دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

بررسی انواع کاغذ دیواری

بررسی انواع کاغذ دیواری

logo
Sakhtemoon
بررسی انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یکی از انواع دیوارپوش است که به عنوان پوشش تزیینی مناسب برای انواع دیوارها به کار برده می شود. از جمله نکات مهمی که در هنگام انتخاب کاغذ دیواری باید به آن توجه کرد؛ طرح، اندازه، میزان مرغوبیت و برخی خصوصیات ویژه آن مانند قابلیت شستشو است. از سوی دیگر، هماهنگی کاغذ دیواری انتخابی شما با سبک چیدمان محیط مورد نظربسیار مهم است.


انواع کاغذ دیواری

امروزه انواع مختلفی از کاغذ دیواری در بازار موجود می‌باشد که در ذیل به چند نمونه از آن ها اشاره شده است:

کاغذ دیواری با روکش وینیل

این نوع کاغذ دیواری سهم عمده ای از بازار را در بر گرفته است و در محیط‌های کاری، تجاری و فضای خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نمونه شامل ماده ای کاغذی است که بر روی آن روکش طرحدار وینیلی یا به اصطلاح استیکر از جنس پی وی سی اسپری یا چاپ شده است. کاغذ دیواری های وینیلی عموما به راحتی نصب و جدا می شوند و قابل شست و شو می باشند.

2235

کاغذ دیواری برجسته

این نوع کاغذ دیواری که طرح آن به راحتی از روی کاغذ قابل لمس است، باعث بوجود آمدن فضایی زیبا و متفاوت شده و ازمحبوبیت خاصی برخوردار است. بافت آن به گونه ای است که پوشش دهی مناسبی برای خرابی های جزیی و ترک‌های دیوار دارد. با وجود طراحی برجسته ی این نوع کاغذ دیواری، نصب، جدا سازی و قابلیت شست و شوی آن آسان است. از نمونه کاغذ دیواری‌های برجسته می توان به کاغذ دیواری‌هایی اشاره کرد که روی آن سنگ‌های ریز زینتی یا سنگ‌های رنگی کار شده است. از نمونه های دیگر کاغذ دیواری های برجسته می توان کاغذ دیواری با طرح مخملی، چرمی و ابریشمی را نام برد.

2237

کاغذ دیواری وینیل فابریک بک

این نوع کاغذ دیواری بسیار بادوام، ضد لک و صد در صد قابل شستشو می باشد که برای محیط های شلوغ و پر رفت و آمد بسیار مناسب است. از این کاغذ دیواری می توان بر روی دیوارهای ناهموار استفاده کرد. کاغذ دیواری وینیل فابریک بک برای کریدورها، اتاق بچه ها، اتاق بازی، پذیرایی، آشپزخانه، حمام و تقریبا برای همه جا مناسب است. این نوع کاغذ دیواری نیز دارای قابلیت نصب، تعمیر و جدا سازی آسان می باشد.

کاغذ دیواری مدرن

کاغذ دیواری‌های مدرن، ترکیبی خلاقانه از کاغذ دیواری‌های ساده و فانتزی هستند. این کاغذ دیواری‌ها دارای طرح‌های مختلف هندسی و انتزاعی بوده و محیطی زیبا و متفاوت را ایجاد می کنند.

کاغذ دیواری کلاسیک

کاغذ دیواری های کلاسیک در گذر زمان همواره مورد توجه طیف وسیعی از سلیقه ها بوده و در حقیقت تاریخ انقضایی برای انتخاب آن ها وجود ندارد . ضمن اینکه الهام بخش آغاز دوره مهمی در تاریخ هنر می باشند، مکمل طراحی داخلی مدرن نیز هستند. طرح ها و رنگ های کاغذ دیواری های کلاسیک بسیار دلنشین و آرام است که از جمله رنگ های خاص آن می توان به رنگ های نسکافه ای، کرم، بژ و یاسی اشاره کرد که در انواع طرح های ساده و گل دار عرضه می شود. این نوع از کاغذ دیواری‌ها از کیفیت بالایی برخوردارند و همچنین در مقابل نور آفتاب بسیار مقاوم می‌باشند. از این کاغذ دیواری‌ها بدون محدودیت می توان در تمامی فضاهای خانه، حتی محیط های اداری و تجاری استفاده کرد. نصب و جدا سازی این کاغذ دیواری مانند مدل های دیگر ساده می باشد.

