما می توانید با کسب اطلاعات کافی در مورد تمامی مصالح مورد استفاده در این محصول، یک انتخاب عالی مطابق با سلیقه خودتان داشته باشید.

4601

آشنایی با انواع مدل های سقف شیروانی

سقف های شیروانی دارای مدل های مختلفی می باشند که هر کدام از این مدل ها ویژگی های خاص خود را دارند و در ادامه مطلب به انواع مدل ها و خصوصیات آن ها می پردازیم.

سقف شیروانی کامپوزیتی و یا آسفالتی

جنس سقف های شیروانی کامپوزیتی از آسفالت می باشد. استفاده از آسفالت در سقف شیروانی بیشتر در کشور ایالت متحده رواج دارد. قیمت این مدل ارزان و مقرون به صرفه می باشد و به آسانی نصب می گردد. امروزه کامپوزیت های این مدل در بسیاری از شرکت های مختلف و با رنگ ها و سبک های مختلف تولید می شوند.

سقف شیروانی با تایل های سفالی

استفاده از متریال سفال در سقف ها قدمت طولانی داشته و از گذشته تا به امروز دارای طرفداران خاص خود می باشد. این متریال حس و حال قدیمی به نمای ظاهری ساختمان می بخشد. نکته مهمی که در سقف سفالی باید به آن دقت شود این است که سفال دارای قیمت بالایی می باشد و بسیار شکننده است اما گزینه ای مطلوب و بسیار خاص می باشد. استفاده از مدل سفالی بیشتر برای ساختمان هایی با نما و سبک قدیمی توصیه می شود.

4603

سقف شیروانی با تایل های بتنی

سقف های شیروانی با تایل های بتنی شباهت بسیار زیادی با نوع و مشخصه های تایل های سفالی دارند. مدل بتنی دارای مقاومت بالایی است و از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به مدل تایل های سفالی بوده با این تفاوت که قیمت تمام شده آن خیلی کمتر از مدل سفالی می باشد. تایل های بتنی را حتی می توان به صورت مسطح و بدون قرار گرفتن بر روی هم دیگر نیز مورد استفاده قرار داد.

سقف شیروانی با تایل های سنگ لوح

تایل های سنگ لوح دارای زیبایی خاص و منحصر به فرد می باشند؛ همچنین مقاومت بسیار خوبی نیز دارند. تایل سنگ لوح با بسیاری از سبک های ظاهری ساختمان ها مطابق بوده و تکمیل کننده خوبی برای انواع سبک های مدرن و یا قدیمی است. قیمت تمام شده این محصول بالا بوده اما دارای زیبایی و دوامی دو چندان نسبت به سایر مدل های دیگر می باشد.

سقف شیروانی با توفال چوبی

نوع توفال چوبی در گذشته بسیار پر طرفدار بوده ولی امروزه محبوبیت گذشته را ندارد و خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد. این محصول نسبت به سایر متریال ها، درجه اشتعال پذیری پایین تری دارد و از خاصیت های مهم آن می توان به عایق بودن این سقف اشاره نمود. این محصول دارای ظاهری قدیمی و تاریخی می باشد و برای استفاده در ساختمان با نمای قدیمی مناسب می باشد.

4605

سقف شیروانی فلزی

مدل فلزی این سقف ها با خط های صاف و نمای فلزی اش، برعکس سایر مدل ها دارای ظاهری مدرن و امروزی می باشد. این محصول مانند سایر مصالح مصرفی دارای رنگ های مختلف و سبک های متنوعی نیز می باشد. سقف های فلزی به خوبی با سبک مدرن تطبیق پیدا می کنند و قادر هستند حس و حالی امروزی به سبک های قدیمی تر ببخشند. سقف های فلزی قیمت نسبتا بالایی داشته اما به همین میزان کاربرد های فراوانی نیز دارند.

سقف شیروانی با پنل های خورشیدی

استفاده از پنل های خورشیدی برای سقف شیروانی در واقع حکم جایگزین کردن این پنل ها با سایر مصالح را دارند. پنل های خورشیدی دوست دار محیط زیست هستند و می توان آن ها را به راحتی روی سقف ها نصب کرد. امروزه قیمت صفحات خورشیدی نسبت به گذشته کاهش داشته که این امر قیمت آن ها را نسبت به گذشته مقرون به صرفه تر می نماید.

امیدواریم که مطالب موجود در این مقاله رضایت خاطر شما را فراهم کرده باشد. در وبسایت ساختمون مقالات دیگری با موضوعات ساندویچ پانل ها، پله گرد ها، سازه ال اس اف و سایر موارد دیگر وجود دارند که در صورت نیاز می توانید به آن ها نیز مراجعه نمایید.

4607
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
مینا ۲۱-۱۱-۹۸ ساعت ۱۲:۵۰

سلام و درود.
ببخشید من یک تحقیق علمی دارم نیاز دارم اطلاعاتی درباره پیچ شیروانی نوک مته‌ای جهان پیچ داشته باشم. برخی فروشگاه‌ها اطلاعات نمیدن و فقط امکان خرید پیچ رو فراهم کردن خواستم ببینم میتونم ازتون کمک بگیرم؟

avatar
علیرضا ۲-۱۰-۹۷ ساعت ۱:۰

ایا میسود شیروانیهای جدید را جایگزین شیروانی های قدیم کرد وهزینه هرمتر مربع ان با کلیه مصالح چقدر میشود.

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۲ رای