دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

روشویی کابینت دار (کابینت روشویی) جلوه سرویس بهداشتی

logo
Sakhtemoon
روشویی کابینت دار (کابینت روشویی) جلوه سرویس بهداشتی

روشویی کابینت دار یا کمد روشویی دارای مدل ها و جنس های مختلفی می باشد و می تواند به خوبی وسایل درون حمام ها و سرویس های بهداشتی را سامان دهی کند.


روشویی سرویس بهداشتی، از مهم ترین المان های این فضا به شمار می رود و کابینت روشویی المان مهمی در این فضاست. کابینت روشویی تاثیر بسیار زیادی در نما، فرم دهی و فضا سازی سرویس بهداشتی و یا حمامی که در آن قرار گرفته دارد. برخلاف گذشته، امروزه طراحی های بسیار متنوعی از کابینت و آینه روشویی ارائه شده است و از متریال های متنوع تری نیز در ساختار روشویی کابینتی استفاده می شود. برخی از این طراحی ها بیشتر بر روی جنبه زیبایی روشویی و برخی دیگر، بیشتر بر روی کاربردی تر بودن این المان تمرکز داشته اند. یکی از انواع مدل های زیبا و در عین حال کاربردی روشویی ها، نمونه روشویی کابینتی یا کمد روشویی است. این نوع روشویی متشکل از رویه ای سرامیکی و یا با جنس پی وی سی بوده که بر روی واحدی کابینت مانند و معمولا از جنس ام دی اف و یا پی وی سی قرار می گیرد. در این محصول، لوله کشی های زیر روشویی توسط کابینت آن پوشانده شده و نمای نهایی، واحدی یکدست و یکپارچه می باشد. در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی روشویی کابینت دار و مسائل پیرامون آن ها می پردازیم.

6737

کابینت روشویی پی وی سی و انواع کمد روشویی دیواری

کابینت ها معمولا دارای دو درب باز شونده هستند اما نمونه هایی نیز وجود دارد که فضای داخل کابینت ها از طریق کشو های باز شونده نیز قابل دسترسی و استفاده می باشد. کیفیت جنس مواد به کار رفته در کابینت ها اهمیت زیادی دارد. این بخش باید به گونه ای باشد که در برابر شرایط محیطی مرطوب و با احتمال خیس شدگی، مقاومت کافی داشته و دچار نم زدگی و برجستگی نگردد تا در نهایت منجر به خرابی کابینت مذکور نشود. بخش های اتصال دهنده درب کابینت با بدنه نیز باید از جنس فلزات ضد زنگ باشند تا در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت، دچار زنگ زدگی و خرابی نشوند.

استحکام بالا و طول عمر مفید متریال به کار رفته در روشویی و کابینت آن، به میزان زیادی به کیفیت متریال مصرفی در آن بستگی دارد. البته باید توجه داشت که جنس بدنه نیز می تواند از جنس مواد دیگری مانند سنگ های طبیعی، مصنوعی، چوب طبیعی، فلزات و حتی شیشه های نشکن مات نیز باشد، اما این نمونه ها نسبت به کابینت روشویی پی وی سی و کابینت روشویی ام دی اف، کمتر رایج هستند و به نوعی جزء روشویی های کابینت دار سفارشی به شمار می روند.

6738

روشویی کابینت دار دیواری

روشویی کابینت دار بر اساس نحوه نصب در فضای سرویس بهداشتی به دو دسته زمینی و دیواری تقسیم می شود. در نمونه زمینی، کابینت مورد نظر مانند یک واحد عادی بر روی زمین قرار گرفته است و عموما دارای پایه می باشد. در روشویی مدل دیواری، کابینت و روشویی بر روی دیوار اجرا و نصب می شود. در این مدل، ارتفاع لوله کشی و همچنین دیواری بودن لوله کشی و تاسیسات روشویی دارای اهمیت زیادی می باشد چرا که بر خلاف نمونه ایستاده و یا همان زمینی، دامنه محدود تری برای پنهان سازی لوله کشی ها و تاسیسات روشویی دارد. همچنین نمونه کابینت دار ایستاده، قدرت تحمل بیشتری نسبت به فشار زیاد وارد شده از سمت بالا دارد. کابینت های دیواری روشویی با توجه به ارتفاع مجاز لوله کشی، می توانند در ارتفاعات مختلف بر اساس نیاز افراد خانه نصب شوند در صورتی که در نمونه روشویی های ایستاده، باید از بین ارتفاع های موجود در بازار، یکی را انتخاب و اجرا کرد.

روشویی های کابینتی می توانند دارای طبقه بندی داخلی و یا فاقد آن باشند. کابینت های بیان شده این امکان را فراهم می کند که بتوان وسایل کاربردی و با استفاده روزانه را در فضای مشخصی قرار داد. این وسیله ها می توانند وسایل مختص نظافت و یا وسایل شوینده فضای سرویس بهداشتی باشند. همچنین می توانید هر وسیله دیگری را که صلاح می بینند در داخل آن قرار دهید. مزیت دیگر این کابینت ها این است که می توانند به خوبی لوله کشی و تاسیسات فاضلاب را بپوشانند و از این لحاظ، نمای بسیار بهتری به روشویی و فضای زیر آن می دهند. کابینت های روشویی از این طریق ظاهری منظم تر و شکیل تر نیز برای آن فضا به ارمغان می آورند.

6739

نکات مهم در انتخاب و نگه داری روشویی کابینت دار

برای تمیز کردن و شست و شوی روشویی کابینت دار توصیه می شود تا جای ممکن آب را مستقیما روی آن نریزید و با استفاده از مواد شوینده بدون خطر برای سلامت خود و بافت کابینت، آن را تمیز کنید.

در داخل کابینت تا جای ممکن شوینده های قوی و صنعتی قرار ندهید. به این دلیل که بخار های متصاعد شده از این شوینده ها در فضای داخلی کابینت روشویی محبوس شده و با هم واکنش نشان می دهند و به مرور زمان هم بر روی سلامتی شما تاثیر منفی می گذارند و هم سبب خوردگی فضای داخلی کابینت می شوند.

جنس بدنه را با توجه به شرایط و میزان رطوبت موجود در فضای سرویس بهداشتی و حمام تان انتخاب کنید و در نظر داشته باشید با توجه به بازه های زمانی طولانی در تعویض این المان، کیفیت جنس آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

از خیس کردن های بی مورد کابینت روشویی اجتناب کرده و در صورت خیس شدن، از خشک کردن تمامی سطح کابینت و گوشه های درب و لبه ها اطمینان کسب کنید.

توجه به تناسب ابعاد روشویی کابینت دار با ابعاد فضای مورد نظر نیز از نظر نمای نهایی و فضای مفید در دسترس، اهمیت زیادی دارد.

در هنگام انتخاب نمونه و مدل های روشویی، به تناسب آن با سایر المان های فضای سرویس بهداشتی و حمام و سبک دکوراسیون داخلی این فضا توجه داشته باشید.

برای نصب این المان از نصاب های متخصص در این زمینه کمک بگیرید. نصب غیر اصولی این محصول می تواند در دراز مدت بر روی کیفیت و طول عمر مفید آن تاثیر منفی داشته باشد.

6740

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید از محصولات آن مثل انواع پارتیشن بندی ها، پله گرد ها، ساندویچ پنل ها، سقف های کاذب گوناگون، انواع کفپوش ها و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

6741
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای