دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

دکوراسیونی خاص و جذاب با راه پله هایی منحصر به فرد

logo
Sakhtemoon
دکوراسیونی خاص و جذاب با راه پله هایی منحصر به فرد

برای تبدیل کردن راه پله ها به عنصری چشم نواز و منحصر به فرد الزاما نیازی به صرف هزینه های گزاف نیست و با روش های ساده تری نیز این کار شدنی است.


راه پله های خانه ها از جمله فضا هایی هستند که اکثرا نادیده گرفته می شوند و زیاد به زیبا سازی و تزیین آن ها توجه نمی شود. با وجود این بی توجهی، این فضا و حجم قابل توجه، تاثیر زیادی بر روی دکوراسیون و نمای اطرافش ایجاد می کند. راهکار های متنوع و عموما بدون دردسری برای تزیین و زیبا سازی راه پله های خانه ها وجود دارد. برخی از این روش ها بسیار ساده، برخی بسیار خلاقانه و حتی برخی موارد کم هزینه و بسیار مقرون به صرفه هستند. معمولا ذهن همه ما با شنیدن عبارت تزیین پله ها به سمت دیوار های بخشی معطوف می شود که مسیر راه پله (پله گرد ها) از آن عبور می کند. می توان این بخش ها را با آویز ها و تابلو های زیبا و مختلف تزیین کرد، اما این تنها ایده موجود نیست. عمده تزیینات مربوط به پله های داخلی خانه مربوط به بخش های عمودی و زیر بخشی است، که برای رفت و آمد بر روی آن قدم گذاشته می شود، اما برای قسمت های دیگر نیز تزییناتی وجود دارد. نکته مهم در مورد این تزیینات، تناسب آن با دکوراسیون بخشی است که راه پله در آن قرار دارد، چرا که یک زیبا سازی متناسب، می تواند مانند یک اثر هنری و عنصر محوری در دکوراسیون داخلی آن بخش عمل کند. در این مقاله وبسایت ساختمون  ما را همراهی کنید و روش های زیبا و جذاب برای تغییر نمای پله ها و یا تزیین آن ها را مشاهده نمایید.

5671

راه پله هایی زیبا با از استفاده از برچسب دکوراتیو

یکی از کم هزینه ترین روش ها برای ایجاد نمای متفاوت برای راه پله ها، استفاده از برچسب های مختلف برای بخش عمودی و زیر پا خور راه پله ها است. تنوع برچسب های دکوراتیو موجود در بازار بسیار بالا است و شما می توانید متناسب با تم فضای موجود، نمونه متناسبی را برای این کار انتخاب کنید. همچنین با رعایت اصول اولیه، می توانید هر زمان که خواستید این برچسب ها را از سطح جدا کرده و نمونه دیگری را بچسبانید. نکته مهم برای کیفیت این روش، تمیز بودن سطح مورد نظر برای چسبیدن درست و ثابت ماندن برچسب های دکوراتیو مورد نظر تان است.

جذاب ساختن راه پله ها با نقاشی هندسی ساده و زیبا

می توانید بدون داشتن هیچ گونه سابقه نقاشی و یا تزیین در فضای داخلی خانه و تنها با رسم اشکال هندسی الگو دار و یا انتزاعی، نمای زیر پا خور راه پله ها را تغییر دهید. تنها کافی است با استفاده از رنگ مناسب و قلم مو و صرف کمی زمان و وقت، تحول تاثیر گذاری در نمای راه پله های خانه تان ایجاد کنید. همچنین می توانید برای نقاشی راه پله ها از طرح های المان های دیگر مثل طرح مبل ها، رنگ دیوارپوش ها، طرح پرده ها (پرده کرکره، پرده زبرا) و موارد دیگر نیز استفاده نمایید تا چشم اندازی خاص و منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی خود به وجود بیاورید.

تزیین پایه های نرده های راه پله

می توانید به سادگی و مطابق با سلیقه شخصی تان، پایه های نرده های راه پله را به زیبایی تزیین کنید. پیشنهاد ما به شما برای راه پله های بسیار ساده و با رنگ واحد و خنثی، طناب های کنفی و یا ریسه های زیبا و جذابی است که نمای منحصر به فردی به راه پله می دهد و آن را از سادگی در می آورد.

اگر پله و نرده چوبی داشته باشید، معمولا نرده های چوبی به خودی خود زیبا هستند و نیازی به تزیین پایه ها ندارند.

5672

طرح های پوستری با نمایی از یک تصویر واحد

این طرح ها از بخش های عمودی راه پله و اصطلاحا ارتفاع راه پله به عنوان زمینه ای برای اجرای یک طرح واحد استفاده می کنند به گونه ای که در صورت قرار گرفتن در زاویه مناسب، می توانید طرح نهایی را مانند تابلویی طویل و بسیار زیبا مشاهده کنید. این تصویر می تواند تا دیوار منتهی علیه راه پله امتداد پیدا کند و نمای یکدست بسیار خاصی را به شما بدهد. تنوع طرح های پوستر ها برای این ایده بسیار بالا است و می تواند پاسخ گوی اکثر سلایق و تم های فضای مورد نظر باشد.

فضای زیر راه پله را بدون استفاده نگذارید

در صورت امکان ایجاد تغییر در ساختار بخش زیر راه پله، داخل آن حفره های منظم و کوچکی ایجاد کنید و در داخل آن ها از وسایل تزیینی و یا گلدان های کوچک زیبا استفاده کنید. این کار به شما فضایی برای به نمایش گذاشتن مجموعه ای از زیبایی های کوچک و دوست داشتنی در کنار هم را می دهد.

راه پله هایی چشم نواز با گل های زیبای طبیعی و مصنوعی

می توانید بنا بر سلیقه و امکانات موجود، از گل ها و برگ های متنوع برای لا به لای پایه های نرده ها و یا خود راه پله استفاده کنید. نمای ایجاد شده حس سرزندگی و نشاط و حضور در طبیعت را برای شما فراهم می کند و راه پله، مانند المان بزرگ حامل این مظاهر طبیعت، عمل می کند. به کارگیری گیاهان رونده نیز انتخاب جسورانه ای است که در دراز مدت و در طول زمان، نما های زیبا و متفاوتی را برای راه پله تان ایجاد می کند.

5673

قدرت بی بدیل نورپردازی مخفی

اگر تمایل به ایجاد نمایی مینیمال، زیبا و شیک دارید، نورپردازی مخفی با استفاده از لامپ های تکی و یا متری ال ای دی، راهکار مناسب و کم دردسری می باشد. می توانید در بخش زیر لبه، گوشه دیوار و راه پله، زیر دستگیره و حتی زیر ارتفاع راه پله از این لامپ ها استفاده کنید و نمای زیبا و خارق العاده ای به فضای مورد نظرتان بدهید.

اجرای طرح های زیبا با کاشی کاری راه پله

کاشی کاری دیوار کناری یا دیوار زیر پله ها می تواند نمایی چشم گیر و خاص به راه پله بدهد. این روش خلاقانه، به شما امکان اجرای طرح های بسیار زیبا و خیره کننده را می دهد. تنها نکته مهم، استفاده از مواد چسباننده با کیفیت مناسب می باشد، به علاوه وقت و حوصله نسبتا قابل توجه شما را نیز لازم دارد.

به راه پله های خانه تان، کاربردی متفاوت بدهید

اگر در خانه تان کودک خردسال دارید، می توانید با آماده سازی مساحت ارتفاع راه پله، فضایی مشابه با سطح تخته های سیاه قدیمی را ایجاد کنید. این فضا موقعیت مناسبی برای سرگرمی و نقاشی کودکتان فراهم می کند. نکته مهم در این زمینه توجه به امکان گچی شدن سطح راه پله و لزوم حفظ ایمنی برای کودکان است.

5674

استفاده از طرح های متنوع در کنار هم

چه از برچسب های دکوراتیو رنگی استفاده کنید و چه از قطعات کاشی، این امکان برای شما وجود دارد که برای هر پله، یک طرح و رنگ متفاوت ولی متناسب با سایر بخش ها را به کار ببرید. این کار طرح و رنگ های بسیار زیبا و متنوعی را به فضای شما اضافه می کند.

راه پله ای خاص با استفاده از موکت های طرح دار

رایج ترین روش برای تغییر نمای راه پله، استفاده از موکت و یا فرش های راه پله است. در صورت استفاده از این محصول باید علاوه بر ویژگی های خاص محصول، به مواردی مانند ثابت نگه داشتن آن بر روی سطح راه پله و ایمنی محیطی نیز توجه داشته باشید.

گچ کاری های زیبا و منحصر به فرد

در صورتی که ارتفاع راه پله در حد مناسبی باشد، می توانید طرح های زیبای قالبی از گچ را در این نواحی به کار ببرید. نکته مهم توجه به ظرافت و مقاومت محدود گچ کاری در برابر ضربه است که از این رو برای مواردی که رفت و آمد بدون احتیاط زیاد است، این مورد پیشنهاد نمی شود.

5675
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای