دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

روش هایی عالی برای جداسازی کاغذ دیواری بدون صدمه زدن به دیوار

logo
Sakhtemoon
روش هایی عالی برای جداسازی کاغذ دیواری بدون صدمه زدن به دیوار

شاید کندن کاغذ دیواری امری دشوار به نظر بیاید اما چنین نیست شما می تواند به سادگی و بدون آسیب زدن به دیوار کاغذ دیواری را از آن جدا نمایید.


اگر چه در گذشته رنگ های روغنی دیواری یکی از زیبا ترین نما ها برای دیوار خانه ها به حساب می آمد اما رفته رفته توجه افراد به زیبایی ها و طرح های متنوع باعث شد به سمت استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار بروند تا نمای ساده ی خانه را زیبا تر کنند. این روز ها کاغذ دیواری ها به دلیل تنوع بالایی که دارند خیلی پرطرفدار بوده و تقریبا می توان گفت درصد زیادی از مردم با آن موافق هستند. اما مشکلی که در مورد کاغذ دیواری ها وجود دارد این است که پس از مدتی تکراری می شوند و افرادی که به زیبایی و نمای خوب خانه شان اهمیت می دهند دوست دارند آن ها را از دیوار جدا کرده و کاغذ دیواری جدید تری را روی دیوار بچسبانند. خصوصا کاغذ دیواری های طرح داری که متناسب با مد روز انتخاب می شوند و پس از مدتی دیگر زیبایی قبل را ندارند. مشکل اصلی که عموما هنگام تعویض کاغذ دیواری ها وجود دارد این است که کاغذ ها به آسانی از دیوار جدا نشده و باعث آسیب رساندن به آن می شوند. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی روش ها و مراحل موجود برای کندن کاغذ دیواری های قدیمی می پردازیم. با رعایت این نکات و اجرای این مراحل دیگر مشکلی برای کندن کاغذ دیواری ها وجود نخواهد داشت.

7203

چگونگی جدا سازی کاغذ دیواری ها

فقط یادتان باشد کندن این دیوار پوش ها اگرچه مستلزم رعایت کردن نکات است اما تا اندازه زیادی هم به جنس کاغذ دیواری و شیوه نصب اولیه آن بستگی دارد. با توجه به این که این کار هم آلودگی های خاص خودش را دارد ابتدا وسایل خانه را از نزدیکی دیوار دور کنید و روی آن ها را با پلاستیک های نازک بپوشانید تا گرد و خاک حاصل از کار روی آن ها ننشیند.

مرحله بعدی ایجاد سوراخ های کوچک روی کاغذ دیواری است به این جهت که کندن آن آسان تر شود. برای این کار از ابزار های غلطک شکل مخصوصی استفاده می شود. به آرامی غلطک کوچک را باید روی دیوار بکشید. حالا که روی کاغذ دیواری سوراخ ایجاد شده است می توانید از چند راه مختلف برای کندن کاغذ ها استفاده کنید. به هر حال الان کمی جلو رفته اید.

7204

استفاده از آب برای کندن کاغذ دیواری

اگر غلطک های رنگ آمیزی دم دستان دارید سطح آن را با آب خیس کرده و روی کاغذ دیواری بکشید. بگذارید کاغذ خوب نم دار شود آن وقت به آرامی آن را از سطح دیوار جدا کنید. اگر غلطک رنگ آمیزی هم ندارید می توانید این کار را به آسانی به وسیله یک آب پاش انجام دهید. فقط وقتی آب را می پاشید بلافاصله کاغذ را جدا نکنید. اجازه دهید کاغذ خوب مرطوب شود.

استفاده از بخار آب برای جدا سازی کاغذ دیواری

آب جوش گزینه دیگری برای خیس کردن دیوار و جدا کردن کاغذ ها است. می توانید برای این کار از بخار شوی تان استفاده کنید. آب جوش کاغذ را سریع تر مرطوب می کند و به این ترتیب می توانید خیلی راحت کاغذ را جدا کنید.

7205

استفاده کردن از حلال های شیمیایی

گاهی جنس برخی کاغذ ها به گونه ای است که با آب و بخار آب امکان کندن آن ها وجود ندارد. یا مثلا چسب کاغذ دیواری از نوعی است که آب روی آن اثر نمی کند. در این حالت باید به سراغ مایعات قوی تری بروید. باید از حلال های چسب کاغذ دیواری استفاده کنید. این حلال ها باعث می شوند چسب شل شده و در نتیجه کاغذ از دیوار جدا شود. محلول را هم می توانید به صورت اسپری روی دیوار بپاشید یا مانند روش های قبلی به کمک غلطک های رنگ آمیزی روی کاغذ مذکور اعمال کنید.

برای کندن کاغذ دیواری ها نیاز است نکاتی را رعایت کنید

اول این که باید کار کندن کاغذ دیواری را از قسمت پایین شروع کنید. قسمت هایی که درز های کاغذ دیواری هستند بهترین نقطه برای شروع می باشند. از درز ها جدا کنید و بعد با دست تان به آرامی کاغذ را بکشید. برای باز کردن درز ها و جدا کردن اولیه کاغذ از کاردک های مخصوص استفاده کنید. هر چه این کار را آرام تر انجام دهید امکان این که کاغذ یک تکه جدا شود بیشتر است. اما اگر باز هم دیدید که قسمت های کوچکی روی دیوار مانده است. حتما دوباره آن قسمت را نم دار کنید و سپس مجددا امتحان کنید.

7206

با خواندن این مطلب متوجه شدید که کندن کاغذ دیواری ها کار سختی نیست و باور کنید نیازی نیست که هزینه زیادی صرف این کنید که برای تان کاغذ دیواری را از دیوار جدا کنند. حالا که می شود با صرف زمانی کوتاه خود تان این کار را انجام دهید پس تنبلی نکنید و تا این مرحله کار را پیش ببرید. برای چسباندن کاغذ های جدید می توانید از نیرو های متخصص کمک بگیرید و دیوار خانه را نمای زیبای دیگری ببخشید. خیلی از کار ها را می توان با صرف هزینه ای اندک به انجام رساند اگر خلاق باشیم و تنبلی نکنیم.

برای نظافت و پاکیزگی منزل خود اگر قصد پیروی از اصول و قوانین را دارید می توانید به وبسایت ساختمون سری بزنید و از مقاله هایی که در این زمینه و با محوریت موضوع پاکیزگی منازل تهیه شده است استفاده کنید. با پیروی از اصول ارائه شده در این مقالات که کاملا ساده ولی با اهمیت هستند، علاوه بر صرفه جویی در وقت به نتیجه بهتری نیز خواهید رسید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از سایر محصولات آن مثل انواع پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره، شید رول، کتیبه ای و...)، کفپوش های متفاوت، کرکره های برقی، پله گرد ها، سازه های پیش ساخته متفاوت، شومینه های مدرن و متفاوت، پارتیشن بندی های مختلف و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای