دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

روش هایی جالب و کاربردی برای تمیز کردن سنگ های گوناگون

logo
Sakhtemoon
روش هایی جالب و کاربردی برای تمیز کردن سنگ های گوناگون

سنگ ها نیز همچون سایر متریال ها نیاز به تمیز کردن دارند. البته سنگ ها با توجه به نوع و جنس شان به روش های گوناگونی تمیز می شوند.


سنگ ها یکی از متریال پر کاربرد در فضا های مختلف خصوصا منازل هستند. سنگ ها مدل های گوناگونی از قبیل سنگ تراورتن، مرمر، گرانیت، کورین و ... دارند که هر کدام با روش های مختلفی تمییز می شوند. از این رو هنگام نزدیک شدن فصل بهار و خانه تکانی ها، فکر تمیز کاری خانه و قسمت های مختلف آن کم کم در گوشه ای از ذهن مان قد می کشد. هر چه که پیش تر می رویم و به اسفند ماه نزدیک تر می شویم، این فکر هم پر رنگ تر می شود. خانه تکانی اگرچه سختی های خاص خودش را دارد اما خب نتیجه آن و زیبا تر شدن خانه خستگی را از تن به در می کند. گاه ندانستن برخی نکات موجب می شود زمانی که برای انجام کاری اختصاص می دهیم به مراتب زیاد تر شود. در صورتی که اگر راه حل های درست را بدانیم کمتر اذیت خواهیم شد. مثلا تمیز کاری کابینت های آشپزخانه، بسته به جنسی که دارند، اصول خاص خودش را دارد که اگر آن اصول را بدانیم زمان کمتری برای تمیز کاری نیاز است و کمتر هم خسته می شویم. همان طور که می دانید سنگ ها در دکوراسیون داخلی خانه ها، امروزه نقش زیاد و پر رنگی دارند. نکته مهمی که در تمیز کاری سنگ ها وجود دارد این است که باید به روشی این کار را انجام دهیم که کمترین آسیب به سنگ ها وارد شود. استفاده از مواد خیلی قوی تنها با هدف تمیز شدن و برق افتادن سنگ ها ممکن است موجب آسیب دیدن آن ها و در نتیجه تغییرات ظاهری شان شود. به همین دلیل مهم است که راه های مهم و اصولی را برای تمیز کردن سنگ ها بدانیم. به همین دلیل در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی روشی کاربردی برای این کار می پردازیم.

7521

از چه ماده شوینده ای برای شستن سنگ های خانه استفاده کنیم

از چه ماده شوینده ای برای شستن سنگ های خانه استفاده کنیم

استفاده از ماده شوینده مناسب بسیار مهم است. نکته مهمی که در انتخاب شوینده ها اهمیت دارد PH آن ها است. گاهی خیلی از ما برای برق انداختن سنگ های کف خانه از جوهر نمک یا محلول هایی استفاده می کنیم که PH مناسب ندارند. همین باعث می شود سنگ ها پس از گذشت چند سال نه زیبایی و نه استحکام اولیه را داشته باشند. به همین دلیل باید حتما از محلول هایی استفاده کرد که دارای PH مناسب باشند. به طور مثال استفاده از مایع ظرفشویی و یا حتی صابون می تواند به ما برای شستن کف خانه کمک کند.

7522

دستورالعمل کلی برای تمیز کاری سنگ کف خانه

در مرحله اول بایستی سطح سنگ را به خوبی جارو بکشید که خاک تا اندازه زیادی از روی آن پاک شود و یا اگر چیز دیگری روی سطح ریخته است برداشته شود. در مرحله بعدی باید محلول مورد نظر برای شست و شو را آماده کنید. توجه کرده اید که خیلی از ما برای ساختن محلول مخصوص شستن کف به سراغ آب جوش می رویم. تصور می کنیم که این آب جوش بهتر می تواند لکه ها را از بین ببرد در صورتی که در حقیقت این گونه نیست و از آن جایی که برخی آنزیم های شوینده ها فعالیت شان در دمای پایین است بهتر است که از آب سرد برای این کار استفاده کنیم. برای ساختن محلول مورد نظر ابتدا یک لگن که دارای اندازه متوسط باشد و بتوانید تی را داخل آن فرو کنید را پر از آب سرد کرده و محلول مورد نظر را که گفته شد می تواند مایع ظرفشویی یا صابون باشد به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که این میزان نه کم باشد و نه خیلی زیاد که نتوانید از روی سطح پاکش کنید. حالا محلول را با تی روی سطح سنگ ها بکشید و اجازه دهید چند دقیقه ای روی آن بماند تا مواد شوینده بتوانند لکه ها را از بین ببرند. پس از گذشت چند دقیقه تی دیگری که آغشته به آب است روی سطح بکشید. شاید نیاز باشد این تی خیس را چند نوبت روی سطح بکشید تا کف ایجاد شده را کامل از بین ببرد. در صورتی که در این مرحله قسمت هایی از سنگ هنوز لکه داشت می توانید با یک اسفنج نرم با اعمال فشار بیشتری لکه ها را پاک کنید. در مرحله آخر باید با پارچه ای خشک سطح را کامل پاک کنید. حالا می توانید نتیجه کار تان را ببینید و لذت ببرید.

7523

نکات مهم تمیز کردن سنگ های موجود در خانه ها

نکته مهمی که در تمیز کاری سنگ های موجود در منزل اهمیت دارد این است که باید هنگام ایجاد آلودگی، سنگ ها را در سریع ترین زمان تمیز کرد. زمانی که لکه روی سنگ ایجاد می شود اگر بلافاصله اقدام به برطرف کردن آن و تمیز کاری سنگ کنیم این کار به آسانی امکان پذیر است و می توان لکه را به طور کامل از بین برد. اما زمانی که لکه روی سنگ باقی می ماند خصوصا لکه چای و یا قهوه دیگر تمیز کردن آن به آسانی اول نخواهد بود. معمولا برای کانتر آشپزخانه از سنگ استفاده می شود و همان طور که می دانید به دلیل این که استفاده از این سنگ زیاد است امکان ایجاد لکه روی آن هم زیاد خواهد بود. ولی نگران نباشید اگر لکه ها را از همان ابتدای ایجاد تمیز کنیم هم طول عمر سنگ بیشتر خواهد شد و هم خودمان دردسر کمتری خواهیم داشت.

اگر سنگ در قسمت دیگری از خانه غیر از کف اعمال شده باشد نیز می توانید با همین محلولی که ذکر شد و به همین روش آن را تمیز کنید. فقط برای این کار به جای استفاده از تی باید از اسفنج های نرم استفاده کنید.

7524

برای نظافت و پاکیزگی منزل خود اگر قصد پیروی از اصول و قوانین را دارید می توانید به وبسایت ساختمون سری بزنید و از مقاله هایی که در این زمینه و با محوریت موضوع پاکیزگی منازل تهیه شده است استفاده کنید. با پیروی از اصول ارائه شده در این مقالات که کاملا ساده ولی با اهمیت هستند، علاوه بر صرفه جویی در وقت به نتیجه بهتری نیز خواهید رسید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع شومینه ها، پرده های مختلف (پرده زبرا، پرده کرکره، شید رول و ...)، پنجره های دو جداره و سه جداره، کفپوش های متفاوت، سقف های کاذب و موارد دیگر نیز دیدین نمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای