دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با تفاوت های سنگ کوارتز و کورین

logo
Sakhtemoon
آشنایی با تفاوت های سنگ کوارتز و کورین

سنگ کورین و سنگ کوراتز هردو سنگ هایی بسیار زیبا هستند که کاربرد های مشابهی دارند اما این سنگ ها در طرح و رنگ و نوع جنس شان دارای تفاوت هایی می باشند.


امروزه از سنگ ها در طراحی داخلی و البته خارجی ساختمان ها استفاده های زیادی می شود به همین دلیل نمونه های سنگ های طبیعی و مصنوعی طرفداران زیادی دارند و معماران از آن ها به عنوان متریالی زیبا و چشم گیر در طراحی های ساختمان استفاده می کنند. اما همین استقبال از سنگ ها و کاربرد های آن ها موجب شده سنگ های زیادی هم با اسم های مختلف و البته ویژگی های متفاوت به بازار عرضه شود. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی دو نوع سنگ کورین و کوارتز می پردازیم و با بررسی کردن ویژگی های آن ها مشخص می کنیم استفاده از کدام یک در شرایط مشخص بهتر می باشد. ولی در ابتدا باید هر کدام را به طور اجمالی معرفی کنیم.

7661

سنگ کورین

این نوع سنگ مصنوعی را از ترکیب پلیمر های اکرلیک با مواد دیگر سنگی و معدنی می سازند. این ملات را در قالب هایی می ریزند و سنگ کورین به شکل لایه هایی مسطح ساخته می شود. این سنگ علاوه بر این که داخل منازل برای قسمت هایی چون صفحات کابینت آشپزخانه و هم چنین در سرویس بهداشتی استفاده می شود، در مکان های تجاری و اداری هم مانند هتل ها،‌ بانک ها،‌ رستوران و ... کاربرد دارد.

7658

سنگ کوارتز

این نوع سنگ را با نام سنگ مهندسی نیز می شناسند. حدود ۹۰ درصد این سنگ طبیعی است و ۱۰ درصد باقی مانده را رنگ دانه و رزین تشکیل داده اند. این سنگ هم به شکل صفحات مسطح و البته در رنگ های متنوع به بازار عرضه می شود و قابلیت استفاده در فضا های مسکونی و هم چنین تجاری را داراست.

7657

مقایسه سنگ های کورین و کوارتز

شباهت سنگ کورین و سنگ کوارتز

سنگ کورین و سنگ کوارتز هر دو آنتی باکتریال بوده و ضد آب می باشند. این سنگ ها برای استفاده در آشپزخانه گزینه بسیار مناسبی هستند و امروزه از هردوی آن ها در این قسمت از خانه استفاده های زیادی می شود. علاوه بر آشپزخانه به دلیل همان خاصیت آنتی باکتریال که ذکر شد این سنگ ها متریال مورد استفاده در سرویس های بهداشتی هم هستند. هم نظافت شان آسان است و هم زیبایی خاص خود را دارند که موجب زیبا تر شدن سرویس خواهند شد.

تفاوت های سنگ کورین و سنگ کوارتز

همان طور که پیش تر اشاره کردیم سنگ کوارتز ۹۰ درصد طبیعی است،‌ در نتیجه دارای استحکام بیشتری می باشد همین سبب می شود که بریدن آن برای نصب اندکی سخت تر از کورین باشد. به همین اندازه هنگام ترمیم هم کارمان دشوار تر خواهد بود. بنابراین اگر عملیات نصب و آسان بودن آن پارامتر مهم در انتخاب شما باشد سنگ کورین مناسب تر خواهد بود.

ایجاد خط و خش روی سنگ ها اتفاقی طبیعی است و برای همه سنگ ها وجود دارد اما نکته ای که قابل توجه می باشد این است که مقاومت سنگ کوارتز در مقایسه با کورین در برابر ایجاد خط و خش بالا تر است که البته در مورد کورین هم اگر خط و خش ایجاد شود می توان با ساب زدن آن را برطرف کرد. به طور کلی ساب پذیری کورین به نسبت کوارتز بالا تر است و علت آن هم استحکام بسیار بالایی است که کوارتز دارد.

سنگ کوارتز دارای وزن زیادی می باشد و همین ویژگی سبب می شود که قابلیت ترمیم در محل را نداشته باشد و به طور کلی فرایند ترمیم آن به نسبت سنگ کورین دشوار تر خواهد بود.

سنگ کوارتز از مواد معدنی تشکیل شده است و در نتیجه مقاونت بسیار بالایی در برابر حرارت و آتش دارد که به مراتب بیشتر از سنگ کورین است.

موادی که برای ساخت سنگ مصنوعی کورین استفاده می شوند تنوع رنگ بسیار بالایی دارند و به همین دلیل محصول نهایی هم در رنگ های متنوع و زیادی به بازار عرضه می شود. البته برای سنگ کوارتز هم رنگ های مختلفی وجود دارد اما در مقایسه با کورین کمتر است و دامنه محدودی را شامل می شود.

به دلیل این که بخش عمده ای از سنگ کوارتز طبیعی است در مقایسه با سنگ مصنوعی کورین دارای قیمت بالا تری می باشد و زمانی که هزینه مصرفی موضوع مهمی در انتخاب باشد مسلما سنگ کورین مقرون به صرفه تر خواهد بود.

7659

سنگ کورین را انتخاب کنیم یا سنگ کوارتز؟

از هر دو نوع سنگ در بیمارستان ها‌‌، منازل، هتل و رستوران، بانک و ادارات و هر ساختمان تجاری یا مسکونی دیگری استفاده می شود. تصمیم گیری در مورد این که کدام سنگ را انتخاب کنیم تا اندازه زیادی به محل مورد استفاده،‌ بودجه و هدفی که مد نظرمان است بستگی دارد. با توجه به ویژگی ها و تفاوت هایی که ذکر کردیم باید در هنگام انتخاب بسنجیم و ببینیم که ویژگی های کدام سنگ بیشتر به شرایط استفاده و بودجه ای که داریم نزدیک است. انتخاب بین کورین و کوارتز یک قاعده همیشگی نیست که بگوییم از بین این دو همیشه کورین یا کوارتز انتخاب می شود. در حقیقت مجموعه ای از عوامل هستند که تاثیر گذارند.

7660

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل کفپوش اپوکسی، کرکره برقی، پنجره دو جداره، پرده زبرا و موارد دیگر نیز دیدن نمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای