دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

باید ها و نباید های انتخاب سقف کاذب برای آشپزخانه

logo
Sakhtemoon
باید ها و نباید های انتخاب سقف کاذب برای آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه است از این رو اگر بخواهیم برای سقف آن ازانواع گوناگون سقف کاذب استفاده کنیم باید قوانین و اصولی را رعایت نماییم.


سقف کاذب از نوآوری های جدید در صنعت دکوراسیون داخلی محسوب می شود که طی مدت کوتاه تولید و ارائه تا زمان حال حاضر، توانسته است جای خود را به خوبی در فضای داخلی ساختمان ها پیدا کند. این سقف را در اکثر فضا های داخلی ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی می توان به کار برد. یکی از فضا های ساختمان های مسکونی که در آن از سقف کاذب استفاده می شود، آشپزخانه است. آشپزخانه یکی از کلیدی ترین و کاربردی ترین فضا ها در خانه به شمار می رود و به علت شرایط محیطی خاصی که دارد، باید در انتخاب سقف کاذب برای آن دقت بیشتری داشت و مشورت های لازم را انجام داد. سقف های مناسب برای این فضا می توانند سقف های کنفی با انواع پوشش ها، سقف کشسان، سقف پلکسی و انواع نمونه های پیش ساخته و الحاقی باشند. انتخاب نمونه مناسب و همچنین نکات مهمی که باید در انتخاب آن در نظر داشت، برای سقف آشپزخانه دو چندان است. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید نکات و مواردی که باید در مورد سقف آشپزخانه رعایت کنید را مشاهده کنید.

5967

نکات و شرایط لازم سقف کاذب برای آشپرخانه

تناسب را رعایت کنید

مانند هر فضای دیگری، تناسب المان ها و فرم های به کار رفته در هر فضایی با سایر المان ها و تم غالب بر فضا اهمیت زیادی دارد. این امر همچنین در مورد حفظ تناسب بین فضای مورد نظر و باقی خانه نیز باید رعایت شود. بنابراین در انتخاب فرم و نوع سقف کاذب برای آشپزخانه، باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید. شما نمی توانید سقف کاذبی با سبک سنتی و کلاسیک را برای آشپزخانه ای مدرن به کار ببرید و یا اینکه سبک آشپزخانه تان را کاملا متفاوت با دکوراسیون سایر فضا های خانه انتخاب کنید. چنین اقدامی نه تنها زیبایی آشپزخانه را تحت الشعاع قرار می دهد، بلکه ممکن است هزینه و وقتی که صرف کرده اید را نیز به هدر بدهد و نمایی ناخوشایند ایجاد کند.

انتخاب مدل متناسب سقف کاذب با ابعاد آشپزخانه

در مورد سقف های کاذب، با توجه به تنوع بالایی که در فرم و شکل و عمق دهی به سقف دارند، باید به تناسب آن با ابعاد آشپزخانه توجه داشت. در مورد فرم و قوس سقف باید به مساحت در دسترس سقف آشپزخانه توجه داشته باشید. مساحت در دسترس سقف آشپزخانه شامل فضایی است که با حفظ فاصله معقول از کابینت های دیواری و سقفی، به شما اجازه اجرا و پیاده سازی سقف کاذب را می دهد. توصیه می شود برای آشپزخانه هایی با مساحت سقف کم، نمونه های ظریف تر و با جزئیات کمتر را در نظر داشته و انتخاب کنید.

مورد بعدی، ارتفاع سقف این فضا است. سقف کاذب برای سقف های بلند به عنوان متعادل کننده ارتفاع عمل می کند و اختلاف سقف بلند تا حد معقول را جبران می کند. در مورد سقف های کوتاه باید دقت بیشتری به خرج داد و از مدل هایی که عمق بیشتری به سقف می دهند و یا ارتفاع سقف را کم می کنند خودداری کرد. ارتفاع نهایی ایجاد شده توسط سقف کاذب باید به گونه ای باشد که فضای کافی برای نصب منبع نور سقفی مرکزی مانند لوستر را داشته باشد تا در نهایت نمایی متناسب و متعادل داشته باشد.

5969

فرم سقف آشپزخانه را در نظر بگیرید

معمولا سقف های آشپزخانه فرم های چند ضلعی مانند مربع و یا مستطیلی دارند که این امر انتخاب فرم سقف کاذب را راحت می کند. اما با این وجود، در معماری های امروزی معمولا سقف آشپزخانه و فضای بیرونی یکدست است. این ویژگی دو فضا را به هم مرتبط و از لحاظ بصری فضای آشپزخانه را بزرگ تر نشان می دهد. با این وجود، برای حفظ حریم فضا ها از هم و فضا سازی متناسب، استفاده از سقف کاذب برای بخش بالای جزیره و یا مرکز آشپزخانه، گزینه ای هوشمندانه و کاربردی است. این نمونه سقف ها امکان انتخاب طرح های انتزاعی تر و منحنی را نیز برای شما فراهم می کند. در مورد انتخاب موقعیت و فرم مناسب سقف کاذب در این سبک معماری، مشورت با افراد متخصص در این زمینه کمک زیادی به شما می کند.

نورپردازی برای سقف کاذب را فراموش نکنید

مبحث مهم دیگر در مورد سقف کاذب برای آشپزخانه، نورپردازی آن است. آشپزخانه از فضا هایی است که باید نورپردازی کامل و کافی و در نهایت جامعی داشته باشد که تمامی زوایای آشپزخانه را به خوبی پوشش دهد. از این رو، در هنگام اجرای سقف کاذب به نورپردازی جانبی آن نیز توجه داشته باشید. سقف کاذب نورپردازی اصلی را دارد اما نکته مهم، نورپردازی جانبی سقف و نورپردازی های مخفی است که هم زیبایی فضا را دو چندان می کند و هم نور محیطی لازم برای آشپزخانه را تکمیل می کند. در انتخاب نورپردازی سقف کاذب آشپزخانه به تناسب رنگ نورهای به کار رفته در سقف (سفید و زرد به یک تناسب) و کافی بودن آن ها میزان منابع نور سقفی توجه داشته باشید.

5971

رنگ متناسب، نکته ای که فراموش می شود

سقف ها نقش مهمی در ابعاد بصری فضای آشپزخانه دارند. از این رو در آشپزخانه هایی با فضای محدود و سقف کوتاه، رنگ های روشن و طرح های ملایم و یا بدون طرح و در مورد سقف های بلند و یا آشپزخانه های فراخ، رنگ های تیره تر و طرح های متناسب و شلوغ تر توصیه می شود.

همچنین رعایت تناسب رنگ سقف کاذب به کار رفته با یکی از المان های اساسی آشپزخانه مانند کابینت ها، یخچال و فریز، پرده ها (پرده زبرا)، کاشی ها و یا کفپوش (کفپوش اپوکسی) آشپزخانه توصیه می شود. این امر به شما دکوراسیونی متناسب تر خواهد داد و نمای کلی آشپزخانه را زیباتر می کند.

اهمیت انتخاب سقف کاذبی با متریال و جنس متناسب

سقف کاذب به کار رفته برای آشپزخانه باید در برابر عوامل محیطی مانند گرما و رطوبت که از موارد رایج در آشپزخانه است، مقاوم باشد و تغییر رنگ، فرم و شکل ندهد. همچنین امکان تمیز سازی آن اهمیت ویژه ای دارد، چرا که سقف های آشپزخانه بیشتر از هر فضایی در معرض کثیف شدن و آلودگی های مختلفی از جمله چربی و هوای سنگین ناشی از پخت و پز هستند. به علاوه تناسب ظاهر متریال به کار رفته با المان های دیگر مانند کابینت ها و دیوار ها اهمیت زیادی دارد. مشورت با ارائه دهندگان سقف های کاذب و تقاضای پیشنهاد نمونه های متناسب، به شما در انتخابی صحیح و اصولی کمک زیادی می کند.

5973
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای