دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

تغییر دکوراسیون با استفاده از کاغذ دیواری

logo
Sakhtemoon
تغییر دکوراسیون با استفاده از کاغذ دیواری

کاغذ دیواری (پوستری دیواری) نوعی دیوارپوش است که طرح ها و رنگ های متنوعی دارد. کاغذ دیواری انتخابی بی نظیر برای ایجاد تغییراتی اساسی در دکوراسیون است.


برای وقت هایی که دل تان از رنگ های تکراری و ساده منزل خسته شده است و دوست دارید تغییری در دیوار های خانه ایجاد کنید، کاغذ دیواری (پوستر دیواری) یک پیشنهاد خوب است. پیشنهادی که امروزه از طرف بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی مطرح می شود و خوشبختانه به دلیل استقبال زیادی که از آن شده است، طرح های بسیار زیادی هم در بازار وجود دارد که به راحتی می توان از بین آن ها مدل هایی را متناسب با دکور و فضای داخلی خانه انتخاب کرد. کاغذ دیواری در اوایل دهه هفتاد هم در کشور ما مورد توجه بود، اما در آن زمان این حجم تنوع، از نقش و نگار گرفته تا جنس وجود نداشت. به همین دلیل بعد از مدتی کوتاه کنار گذاشته شد و بازار رنگ های روغنی قابل شست و شو رونق گرفت. حالا دوباره چند سالی است که کاغذ دیواری به دکوراسیون داخلی خانه ها برگشته، اما این بار خیلی موفق تر و متنوع تر از گذشته است. استفاده از کاغذ دیواری ها به زمان کمتری نیاز دارد و خبری از آلودگی های نقاشی ساختمان هم نیست. پس می توانید به راحتی هر زمان که از دکوراسیون داخی خانه خسته شدید به سراغ کاغذ دیواری های متنوع بروید و یک یا چند دیوار منزل را تغییر دهید. در استفاده از این محصول رعایت چند نکته ساده که باعث می شود نتیجه بهتری در دکوراسیون داخلی حاصل شود مهم می باشد. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی این نکات و راه های انتخاب بهترین گزینه پرداخته ایم.

4744

اصول کلی در انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری

پیش از آن که رنگ کاغذ دیواری تان را انتخاب کنید باید به وسایل خانه توجه کنید. رنگ کاغذ دیواری باید به گونه ای انتخاب شود که با مبلمان، پرده ها (مثل پرده زبرا، پرده کرکره)، کفپوش ها (کفپوش اپوکسی) و اشیاء تزیینی منزل هماهنگی داشته باشد. سبک منزل شما هم در انتخاب محصول مورد نظر تاثیر گذار است. پوستر دیواری که برای فضا های سنتی استفاده می شود در یک خانه که سبک مدرن یا فانتزی دارد مناسب نخواهد بود. متراژ خانه هم در انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری بی تاثیر نیست و نباید از توجه دور بماند. اگر متراژ خانه کوچک است، استفاده از کاغذ دیواری هایی با رنگ تیره و یا طرح شلوغ باعث کوچک تر شدن فضا می شود. برای این خانه ها باید از رنگ های گرم و روشن استفاده کنید. علاوه بر متراژ و وسایل خانه، کفپوشی که در کف منزل شما استفاده شده را نیز نباید فراموش کرد. اگر از کفپوش های طرح دار استفاده کرده اید انتخاب شما بایستی از بین مدل های ساده باشد. ولی برای خانه هایی با کفپوش های ساده، کاغذ دیواری های طرح دار و حتی چند بعدی انتخاب خوبی، برای ایجاد تغییری اساسی هستند. پوستر دیواری خط دار این امکان را به شما می دهد که جلوه فضا را تغییر دهید. برای دیوار های کوتاه از کاغذ دیواری هایی که خطوط عمودی دارند استفاده کنید تا به این طریق دیوار ها را بلندتر از اندازه معمول شان نشان دهید. اما اگر قصد تان عریض تر نشان دادن فضاست می توانید از کاغذ دیواری هایی با خطوط افقی استفاده کنید. برای فضا هایی مانند اتاق نشیمن بهتر است از کاغذ دیواری هایی با رنگ گرم مثل نارنجی یا قرمز استفاده کنید تا باعث صمیمی تر شدن فضا شود. میزان نور خانه هم در انتخاب کاغذ دیواری بسیار اهمیت دارد. استفاده از کاغذ دیواری هایی با رنگ تیره در محیط هایی که نور کافی ندارند ترکیب نامناسبی را ایجاد می کند. به همین دلیل باید این نکته را پیش از انتخاب رنگ این دیوارپوش در نظر داشته باشید.

4741

استفاده از پوستر دیواری در سرویس های بهداشتی

سرویس بهداشتی معمولا متراژ پایینی دارد، بنابراین می توان با صرف هزینه ای اندک تغییرات اساسی در آن به وجود آورد که بر زیبایی منزل شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. حالا که دوره مدل های قدیمی این محصول که با پاشیدن قطره ای آب ورم می کردند و شکل ظاهری خود را از دست می دادند به سر آمده، با روی کار آمدن کاغذ دیواری های قابل شست و شو به راحتی می توان از آن ها برای ایجاد فضایی زیبا در سرویس بهداشتی الهام گرفت. البته نباید فراموش کرد استفاده از محصول مورد نظر برای فضای سرویس بهداشتی به نگهداری و مراقبت بالا احتیاح دارد و دوام آن در برابر کاشی و سرامیک طبیعتا بسیار پایین است. پوستر دیواری طرح دار و شلوغ در رنگ هایی که متناسب با پرده و سرویس های روشویی انتخاب شده جلوه ای خاص به سرویس بهداشتی خواهد بخشید. اگر زیاد اهل شست و شو هستید و از طرفی برای ایجاد تغییری چشم نواز وسوسه شده اید، می توانید برای قسمت پایینی دیوار که در معرض آب قرار می گیرد از کاشی استفاده کنید و تنها به پوشاندن قسمت بالایی دیوار ها با پوستر دیواری بسنده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از کاغذ دیواری برای دیوار های حمام امکان پذیر نمی باشد. چرا که هر چقدر نوع محصول بیان شده مرغوب باشد در برابر حجم آب مورد استفاده در حمام دوام نخواهد آورد.

4745

کاغذ دیواری سه بعدی انتخابی مناسب برای اتاق خواب

در طراحی اتاق خواب آن چه که بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد، فراهم کردن آرامش است. بسته به مدل و طرح و رنگ سرویس خواب استفاده شده، می توانید کاغذ دیواری سه بعدی را در رنگی مناسب انتخاب کنید اما آن چه برای این فضا پیشنهاد می شود، ترکیبی ملایم از رنگ های آبی یا صورتی گل دار است. رنگ کرم و نارنجی روشن هم از آن جایی که به راحتی با سرویس چوب هماهنگ می شود گزینه مناسبی خواهد بود. برخی افراد که تمایل دارند اتاق خواب تاریک داشته باشند و حتی برای پرده اتاق خواب، انتخاب شان پرده های ضخیم است می توانند از رنگ های تیره استفاده کنند اما تا جایی که می توانید از رنگ هایی که باعث هیجان می شوند مثل قرمز و یا نارنجی تیره پرهیز کنید. چرا که قرار است اتاق خواب فضایی برای آرامش شما باشد.

4747
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای