دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

چگونه بهترین باربیکیو را برای فضای سبز و یا حیاط انتخاب نماییم

چگونه بهترین باربیکیو را برای فضای سبز و یا حیاط انتخاب نماییم

logo
Sakhtemoon
چگونه بهترین باربیکیو را برای فضای سبز و یا حیاط انتخاب نماییم

باربیکیو یک وسیله کاربردی به ویژه در دورهمی‌های خانوادگی است. باربیکیو ها برای استفاده در باغ، فصای سبز و حیاط بسیار مناسب می باشند.


فضای بیرونی خانه ها از جمله حیاط های پشتی و فضای سبز، محل مناسبی برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی است. وجود باربیکیو در فضای سبز و بیرونی خانه می تواند این دورهمی ها را لذت بخش تر و جذاب تر کند. باربیکیو ها به عنوان وسیله ای کاربردی برای پخت و پز خارج از خانه، حیاط، پاسیو، بالکن و بهار خواب ها استفاده می شود. کباب پز به شما امکان پخت و پز در فضای بیرونی خانه و فضای سبز حیاط تان را می دهد. با توجه به تنوع بالای فرم های حیاط و فضای سبز بیرونی خانه ها، نمونه ها و مدل های بسیار متنوعی از این کباب پز ها در ابعاد و فرم های مختلف ارائه شده است. کباب پز را می توان با استفاده از مصالح مختلفی مانند چوب، سنگ های مقاوم و یا آجر نسوز در محل مورد نظر پیاده سازی کرد و یا نمونه های آماده آن را از بازار تهیه و در محل مورد نظر نصب کرد. نمونه های آماده معمولا متحرک و از جنس صفحات فلزی مقاوم هستند. در این مقاله وبسایت ساختمون به موضوع انتخاب مناسب باربیکیو برای فضای مورد نظر می پردازیم.

4518

نمونه های مختف باربیکیو از لحاظ نوع  گرمادهی و مصالح مورد استفاده

نحوه گرمادهی این محصول می تواند از طریق ذغال، گاز و یا با استفاده از اشعه باشد. این دسته بندی به نحوه کارکرد باربیکیوی شما برمی گردد.سه مورد بیان شده از لحاظ هزینه به کارگیری، میزان گرمادهی و زمان مورد نیاز برای پخت و پز با هم تفاوت دارند.

مدل ذغال نیاز به پیش آماده سازی بیشتری نسبت به دو نمونه دیگر برای پخت و پز دارد. از سوی دیگر نظافت آن در مقایسه با دو مورد دیگر به نسبت سخت تر است.

نمونه گازی این کباب پز با سرعت بیشتری قابل پیاده سازی و استفاده می باشد و تمیز سازی آن آسان تر است. با این حال به علت مصرف گاز، از نمونه ذغالی آن هزینه به کارگیری بیشتری دارد و میزان حرارت دهی آن ها به اندازه نمونه ذغالی نیست. البته نمونه ترکیبی ذغالی و گازی برای کاربرد بیشتر نیز ارائه می شود.
نمونه های اشعه ای با مادون قرمز کار می کنند و حرارت مورد نیاز برای کباب کردن و پخت و پز را فراهم می کنند.

در هر صورت اگر خانه تان دارای فضای سبز و محوطه بیرونی است، باربیکیو و یا اجاق گاز و کباب پز های بیرون از خانه را در نظر داشته باشید. با استفاده از آن ها می توانید غذاهایی سالم و با کیفیت را با کباب پز درست کنید و از آن ها در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

4519

اگر فضای کافی دارید، پیشنهاد ما به شما ساخت باربیکیو به همراه کابینت های جانبی است که نتیجه کار را بسیار کاربردی و زیبا تر می کند. می توانید وسایل مرتبط با آن را در کابینت ها قرار دهید و به این ترتیب، هم سازماندهی لازم را انجام داده اید و هم وسایل مدنظرتان در دسترس است. با طراحی مناسب می توان از سطح و رویه این کابینت ها به عنوان میز برای صرف وعده های غذایی آماده شده با باربیکیو استفاده کرد. امکان طراحی پیشخوان و سینک ظرفشویی برای کابینت های کباب پز را مدنظر داشته باشید چرا که بسیار مفید و کاربردی است و راحتی بیشتری را به همراه خواهد داشت.

4522

با توجه به تنوع موجود، نکته های پیشنهادی زیر می تواند به شما در انتخاب باربیکیو مناسب برای فضای سبز بیرونی خانه تان کمک زیادی کند.

محل مناسب نصب

سعی کنید محل نصب باربیکیو در موقعیتی باشد که کمترین فضای مفید را اشغال کند و در عین حال، بتواند در نزدیکی محل اجتماع شما باشد. همچنین از لحاظ امنیتی نباید زیر درخت باشد و یا شعله های آن در مجاورت نزدیک با گیاهان باشد، این امر هم امکان آتش سوزی را افزایش داده و هم بافت گیاهی شما را از بین می برد. شاید برای اعمال این نکات نیاز به تغییرات گسترده در دکوراسیون فضای باز خانه تان باشید، ولی مطمئن باشید نتیجه نهایی کار، ارزش این تغییرات را دارد.

به اندازه باربیکیو و حجم استفاده خود توجه کنید

تناسب بین اندازه باربیکیوی شما با تعداد خانوار و یا حجم متوسط غذایی که روی آن درست می شود، اهمیت زیادی دارد. در صورتی که این تناسب برقرار نشود ممکن است کباب پز شما کارایی مورد نظر شما را نداشته باشد و این امر به مرور بر روی کیفیت مورد انتظار از محصول ذکر شده تاثیر بگذارد.

تناسب مواد سازنده باربیکیو با شرایط محیطی

بهتر است متریال مورد استفاده برای ساخت باربیکیو و یا مواد سازنده آن از جنس موادی باشند که متناسب با محیط بوده و در مواجهه با شرایط محیطی کمترین آسیب ممکن را ببینند.

استحکام و مقاومت کافی و نصب درست و اصولی در مکان مناسب

بهتر است با توجه به میزان فرسایشی که محیط بیرونی می تواند به باربیکیوی شما وارد کند، محل مناسب برای نصب آن انتخاب کنید تا میزان فرسایش و خرابی آن را به حداقل برسانید. مدل هایی نیز وجود دارد که با دارا بودن درب محافظ بیرونی، به راحتی امکان محافظت این محصول را از عناصر فرسایشی بیرونی مانند باد و باران و نور شدید و حرارت بسیار پایین یا بالا حفظ می کند. به علاوه باربیکیو باید به نحوی نصب و اجرا شود که اگر پایه دار است درجای خود لق نزند، محل مناسب نصب و جنس آن، از مواردی است که باید در نظر داشته باشید.

4524

کیفیت باربیکیو

ضخامت مناسب صفحات فلزی به کار رفته در بدنه و سایر اجزای باربیکیو، کیفیت و حرکت مناسب قطعات متحرک و کیفیت قطعات ثابت و طول عمر مواد به کار رفته در ساخت این محصول، اهمیت زیادی دارد. در هنگام خرید به این موارد توجه داشته باشید.

وزن مناسب باربیکیو

وزن باربیکیوی شما چه ثابت و چه متحرک، مورد دیگری است که باید در نظر داشته باشید. وزن مدل ثابت خود عاملی برای عدم لق خوردن آن و ایمن تربودن است و در مورد نوع متحرک، توجه به تناسب وزن برای حرکت دادن و استفاده، اهمیت زیادی دارد. بهتر است در این مورد با ارائه دهندگان این محصول مشورت داشته باشید.

نظافت آسان

جنس صفحات مشبک باید به گونه ای باشد که بعد از اتمام کار بدون دشواری بتوانید سطح آن را تمیز کنید، در غیر این صورت هر چقدر هم که نمای باربیکیوی شما زیبا باشد، پس از چند بار استفاده و سختی پاک کردن آن، از استفاده کباب پزتان منصرف می شوید.

4526

توجه به میزان بودجه و فضای موجود

نمونه های بسیار متنوع و مختلفی از این محصول وجود دارد و موارد بسیار متنوع تری نیز برای ساخت کباب پز قابل طراحی است. نکته نهایی در مورد انتخاب باربیکیو، توجه به نکات ذکر شده در کنار بودجه شما می باشد. همچنین در نظر داشتن میزان فضایی که قصد تخصیص به آن را دارید، می تواند دامنه انتخاب شما را محدود تر ومشخص تر کند.

خاطر نشان می شویم که وبسایت ساختمون، وبسایت تبلغاتی در زمینه صنعت ساختمان می باشد. می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات موجود در آن مثل کفپوش اپوکسی، پرده کرکره، پله گرد، ساندویچ پنل و موارد دیگر مشاهده فرمایید و از امکانات و خدمات دیگر وبسایت نیز استفاده نمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
محسن درويشي ۵-۹-۹۷ ساعت ۲۱:۲۸

ما به باربيكو اجري دست ساز ميخوايم براي رو روف كاردن
با انباري ذغال

avatar
بهزاد بیهقی ۱۳-۱۲-۹۷ ساعت ۷:۲۶

با سلام، برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود داخل سایت ساختمون جستجو نمایید

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۲ رای