دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

استفاده از سبک باروک برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از سبک باروک برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل

logo
Sakhtemoon
استفاده از سبک باروک برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل

سبک باروک، یکی از سبک های مجلل و سلطنتی دکوراسیون داخلی است که در آن پرده های فاخر، گچبری های زیبا، آینه های لوکس و لوستر های کریستالی جایگاه ویژه ای دارند.


یک ویژگی بشر تمایل او به تنوع و ایجاد طرح های جدید است. چه در طراحی لباس، چه دکوراسیون داخلی منزل و هر چیز دیگری که به خرج سلیقه نیاز دارد. گرایش به زیبایی در هر دهه ای انسان ها را به کشف طرح های نوین و جالب گماشته است. یکی از سبک های خاص طراحی منزل سبک باروک است که ایتالیایی است و پیشینه آن به قرن 16 میلادی بر می گردد. در این سبک طراحی، خبری از سکون و نظم و قاعده کلاسیک نیست. ریشه این واژه به معنی مروارید صیقل نیافته است که در واقع بیانگر نوعی بی نظمی و آزادی عمل طراحان و استفاده از شمار زیادی از شکل های نامتعارف است. افراد سرشناس صاحب این سبک هنرمندانی هستند که خود را از بند عقل رهانیده و فرمانبر احساسات شده اند سبک دکوراسیون داخلی باروک یکی از طرح های پرطرفدار طراحی و چیدمان منزل است که اغلب برای فضا های بزرگ و مجلل به کار گرفته می شود. در این مقاله وبسایت ساختمون به موضوع سبک باروک برای دکوراسیون داخلی و مسائل پیرامون آن می پردازیم. امید است که مطالب موجود در این مقاله رضایت خاطر شما عزیزان را فراهم نماید.

5090

رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی به سبک باروک

رنگ های این سبک دکوراسیون داخلی رنگ های مجلل و فاخر نظیر طلایی، نقره ای، سبز و قرمز تیره می باشند. نه این که برای دیوار ها از این رنگ ها به کار رود بلکه برای وسایلی که استفاده می شود و طرح ها و نقوشی که روی دیوار، مبلمان یا کاغذ دیواری به کار رفته است. کوسن هایی که روی مبلمان منزلی با این سبک طراحی قرار می گیرد اغلب طلایی رنگ یا از پارچه های طلاکوب است با ریشه هایی تجملی که از چهار گوشه آن آویزان شده است. کاغذ دیواری های سبک باروک از ترکیب رنگ طلایی با قرمز، مشکی، شیری و مشابه این ها طراحی می شوند. علاوه بر رنگ، در طراحی این کاغذ دیواری ها اصولی که در سبک کلاسیک رعایت می شود الزامی نیست و طراحان آزادی عمل بیشتری برای خلق شکل های متنوع با استفاده از خطوط منحنی دارند.

5092

پرده ها در دکوراسیون داخلی سبک باروک

برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه به سبک باروک باید از پرده هایی با پارچه فاخر و تجملاتی استفاده کرد. ایجاد اشکال متنوع و عجیب با خطوط منحنی که در طراحی اشیا سبک باروک به کار می رود در طراحی پرده ها هم مورد استفاده قرار می گیرد. پرده های سبک باروک دارای طراحی خاص هستند و جنس آن ها از پارچه های گران قیمت و براق نظیر ساتن های قیمتی می باشد. این پرده ها عموما بلند با والان در نظر گرفته می شوند تا متناسب با سبک تجمل گرایانه منزل باشند.

5094

آینه های مورد استفاده برای طراحی باروک

آینه یکی از ابزار پر استفاده و تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک باروک است. آینه های قدی مجلل که قاب آن ها با نقش های منحنی تزیین شده است در قسمت های مختلف خانه مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر آینه قدی، قرار دادن یک آینه کنسول هم که به همین شیوه طراحی شده در نزدیکی ورودی خانه زیبایی تاثیرگذاری به خانه خواهد بخشید.

5096

اتاق خواب در طراحی داخلی باروک

اتاق خواب های سبک باروک هم دارای همان تجمل جدا نشدنی این نوع دکوراسیون داخلی هستند. در این اتاق خواب ها خبری از سادگی نیست. به جای نور طبیعی که قرار است از پنجره ها تابیده شود لوستر های تجملی آویزان شده و آباژور های فاخر و گران قیمت قرار داده شده است. در این اتاق خواب ها پنجره ها معمولا کوچک است و باید دارای پرده های ضخیم و سنگین باشد. این سبک طراحی داخلی اصولا در خانه هایی استفاده می شود که دارای اتاق خواب های بزرگی هم هستند. بنابراین فضای کافی برای قرار دادن یک تخت خواب مجلل، مجسمه ها و تابلو های نفیس وجود خواهد داشت که تاثیر زیادی بر زیبایی اتاق خواهند داشت. دیوار های اتاق خواب در این سبک یا با کاغذ دیواری های نقاشی شده پوشانده شده اند یا با گچبری هایی با طرح های پیچیده مزین شده اند.

5098

کف پوش خانه و فرش های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی باروک

در فضا هایی که با این سبک معماری طراحی می شوند کف خانه معمولا با سنگ هایی نظیر مرمر یا گرانیت پوشانده شده است. فرش های مورد استفاده در این سبک دکوراسیون داخلی باید دست باف و نفیس باشد که همخوانی با تجمل حاکم بر فضای خانه داشته باشد.

5100

مبلمان در دکوراسیون داخلی باروک چگونه باید باشند؟

استفاده از خطوط منحنی و شکل های خاص و منحصر به فرد در طراحی مبلمان سبک باروک هم به کار رفته است. پارچه این مبل ها هم از نوع فاخر و با نقوش پیچیده استفاده می شود. یک نوع دیگر از مبلمانی که در دکوراسیون داخلی به سبک باروک این روز ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد مبل کوسنی یا پاف است که بدون شک باید پارچه آن نیز متناسب با پارچه مبلمان اصلی باشد

5102

لوستر ها و نورپردازی مناسب برای طراحی داخلی به سبک باروک

استفاده از پرده های ضخیم برای پوشاندن پنجره ها در این طراحی داخلی سبب تاریکی فضای داخلی خانه می شود. به همین سبب باید از لامپ های زیادی برای روشنایی استفاده شود. لوستر های مورد استفاده در این طراحی لوستر هایی بزرگ با تزیینات زیاد هستند. لوستر های کریستالی با لامپ های کوچک و بزرگ هم روشنایی لازم را برای خانه فراهم می کنند و هم زیبایی خیره کننده و پر تجملی را در خانه ایجاد می کنند.

5104

شایان ذکر است که ساختمون وبسایت تبلیغاتی در حیطه صنعت ساختمان می باشد و دارای محصولاتی از قبیل ساندویچ پانل، سازه ال ای اف، پنجره UPVC، سقف کاذب، پله گرد و موارد دیگر می باشد. همچنین شما می توانید با مراجعه به وبسایت از امکانات و خدمات دیگر وبسایت بهرمند گردید.

5106
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
تورج (ادمین) ۱۱-۱۲-۹۷ ساعت ۱۵:۵

ممنونم از حُسن نظر شما کاربر گرامی :)

avatar
۱۹-۱۱-۹۷ ساعت ۱۸:۲۹

با تشکر از پست خوبتون دوست عزیز
ممنون از اینکه به سادگی و با توضیحات کامل بیان کردید این مطلب رو.
امیدوارم موفق باشید.

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۲ رای