2241

کاغذ دیواری سه بعدی

چشم انداز خانه از جمله مواردیست که مورد توجه بسیاری از افراد می باشد پر واضح است که نمای زیبای دیوارها تاثیر شگرفی در زیبایی این چشم انداز خواهد داشت. کاغذ دیواری های سه بعدی با طراحی های منحصر به فرد خود گزینه مناسبی برای ایجاد نمای خاص خانه می باشند. کاغذ دیواری سه بعدی در واقع یعنی کاغذ دیواری که از فاصله چند متری کاملا برجسته به نظر بیاید. این کاغذ دیواری ها عموما برای پذیرایی، لابی، اتاق ، فروشگاه و هتل استفاده می شود که در رنگ ها و طرح های بسیار متنوعی عرضه می شوند. از جمله طرح های امروزی و محبوب کاغذ دیواری‌های سه بعدی می توان به مناظر طبیعی، اشخاص، گیاهان اشاره کرد. نکته‌ای که در نصب این نوع از کاغذ دیواری‌ها باید به آن توجه شود این است که بهتر است برای جلوگیری از شلوغی محیط، تنها دو دیوار از محیط مورد نظر را کاغذ دیواری سه بعدی نصب کنید و بقیه دیوارها ساده باشند. نصب آن ساده نیست و احتیاج به دقت زیادی دارد، زیرا کوچکترین جا به جایی در طرح‌های سه بعدی کاملا به چشم می آید و باعث بهم ریختن آن طرح می‌شود ولی جدا سازی آن مانند دیگر نمونه‌های ذکر شده آسان می باشد همچنین از جمله کاغذ دیوارهایی است که دارای قابلیت شست و شو است.

2243

نکات قابل توجه در نصب انواع کاغذ دیواری

همانطور که دیوار قبل از رنگ شدن نیاز به صاف کاری و به اصطلاح زیرسازی دارد، انجام دادن این مراحل قبل از نصب کاغذ دیواری نیز الزامیست. برخی از دیوارها نسبت به بقیه گزینه بهتری برای نصب کاغذ دیواری هستند. برای نمونه دیوارهای گچی نسبت به دیوارهای چوبی و سیمانی گزینه های مناسب تری به شمار می روند. باید به این نکته توجه کرد که بهتر است از کاغذ دیواری‌ها بر اساس نوع و قابلیت آن ها در محیط های مناسب استفاده کرد. مثلا استفاده از کاغذ دیواری در حمام به علت رطوبت بالایی که در این محیط وجود دارد کار اشتباهی است، زیرا رطوبت بالا باعث از بین رفتن چسب زیر کاغذ دیواری و خراب شدن آن می شود، حتی اگر آن کاغذ دیواری قابلیت ضد رطوبت داشته باشد. ابعاد دیوار مورد نظر نیز باید در نصب کاغذ دیواری لحاظ شود، برای نمونه کاغذ دیواری بر روی دیوار کوتاه نه تنها جلوه خوبی ندارد، بلکه باعث کوچکتر شدن و دلگیر شدن آن فضا می شود در نتیجه انتخاب کاغذ دیواری مناسب و با کیفیت و انتخاب محلی مناسب تر برای نصب آن از عوامل مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
جواد ۱۴-۱۰-۹۷ ساعت ۹:۴۱

سلام من یه اپارتمان در شهرک اندیشه دارم .میخواستم ببینم ایا شما در این منطقه کار انجام میدهید؟

avatar
تورج (ادمین) ۱۱-۱۲-۹۷ ساعت ۱۵:۲۰

شما با جستجوی کلمه کلیدی کاغذ دیواری در صفحه اول سایت به فروشندگان این محصول دسترسی پیدا میکنید و میتونید سوالات خودتون و با ایشان در میون بگذارید

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۲ رای