دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

تمیزکردن ماکروفر آسان، کاربردی و با کمک مواد طبیعی

logo
Sakhtemoon
تمیزکردن ماکروفر آسان، کاربردی و با کمک مواد طبیعی

نظافت تجهیزات آشپزخانه به خصوص گاز و ماکروفر، به دلیل تجمع باکتری در آن ها اهمیت دارد. لذا در این مقاله تصمیم داریم به تشریح تمیز کردن ماکروفر بپردازیم.


نظافت کردن وسایل پرکاربرد خانه، از کارهایی است که باید هرچند وقت یکبار انجام شود. در این میان، نظافت تجهیزات پخت و پز آشپزخانه، نسبت به سایر موارد، اهمیت بیشتری دارد. زیرا این وسایل، از جمله گاز و ماکروفر، اگر به غذاهای مانده و فاسد آغشته باشند، منجر به ابتلای بیماری خواهند شد. امروزه ماکروفر به یکی از کاربردی ترین وسایل آشپزخانه تبدیل شده است که از آن برای موارد مختلفی مثل گرم کردن غذاهای مختلف، ساخت اسنک ها، یخ زدایی مواد غذایی و ... استفاده می شود. برای تمیز کردن ماکروفر روش های متعددی وجود دارد. این نکته را مد نظر داشته باشید، تمیز کردن ماکروفر یک امر ضروری است. شاید به صورت ظاهری درون ماکروفر تمیز به نظر بیاید، اما بخارهای برخاسته از غذا بر روی دیواره درونی ماکروفر می نشیند و ممکن است در استفاده های بعدی، همین بخار یا چربی ها، تولید دود کند و هم به دستگاه و هم به سلامت افراد صدمه وارد نماید. در نتیجه توصیه ما تمیز کردن روزانه ماکروفر یا پس از هربار استفاده است. در ادامه با ساختمون همراه باشید، تا با روش های آسان و کاربردی نظافت و تمیز کردن ماکروفر آشنا شوید.

تمیز کردن ماکروفر با شوینده یا مواد طبیعی؟

برای تمیز کردن سطح درونی و بیرونی ماکروفر می توان از شوینده های طبیعی یا شیمیایی ملایم استفاده کرد.

تمیز کردن با مواد تمیز کننده کارخانه ایی

امروزه محصولات تمیز کننده کارخانه ای بسیار متنوعی در بازار وجود دارد. شما می توانید از مواد تمیز کننده مذکور، بر روی یک پارچه نرم یا حوله نرم ریخته و درون ماکروفر خود را تمیز نمایید.

تمیز کردن با آب

یکی از ساده ترین روش های تمیز کردن ماکروفر، تمیز کردن آن با آب است. در این روش، کافیست درون ظرفی که قابلیت قرار گرفتن در ماکروفر را دارد، مقداری آب ریخته و ماکروفر را به مدت زمان 3 دقیقه روشن کنید. پس از سه دقیقه با احتیاط ظرف حاوی آب را که هم اکنون داغ شده است از درون ماکروفر خارج کرده و با یک دستمال درون ماکروفر خود را تمیز نمایید.

تمیز کردن ماکروفر با جوش شیرین

در این روش، کافی است درون ظرفی که قابلیت قرار گرفتن در ماکروفر را دارد، دو پیمانه آب و یک پیمانه جوش شیرین بریزید. سپس این مخلوط را درون ماکروفر قرار داده و دستگاه را به مدت زمان 3 دقیقه روشن کنید. بعد از خاموش شدن دستگاه با احتیاط فراوان مخلوط آب و جوش شیرین را که هم اکنون دمای بالایی دارد، از دستگاه خارج کرده و سپس با یک پارچه مخصوص و یا حوله مایکروفایبر، درون ماکروفر خود را تمیز کنید.

3860

روش تمیز کردن ماکروفر با لیموی تازه

چندین روش برای تمیز کردن مایکروفر با لیمو وجود دارد که در ادامه برای شما تشریح کرده ایم.

روش اول

در این روش ابتدا آب را به جوش آورده سپس در هنگام جوشیدن آب، قطعه ای لیمو به آن اضافه کنید. بعد از اضافه کردن لیمو به آب  بگذارید لیمو به مدت 2 دقیقه داخل آب در حال جوش باشد. پس از گذشتن زمان ذکر شده، محلول تمیز کننده شما آماده است. شما می توانید به آغشته کردن دستمال یا حوله مخصوص به محلول مذکور، درون ماکروفر خود را تمیز نمایید.

روش دوم

برای این روش، نیاز به ظرفی با قابلیت قرار گرفتن در ماکروفر داریم. در ظرف مخصوص 1 پیمانه آب ریخته و بعد از آن یک عدد لیمو را نصف کرده و درون آب قرار می دهیم. ظرف را درون ماکروفر قرار داده و دستگاه را روشن می کنیم تا محلول گرم شده و بخار آب حاوی لیمو بر جداره درونی ماکروفر بنشیند. برای این کار، 5 دقیقه زمان کافی است. سپس دستگاه را خاموش کرده و با احتیاط ظرف مذکور را از درون ماکروفر خارج کرده و با دستمال یا حوله مخصوص درون ماکروفر را تمیز می کنیم.

3855

​تمیز کردن ماکروفر با سرکه

برای این روش، نصف یک پیمانه سرکه را درون ظرف مخصوص ماکروفر می ریزیم. ظرف را درون دستگاه قرار داده و آن را به مدت 5 دقیقه، روشن می کنیم. بعد از خاموش شدن دستگاه، ظرف را با احتیاط از درون ماکروفر خارج کرده و تا سرد شدن کامل درون ماکروفر صبر می کنیم. بعد از سرد شدن درون دستگاه، با یک دستمال یا حوله مخصوص، درون ماکروفر را تمیز می کنیم. همچنین می توانید نصف پیمانه آب و نصف پیمانه سرکه را درون ظرف ریخته و مراحل ذکر شده را تکرار نمایید.

برای تمیز کردن صفحه گردان درون ماکروفر ابتدا صفحه گردان را از درون ماکروفر خارج کرده و آن را با آب و صابون به خوبی شسته و اجازه می دهیم به صورت کامل خشک شود. بعد از خشک شدن کامل صفحه، آن را درون ماکروفر قرار می دهیم.

اگر پس از تمیز کردن درون ماکروفر با روش های بالا، هنوز لکه هایی درون دستگاه مشاهده کردید، می توانید با تکرار مجدد آن روش، تمامی لکه ها از بین ببرید. همچنین در صورتیکه قطعه هایی از غذا به دیواره داخلی دستگاه چسبیده و جدا کردنش از دیواره سخت است، پارچه ای را مرطوب کرده و مدت زمانی آن را بر تکه غذا قرار دهید تا نرم شده و بدون آسیب زدن به دیواره دستگاه، از دیواره جدا شود.

3859

تمیز کردن محفظه خارجی ماکروفر

برای تمیز کردن محفظه خارجی ماکروفر، ابتدا دستگاه را خاموش کرده و بعد از آن با یک دستمال تمیز وانواع  مواد شوینده کارخانه ای، آب خالص یا آب و سرکه آن را تمیز کنید.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب‌سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده کرکره ای و پرده زبرا)، انواع درب‌ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب‌ اتوماتیک شیشه ای و کرکره برقی)، انواع پنجره و توری پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، پوکه معدنی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع کفپوش‌ها (مانند کفپوش بتنی، پارکت و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد، انواع نمای ساختمان و سایر کالاهای ساختمانی است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای