دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

دیوارپوش پارچه ای پدیده ای بی نظیر در دکوراسیون داخلی

دیوارپوش پارچه ای پدیده ای بی نظیر در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
دیوارپوش پارچه ای پدیده ای بی نظیر در دکوراسیون داخلی

دیوارپوش پارچه ای ایده ای خلاقانه و خاص برای پوشش دیوار ها می باشد. این محصول جذاب برای استفاده در انواع سبک های دکوراسیون خصوصا سبک کلاسیک مناسب می باشد.


دیوارپوش ها به دسته ای از پوشش دهنده های متنوع و مختلف با هدف پوشش دهی سطوح دیوار های داخل ساختمان گفته می شود. دیوارکوب ها علاوه بر جنبه حفظ سطح دیوار، از لحاظ زیبایی و نما دهی نیز نقش مهمی در فضای داخلی دارند. این محصول در مواردی از قبیل رنگ، طرح، بافت جنس و متریال های سازنده دارای تنوع بالایی می باشد. علاوه بر این متریال های سازنده آن ها، نسبت به گذشته متنوع تر شده اند و در بازه های زمانی کوتاه، دیوارپوش هایی منحصر به فرد با ظاهری مختلف و جدید نیز ارائه می گردند. در این مقاله وبسایت ساختمون به موضوع دیوارپوش پارچه ای و مزایای استفاده از آن می پردازیم.

5298

یکی از متریال های  جالب و منحصر به فرد که به این محصول بافتی متفاوت می دهد، الیاف بافته شده است و دیوارکوب حاصله از این متریال با نام دیوارپوش پارچه ای شناخته می شود. سابقه استفاده از پارچه مربوط به قرن هجده میلادی است و این کار با پارچه های بسیار نفیس آویزان شده از دیوار صورت می گرفت، اما دیوارپوشی مانند کاغذ دیواری و با تنوع موجود، یکی از جدید ترین محصولاتی است که در صنعت دکوراسیون داخلی ارائه شده است.

دیوارپوش های پارچه ای الیافی ممکن است از الیاف طبیعی و یا مصنوعی تهیه شوند که نتیجه کار در نمونه های مشابه در ظاهر شبیه هم است ولی در اصل نمونه هایی با الیاف مصنوعی دارای استحکام بیشتری می باشند.

5296

محبوب ترین نمونه های دیوارپوش های پارچه ای مدل های مخملی، ساتن، پارچه های پنبه ای، ویسکوز، الیاف مصنوعی پلی استر، کتان، ابریشم، چرمی و پارچه ژاکارد می باشند که به خوبی با بافت اکثر مبلمان ها و سایر المان های دکوراسیون ها هماهنگ می شوند.

نمای نهایی این محصول با بافت منحصر به فردی که دارا می باشد، بیشترین هماهنگی و هارمونی را با بافت مبلمان و پرده (پرده زبرا، پرده کرکره) می تواند ایفا کند و از این رو، تاثیری منحصر به فرد بر روی دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر دارد. بافت رویی دیوارپوش های پارچه ای می تواند دارای بافت ظریف و ریز و یا درشت و مشخص تر باشد. این دیوارکوب ها می توانند به صورت سطح یکدست و صاف، دارای بافت و یا برجستگی های مختلف و الحاقات تزیینی مختلفی باشند.

5300

مزایا و ویژگی های متمایز کننده دیوارپوش پارچه ای

تنوع بالای جنس، رنگ، طرح و بافت این دیوارپوش، آن را برای اکثر دکوراسیون های داخلی گزینه قابل اجرایی می کند و تقریبا برای اکثر سلیقه ها، مدل مطلوبی برای ارائه کردن دارد.

می توان این دیوارکوب ها را در ابعادی کمتر از ارتفاع دیوار به کاربرد و دور آن را با قاب های زیبای مخصوص تثبیت کرد. این کار به دیوار نمایی تابلو مانند و بسیار زیبا می دهد.

قابلیت استفاده و نصب مجدد برای برخی نمونه ها، از مزیت های دیگر محصول مذکور می باشد.

برخی ارائه دهندگان این محصول، خدمات ساخت سفارشی ( ضدآب بودن، ضد قارچ بودن، طرح و بافت و جنس دلخواه) را نیز برای متقاضیان نمونه های سفارشی، ارائه می دهند.

ایجاد نمایی راحت، آرامش بخش و نرم توسط این دیوارپوش های پارچه ای، می تواند به خوبی فرم دکوراسیون را به تم صمیمی و در عین حال شیک تبدیل کند.

نمای منحصر به فرد، لوکس، زیبا و قابل ست شدن با اکثر دکوراسیون های موجود و بافت های پارچه ای دیگر در فضای مورد نظر، از اولین و همه ترین مزیت های این نوع دیوارپوش است.

این محصول با توجه به ساختار دیوارکوب می تواند در نقش لایه عایق حرارتی نازک نیز عمل کند.

5302

بافت خاص و وجود نمونه های برجسته، به شما امکان ترکیب این نمونه دیوارکوب را با نمونه های کاغذی و عادی می دهد و قدرت زیادی در فضاسازی بصری برای نواحی مورد نظر شما دارد.

نصب دیوارپوش پارچه ای به نسبت رنگ کردن دیوارهای داخلی آسان، سریع و مشابه کاغذ دیواری است و به علت بافت پارچه ای آن، طول عمر بالاتری به نسبت دیوارکوب های کاغذی و یا رنگ دیوار دارد.

دارای ماندگاری و طول عمر مفید بیشتر ( حداقل 15 سال) بوده و قابلیت پوشش دهی کامل و یکدست دیوارهایی با ترک ریز بدون مشخص نمودن بافت زیری کار را دارا می باشد.

در نقش لایه نازک آکوستیکی برای فضای داخلی به علت جنس ساختار آن عمل می کند.

این دیوارکوب ها به علت جنس خاصی که دارند، به عنوان ضد ضربه برای دیوار و سطح مورد نظر عمل می کنند و از این رو کاربرد محافظتی بیشتری به نسبت نمونه های دیگر برای سطوح دیوارهای داخلی دارند.

5304

نکات مهم در نصب دیوارپوش

توجه به بودجه مد نظر و هزینه محصول بیان شده را نباید فراموش کنید. چرا که این نوع پوشش، در دسته دیوارپوش های لوکس قرار می گیرد و ممکن است کمترین قیمت مدل پارچه ای معادل با قیمت یک  دیوارکوب کاغذی معمولی باشد.

مانند هر دیوارپوش دیگری، قبل از شروع عملیات نصب باید زیرسازی های لازم برای نصب، نظیر اطمینان از یکدست بودن سطح، تمیزی، خشک بودن و نبود گردوغبار سطح مورد نظر اعمال و یا بررسی شود. بهترین زمینه اجرا برای این محصول دیوارهای گچی سالن و بدون رنگ و ناهمواری است. در صورتی که زمینه کار یکدست نبود و یا بر روی آن رنگی بود، باید این موارد را برطرف کرد تا زیرساخت لازم برای نصب فراهم شود.

در هنگام خریداری باید به سالم بودن بافت کل رول محصول مورد نظر توجه کرد تا در حین اجرا و وسط نصب، به مشکل برنخورید. این بررسی را باید قبل از نصب و در حین خریداری انجام دهید تا امکان پس دادن و تعویض را داشته باشید، در صورتی که زمان اجرای آن متوجه ایرادی در بافت کار شوید، امکان تعویض و ارجاع وجود ندارد.

نصب دیوارپوش پارچه ای نیازمند مهارت بالایی است و باید طبق دستورالعمل های ارائه شده توسط شرکت های تولید کننده اجرا گردد و نباید توسط افراد غیر حرفه ای نصب شود. پس برای نصب این دیوارکوب ها حتما با نصاب های حرفه ای قرارداد ببندید.

5306

در مورد نمونه هایی که سطح دیوارپوش مانند بافت الیاف پارچه است و امکان نشست گرد و غبار بر روی آن وجود دارد، می توانید با رعایت دستورالعمل های بیان شده از سمت ارائه دهندگان این نوع دیوارپوش ها، با استفاده از یک برس نرم، جاروبرقی و وکیوم بسیار کم فشار یا بخارشوی روی سطح را تمیز کرد.

البته شیوه های تمیز کردن هر نمونه دیوارپوش پارچه ای بسته به جنس آن ممکن است با دیگری متفاوت باشد. از این رو بهتر است در زمان خریداری و یا هنگامی که قصد تمیز کردن آن را دارید، حتما مشورت های لازم را با افراد ارائه دهنده این مدل دیوارکوب داشته باشید.

مانند هر المان دیگری، باید به تناسب رنگ، بافت و شکل دیوارپوش پارچه ای با سایر وسایل (مثل شومینه ها، کفپوش ها و ...) و سبک دکوراسیون به کار رفته در فضا توجه داشت. این سبک دیوارکوب به علت زیبایی خیره کننده رنگ های تیره و گرم آن، معمولا برای فضاهایی با تم کلاسیک بیشتر به کار می رود و طرفداران زیادی در این زمینه دارد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
تورج (ادمین) ۱۱-۱۲-۹۷ ساعت ۱۵:۵

ممنونم از حُسن نظر شما کاربر گرامی :)

avatar
۱۹-۱۱-۹۷ ساعت ۱۸:۲۹

با تشکر از پست خوبتون دوست عزیز
ممنون از اینکه به سادگی و با توضیحات کامل بیان کردید این مطلب رو.
امیدوارم موفق باشید.

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۲ رای