دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

دیوارپوش سلولزی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

logo
Sakhtemoon
دیوارپوش سلولزی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

دیوارپوش سلولزی سه نوع بلکا، پتینه و رومالین دارد. این دیوارپوش های زیبا در برابر ضربه مقاوم هستند و بر روی انوع سطوح قابل اجرا می باشند.


از انواع دیوارپوش ها می توان به دیوارپوش سلولزی اشاره کرد که دارای مدل های مختلفی می باشد. از این محصول می توان در فضا های گوناگون به راحتی استفاده نمود. هرچه رو به جلو می رویم، پیشرفت علم و دانش بشری به او کمک می کند تا محصولات جدیدی را خلق نماید. محصولاتی که اسباب آسایش و راحتی را بیش تر از قبل فراهم کنند. از دیوار های آجری و کاه گلی که بگذریم نقاشی ساختمان در سال های گذشته به معنای واقعی خلاصه می شد در چند سطل رنگ و چند فرچه در اندازه های مناسب که بعد ها بر تنوع رنگ ها اضافه شد. کاغذ دیواری که آمد، در زمان خودش یک تغییر اساسی به حساب می آمد و توجه خیلی ها را به خود جلب می کرد. رفته رفته کاغذ دیواری ها هم از انواع اولیه شان فاصه زیادی گرفتند و مدرن شدند. طرح های متنوع و قابلیت شست و شو هم به ویژگی های شان اضافه شد. این روز ها برای پوشاندن دیوار، رنگ آمیزی ساده ترین و دم دستی ترین راه است. آن قدر که انواع دیوارپوش های متنوع روانه بازار شده خیلی ها اصلا به نقاشی ساختمان به آن معنای سنتی و قدیمی فکر هم نمی کنند. یکی از این دیوارپوش ها که به تازگی مورد توجه خیلی از ساختمان ساز ها و انبوه سازان قرار گرفته است دیوارپوش سلولزی است که در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی آن پرداخته ایم.

6505

آشنایی با دیوارپوش سلولزی و متریال سازنده آن

پیش از هر چیز باید بدانیم دیوارپوش سلولزی چیست و از چه متریالی ساخته شده است. دیوارپوش های سلولزی همان طور که از نام شان پیداست از مواد سلولزی ساخته می شوند. از مواد تشکیل دهنده این پوشش ها می توان به سلولز، رزین های ساختمانی، الیاف مصنوعی، پیگمنت های مقاوم و سایر افزودنی های خمیر مانند، اشاره نمود. ویژگی مهم دیوارپوش های سلولزی این است که بر روی هر سطحی قابل اجرا می باشد و در هنگام استفاده از آن به زیر سازی نیازی نیست. همین ویژگی نیاز نداشتن به زیر سازی باعث می شود که اجرای دیوارپوش سلولزی به زمان کمتر و متعاقبا هزینه کمتری نیاز داشته باشد. زمان مورد نیاز برای اجرای دیوارپوش سلولزی قابل قیاس با نقاشی ساختمان به شیوه های قدیمی نیست. بسیاری از انبوه سازان ترجیح می دهند به جای رنگ آمیزی از این دیوارپوش ها استفاده کنند. پوشش های سلولزی به دلیل خاصیت ارتجاعی که دارند مقاومت شان در برابر ضربه هم بالاست و در نتیجه اگر به خوبی مراقبت شوند دوام بالایی نیز خواهند داشت. چون حلال های شیمیایی در دیوارپوش سلولزی به کار نرفته است، این دیوارپوش دارای بوی بدی نبوده و حساسیت زا نمی باشد. عایق بودن این محصول باعث می شود به مصرف بهینه انرژی هم کمک کنند. پوشش های سلولزی علاوه بر این که قابلیت اجرای طرح های متنوع و متناسب با سلیقه مشتری را روی دیوار های خانه دارند، دارای طیف رنگی وسیعی و بسیار زیبایی نیز می باشند. چون امکان ایجاد مدل های خلاقانه با استفاده از این دیوارپوش ها وجود دارد بنابراین در همه مکان ها از منازل مسکونی تا مدرسه و بیمارستان و اماکن تفریحی اجرا می شوند.

6506

انواع دیوارپوش سلولزی

دیوارپوش های سلولزی به سه دسته بلکا، پتینه و رومالین تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح اجمالی در مورد هر کدام می پردازیم.

دیوارپوش سلولزی بلکا

بلکا یکی از انواع دیوارپوش های سلولزی است که دارای الیاف طبیعی پنبه سلولز است. الیاف طبیعی استفاده شده در آن این ویژگی را به بلکا می دهد که به راحتی در اماکن بهداشتی و حتی بیمارستان ها مورد استفاده قرار گیرد. سنگ های تزیینی که در ترکیب آن به کار رفته است باعث زیباتر شدن سطح و جلوه بیش تر می شود. اگر بلکا لک شود بایستی با شامپو فرش آن را تمیز کرد. بلکا عایق بسیار خوبی برای حرارت، رطوبت و صوت است. هنگام اجرا بویی در محیط منتشر نمی شود که برای افرادی که نسبت به بوی رنگ حساسیت دارند یک مزیت خیلی مهم به حساب می آید. این دیوارپوش سلولزی در برابر آتش هم مقاومت بالایی دارد و به راحتی شعله ور نمی شود. بلکا را به آسانی می توان ترمیم کرد و استفاده از آن راه حلی خوب برای پوشاندن ترک ها و معایب دیوار است.

دیوارپوش سلولزی پتینه

استفاده از پتینه این امکان را به شما می دهد که هم از ویژگی دیوارپوش های سلولزی بهره ببرید و هم طرح دل خواه تان را روی دیوار های خانه ایجاد کنید. ایده های خلاقانه در پتینه کاری حسابی کاربرد دارند. پتینه مختص افراد با سلیقه است که می خواهند ظاهری متفاوت برای دیوار های منزل شان بسازند.

دیوارپوش سلولزی رومالین

پوشش های رومالین از الیاف مصنوعی ساخته می شوند. ویژگی مهم آن ها تنوع زیادی است که در رنگ دارند و در نتیجه مطابق با همه سلیقه ها هستند. اجرای پوشش های رومالین به نسبت پوشش های دیگر ساده تر است و در نتیجه به صرف هزینه و زمان کم تری نیاز دارد. پایداری پوشش های رومالین در برابر رطوبت هم نسبت به پوشش های دیگر بیش تر می باشد و به راحتی می توان از آن برای مکان هایی با رطوبت بالا استفاده کرد. رومالین ها برای ایجاد دکور های تزیینی در مکان های نظیر هتل ها و اماکن توریستی کاربرد فراوانی دارند.

6507

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب از قبیل انواع دیوارپوش ها، شومینه های مدرن، پنجره های دوجداره و سه جداره، پارتیشن بندی های گوناگون، پله گرد ها و موارد دیگر را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید.

6508
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای